Diskuze
Školy informatiku neřeší, říkají zakladatelky kurzů programování pro děti
Děkujeme za pochopení.
J33o96s41e89f 52K56o23m38á45r35e24k
Týjo, vzpomněl jsem si na naše kroužky programování na Ondrovi a PMD-85. A pak jsme dokonce do školy dostali IQ151 :))
O85n92d46ř11e70j 11Š77i45n76d98l55e17r
Achjo, tady zase někdo nepochopil o co jde. Ty děti se z většiny neučí programovat proto aby z nich všech byli špičkoví developeři. Učí se to proto, že to je jeden z nejlepších způsobů jak naučit člověka strukturovaně, analyticky a kreativně myslet.
Když se píše někde o školách, co dětí učí pseudotiskací písmo místo dnes docela antripraktického spojeného psacího, tak tam je keců o tom, jak spojené psaní rozvíjí mentální dovednosti habaděj a u programování to nikdo nechápe... chjo.
Ono totiž to je daleko důležitější než konkrétní dovednosti nebo dokonce znalosti. GUI wordu, s kterým jste se naučili vám najednou od základu překopou, spousta faktů nebo jejich interpretace se mění snad co rok atd. Ale to, že jste se naučili myslet, pracovat s daty, chápat podstatu věci, umět číst text s porozuměním atd. - to vám zůstane a je to univerzálně použitelné ve všech oblastech života. A to je to naprosto, absolutně nejdůležitější o co by se měly školy snažit.
Když potřebuju používat nějaký software, tak se s ním naučím, třeba práci se styly ve wordu mě naučilo psaní seminárek. Nikdo mě k tomu nutit nemusel, tak nějak jsem sám pochopil, že mi to ušetří hromadu práce. Když chci něco vědět o historii, jdu si půjčit knížku a za týden a půl vím o daném tématu více než průměrný učitel dějepisu na gymplu atd.
Příjde mi, že spousta lidí se snad dodnes dívá na vzdělání jako na sumu věcí, co si pamatuju - a to je docela smutné.
J90i74ř73í 39Z48ý28k22a
nevím jestli je nutné učit děti programovat. Já bych začal tím, že by každé dítko základní školou povinné mělo zvládnout perfektně ovládat Word (formátování, odrážky a číslování, tabulky, záhlaví - zápatí, automatický obsah, vytváření formulářů ...), dalším krokem by měly být základy Excelu (efektivní používání buněk, podmíněná formátování, kontingenční tabulky a grafy, používání základních funkcí, třídění dat, importy a zpracování dat z jiných/externích zdrojů atp.). Zabrousil bych i do "tajů" maker.
To jsou dle mého názoru věci, které někdy využije každý člověk, ať bude dál studovat, nebo půjde zametat ulice.
Dále bych se zaměřil na bezpečnost na internetu a pokud by zbyl čas, tak na tvorbu jednoduchých osobních webovek, případně základy VBA v Excelu.
Klasické programování by mělo dle mého názoru ležet až na středních školách - dle specializace.
P11a96v90e40l 11M33o85r79a74v30e80c
Promiňte, ale k čemu bude dobrá znalost jednoho konkrétního komerčního produktu jedné firmy (Word, Excel)? A shodou okolností toho, který v každé verzi výrazně překopává UI?
Než ty děti vyjdou ze školy, Word ani Excel už zde nebude. A pokud jo, hodně jiný.
P12e18t77r 88Z76a49s17k32o75č30i82l
Zrovna scratch je pro lidi, co nikdy reálně programovat nebudou, protože to je celý vizuální, tak se efektivně pracovat nedá. Tak je otázka, jestli to není spíš na škodu, nemusí přece programovat každý.
L18u86k37á83š 45S19u95c36h47á96n58e85k
I nás v mládí učili programovat ve "vizuálním" Karlovi ... ne že bychom snad vizuálně skládali příkazy, ale vizuálně jsme viděli výsledek. Scratch jen umožňuje jednodušeji zapsat kód a předpřipraví vše potřebné pro cykly, podmínky atd. Žák se tak vyhne dilematu, zda počítač nedělá to co po něm chce proto, že to špatně sestavil nebo špatně napsal. V dřevních dobách program vyhodil sémantickou chybu až za běhu ... dnes vás na to upozorňuje editor už při psaní. Scratch není v tomhle smyslu nic jiného, než chytřejší editor kódu.
