Diskuze
Školy informatiku neřeší, říkají zakladatelky kurzů programování pro děti
Děkujeme za pochopení.
J37o50s17e30f 33K32o51m11á35r65e12k
Týjo, vzpomněl jsem si na naše kroužky programování na Ondrovi a PMD-85. A pak jsme dokonce do školy dostali IQ151 :))
O55n11d56ř61e57j 68Š62i32n54d58l38e61r
Achjo, tady zase někdo nepochopil o co jde. Ty děti se z většiny neučí programovat proto aby z nich všech byli špičkoví developeři. Učí se to proto, že to je jeden z nejlepších způsobů jak naučit člověka strukturovaně, analyticky a kreativně myslet.
Když se píše někde o školách, co dětí učí pseudotiskací písmo místo dnes docela antripraktického spojeného psacího, tak tam je keců o tom, jak spojené psaní rozvíjí mentální dovednosti habaděj a u programování to nikdo nechápe... chjo.
Ono totiž to je daleko důležitější než konkrétní dovednosti nebo dokonce znalosti. GUI wordu, s kterým jste se naučili vám najednou od základu překopou, spousta faktů nebo jejich interpretace se mění snad co rok atd. Ale to, že jste se naučili myslet, pracovat s daty, chápat podstatu věci, umět číst text s porozuměním atd. - to vám zůstane a je to univerzálně použitelné ve všech oblastech života. A to je to naprosto, absolutně nejdůležitější o co by se měly školy snažit.
Když potřebuju používat nějaký software, tak se s ním naučím, třeba práci se styly ve wordu mě naučilo psaní seminárek. Nikdo mě k tomu nutit nemusel, tak nějak jsem sám pochopil, že mi to ušetří hromadu práce. Když chci něco vědět o historii, jdu si půjčit knížku a za týden a půl vím o daném tématu více než průměrný učitel dějepisu na gymplu atd.
Příjde mi, že spousta lidí se snad dodnes dívá na vzdělání jako na sumu věcí, co si pamatuju - a to je docela smutné.
T65o40m73á38š 96A87u45g51u12s93t48ý29n
Jste učitel?
J55i54ř75í 12Z81ý31k42a
nevím jestli je nutné učit děti programovat. Já bych začal tím, že by každé dítko základní školou povinné mělo zvládnout perfektně ovládat Word (formátování, odrážky a číslování, tabulky, záhlaví - zápatí, automatický obsah, vytváření formulářů ...), dalším krokem by měly být základy Excelu (efektivní používání buněk, podmíněná formátování, kontingenční tabulky a grafy, používání základních funkcí, třídění dat, importy a zpracování dat z jiných/externích zdrojů atp.). Zabrousil bych i do "tajů" maker.
To jsou dle mého názoru věci, které někdy využije každý člověk, ať bude dál studovat, nebo půjde zametat ulice.
Dále bych se zaměřil na bezpečnost na internetu a pokud by zbyl čas, tak na tvorbu jednoduchých osobních webovek, případně základy VBA v Excelu.
Klasické programování by mělo dle mého názoru ležet až na středních školách - dle specializace.
P83a22v22e89l 51M84o13r96a19v36e65c
Promiňte, ale k čemu bude dobrá znalost jednoho konkrétního komerčního produktu jedné firmy (Word, Excel)? A shodou okolností toho, který v každé verzi výrazně překopává UI?
Než ty děti vyjdou ze školy, Word ani Excel už zde nebude. A pokud jo, hodně jiný.
P70e19t42r 90Z36a44s15k58o33č71i62l
Zrovna scratch je pro lidi, co nikdy reálně programovat nebudou, protože to je celý vizuální, tak se efektivně pracovat nedá. Tak je otázka, jestli to není spíš na škodu, nemusí přece programovat každý.
L11u16k80á65š 80S11u21c75h54á49n53e50k
I nás v mládí učili programovat ve "vizuálním" Karlovi ... ne že bychom snad vizuálně skládali příkazy, ale vizuálně jsme viděli výsledek. Scratch jen umožňuje jednodušeji zapsat kód a předpřipraví vše potřebné pro cykly, podmínky atd. Žák se tak vyhne dilematu, zda počítač nedělá to co po něm chce proto, že to špatně sestavil nebo špatně napsal. V dřevních dobách program vyhodil sémantickou chybu až za běhu ... dnes vás na to upozorňuje editor už při psaní. Scratch není v tomhle smyslu nic jiného, než chytřejší editor kódu.
