Devět škol v osmi státech Unie, včetně Gymnáza J. A. Komenského z Čelákovic,

Devět škol v osmi státech Unie, včetně Gymnáza J. A. Komenského z Čelákovic, spolupracovalo na projektu Lidská práva v Evropě. | foto: Partnerství škol Comenius

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Projekt Comenius boří bariéry mezi školami i přes hranice

  • 0
Mají děti a mládež možnost seznámit se včas s mezinárodním rozměrem dnešního života? Jaké by to asi bylo umožnit jim spolupráci s jejich vrstevníky z jiné země? Takovou příležitost nabízí projekty Partnerství škol Comenius, které jsou součástí Programu celoživotního učení Evropské unie.

V rámci Partnerství škol Comenius mohou studenti a učitelé MŠ, ZŠ i SŠ spolupracovat na společných projektech. Jedná se o dvouletou spoluprací v bilaterální nebo multilaterální podobě.

Lidská práva v Evropě

Multilaterální projekt Lidská práva v Evropě je jedním z 1042 projektů Partnerství škol Comenius, které byly mezi lety 2007 a 2012 podpořeny evropským grantem v rámci Programu celoživotního učení. Je skvělou ukázkou, jaký přínos využití projektů Partnerství škol nabízí. Svým mezinárodním přesahem přispívá k šíření povědomí o evropské kultuře mezi žáky a studenty. Je tak jednou z možností, jak podpořit odstraňování bariér mezi jednotlivými národy a státy a zároveň poskytnout jejich účastníkům neocenitelnou životní a studijní zkušenost. A přestože bude Program celoživotního učení v příštím roce nahrazen novým programem, projekty Partnerství škol Comenius budou v jeho rámci pokračovat. Více informací o možnostech programu Comenius najdete na webu www.naep.cz/comenius, případně nás můžete kontaktovat na mailu comenius@naep.cz.

V České republice tento program administruje Dům zahraničních služeb, Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (www.naep.cz).

Comenius proti předsudkům

Příkladem úspěšného využití této možnosti je projekt Lidská práva v Evropě, který v letech 2011 - 2013 realizovalo devět škol z osmi evropských zemí. Z České republiky se ho účastnilo Gymnázium J. A. Komenského z Čelákovic.

Cílem projektu bylo seznámit studenty s kulturními hodnotami Evropy, jejichž neznalost se stává potenciálním zdrojem netolerance, předsudků a sporů.

Využitím univerzálního jazyka hudby, dramatického a výtvarného umění se projekt snažil překonat bariéry v porozumění mezi evropskými národy, podpořit spolupráci mezi nimi a zvýraznit důležitost respektování a ochrany lidských práv jako klíčového faktoru existence mírového soužití v Evropě.

To vše probíhalo za kreativního využití ICT a ve snaze o zlepšení znalosti anglického jazyka všech účastníků, který se stal komunikačním jazykem projektu.

Výsledky společné práce ukázal muzikál

Prostřednictvím informačních a komunikačních technologií i v rámci společných setkání žáci vytvářeli tematické prezentace, skládali písně, psali básně, nacvičovali divadelní představení, vytvářeli ilustrace a vzájemně svou práci hodnotili.

Při závěrečném setkání studenti nazkoušeli a sehráli společně muzikál.

Vyvrcholení celé spolupráce představoval muzikál, který studenti nazkoušeli a sehráli při svém závěrečném setkání. Výsledky jejich práce byly prezentovány na internetových stránkách, ve školním i místním tisku.

Projekt byl ale přínosný i pro učitele. Nejen že si upevnili znalost angličtiny a práce s ICT, ale měli i možnost porovnat vzdělávací systémy partnerských zemí.