A53l20e72n18a 43E10l60i37á86š95o55v55á
Dnes i žáci a studenti raději hrají, než aby si namáhali mozky
T32o12m97á34š 32A25u52g90u28s88t14ý13n
když jim dáváte zajímavé úkoly, to byste se divila, jak si rádi mozky namáhají
P27e86t75r 83G47o81l83i53c31h
Kdo nezvládá řešit slovní úlohy, ten v reálném světě nebude s největší pravděpodobností ani schopen programovat. Je to taková iluze, že se tím může živit každý.
J34o78s13e40f 73P32a24r92d94u21s
Ale nikdo přece neříká, že všichni se mají živit programováním. Navíc i to "programování" nemusí být jen o psaní abstraktního kódu. Například projekty typu KODU od MS nebo naše Karel a Baltík vedou děti k logickému myšlení a mohou fungovat i dřív než matematika (druhého stupně) a fyzika. A naopak můžou děti k matice a fyzice přitáhnout, protože ji mohou prakticky "potřebovat" při řešení programátorských úloh (ovlivňování chování postaviček a prostředí) a uvidí tak jejich smysl. A jak už bylo psáno níže, není tu žádný prostor k "okecávání".
V40e80n82d23u17l96a 12Ř25á80d16o94v34á
V 7. třídě na základce měli kluci informatiku a holky vaření... Na gymplu jsme byli rozděleni na 2 skupiny - všichni kluci a několik holek měli opravdu informatiku, ostatní holky měly poloslepého dědu před důchodem a informatika se to jen jmenovalo... Na VŠ jsme měli (celý ročník) jiného dědu před důchodem, co s kompem uměl asi jako my, a vrcholem bylo kreslení schémat ve wordu Nikdy jsem nepochopila rozdílný přístup k holkám a klukům zrovna v informatice - ale snad se to už od mých školních let změnilo...
T31o67m15á25š 22A84u52g49u24s71t12ý79n
To snad už je minulost. U nás mají informatiku samozřejmě všichni, do volitelné chodí kluci a holky půl na půl.
Taky u nás mají kluci i holky vařen, i dílny. A oblíbenost předmětu je v obojím podobná u kluků i holek.
O97n32d93ř93e58j 92Š37i96n32d76l73e32r
Jinak za smysluplnou vyuku programování na školách chválím. Učí to myslet. Musíte umět problém vstřebat, pochopit a rozložit ho na dílčí kroky. Přehlédnutí a chybné uvažování vám to neodpustí, okecat se to taky nedá.
S45t66a12n46i35s98l57a45v 35K57r19e38j50c55a96r
Nu je otázkou zda se má s informatikou začínat už na prvním stupni zš, nebo by bylo smysluplnější od druhého stupně. Nakonec příkladem dnes může být Kalouskovo snižování finanční gramotnosti vyukou na základních školách.
O68n77d13ř25e84j 13Š17i66n87d77l96e12r
Už jen to, že se informatika stala synonymem pro "něco s počítačema" je ostuda a naprosté selhání vzdělávácího systému. Něco málo o teorii informace by měl znát každý.
P53a93v81e80l 47D27v66o13ř57á68k
Nevím jestli by každý měl znát něco z teorie informace, to je obor aplikované matematiky a není to nic jednoduchého. Pokud jste myslel něco z informatiky tak s Vámi souhlasím
T64o53m98á74š 57V67e10l82e98m56a75n
S tímhle bych děti nezatěžoval, na to mají času dost.
P79e15t54r 41Z58a82s81k37o10č24i68l
A co mají dělat radši. Fetovat? Nebo skákat ve zřícenejch barácích?
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy
Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...
Po hlavě do kanálu. Hasič zachraňoval kachničky, kolegové ho drželi za nohy
Pražští hasiči dopoledne zasahovali v Kunraticích, kde zachraňovali kachňata, která spadla do...
Nepustil svůj Vsetín do extraligy. Baráž je nešťastná pro oba, říká Slováček
Je odchovancem Vsetína, v baráži o extraligu se ale postavil proti mateřskému klubu. A obránce...
Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy
Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!