A31l52e92n90a 36E25l46i32á39š85o60v28á
Dnes i žáci a studenti raději hrají, než aby si namáhali mozky
T20o69m52á57š 58A78u55g35u20s15t18ý84n
když jim dáváte zajímavé úkoly, to byste se divila, jak si rádi mozky namáhají
P14e11t84r 43G81o25l27i68c21h
Kdo nezvládá řešit slovní úlohy, ten v reálném světě nebude s největší pravděpodobností ani schopen programovat. Je to taková iluze, že se tím může živit každý.
J48o90s15e92f 42P30a15r70d74u22s
Ale nikdo přece neříká, že všichni se mají živit programováním. Navíc i to "programování" nemusí být jen o psaní abstraktního kódu. Například projekty typu KODU od MS nebo naše Karel a Baltík vedou děti k logickému myšlení a mohou fungovat i dřív než matematika (druhého stupně) a fyzika. A naopak můžou děti k matice a fyzice přitáhnout, protože ji mohou prakticky "potřebovat" při řešení programátorských úloh (ovlivňování chování postaviček a prostředí) a uvidí tak jejich smysl. A jak už bylo psáno níže, není tu žádný prostor k "okecávání".
V71e80n58d53u23l63a 86Ř78á36d74o98v51á
V 7. třídě na základce měli kluci informatiku a holky vaření... Na gymplu jsme byli rozděleni na 2 skupiny - všichni kluci a několik holek měli opravdu informatiku, ostatní holky měly poloslepého dědu před důchodem a informatika se to jen jmenovalo... Na VŠ jsme měli (celý ročník) jiného dědu před důchodem, co s kompem uměl asi jako my, a vrcholem bylo kreslení schémat ve wordu Nikdy jsem nepochopila rozdílný přístup k holkám a klukům zrovna v informatice - ale snad se to už od mých školních let změnilo...
T30o15m61á42š 84A24u88g10u38s44t73ý66n
To snad už je minulost. U nás mají informatiku samozřejmě všichni, do volitelné chodí kluci a holky půl na půl.
Taky u nás mají kluci i holky vařen, i dílny. A oblíbenost předmětu je v obojím podobná u kluků i holek.
O61n78d78ř42e35j 43Š98i22n43d28l14e16r
Jinak za smysluplnou vyuku programování na školách chválím. Učí to myslet. Musíte umět problém vstřebat, pochopit a rozložit ho na dílčí kroky. Přehlédnutí a chybné uvažování vám to neodpustí, okecat se to taky nedá.
S97t73a86n50i91s10l42a19v 85K16r32e33j18c28a75r
Nu je otázkou zda se má s informatikou začínat už na prvním stupni zš, nebo by bylo smysluplnější od druhého stupně. Nakonec příkladem dnes může být Kalouskovo snižování finanční gramotnosti vyukou na základních školách.
O62n20d26ř97e57j 66Š90i83n44d68l58e67r
Už jen to, že se informatika stala synonymem pro "něco s počítačema" je ostuda a naprosté selhání vzdělávácího systému. Něco málo o teorii informace by měl znát každý.
P17a47v26e92l 79D14v55o83ř50á98k
Nevím jestli by každý měl znát něco z teorie informace, to je obor aplikované matematiky a není to nic jednoduchého. Pokud jste myslel něco z informatiky tak s Vámi souhlasím
T33o42m97á83š 79V66e74l63e82m76a67n
S tímhle bych děti nezatěžoval, na to mají času dost.
P71e57t75r 24Z39a27s91k34o91č93i92l
A co mají dělat radši. Fetovat? Nebo skákat ve zřícenejch barácích?
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
Místo peněz na školy portrét primátora. Je to dar od kolegů, hájí se magistrát
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (oba Praha Sobě)...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Policisté v Bohnicích zaklekli pacienta. Několik minut sténal, poté zemřel
Po hrubém zákroku v Psychiatrické nemocnici Bohnice zemřel pacient, k jehož zpacifikování byli loni...
Lvi jasně ovládli první volejbalové semifinále proti Příbrami
Obhájci titulu Lvi ovládli první semifinále extraligy volejbalistů proti Příbrami. Pražský tým v...
Chybný potrat na Bulovce: podezření na trestný čin, policii se ozvala jedna z žen
Záměnu pacientek v pražské nemocnici na Bulovce, kvůli níž jedna z žen potratila, policie začala...
V Choťánkách na Nymbursku hořel rodinný dům, hasiči museli vynést tlakové lahve
Škodu 1,5 milionu korun způsobil ve čtvrtek požár rodinného domu v Choťánkách na Nymbursku....
Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště
V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...