Autobusovým linkám předcházely v hlavním městě koňmi tažené omnibusy, koněspřežná tramvaj a elektrická tramvaj.
První autobusová trasa byla dlouhá 1,6 kilometru, měla devět zastávek a stejně jako tramvaje ji provozovaly pražské Elektrické podniky.
Vozy byly velmi poruchové a v některých dnech se nepodařilo vypravit do provozu ani jediný autobus. Kvůli technickým závadám docházelo i k nehodám, které jen náhodou neměly tragické následky.
V intervalu patnácti minut jezdily na trase zpočátku dva autobusy – český Laurin a Klement a italský Fiat. K nim záhy přibyly dva další – francouzský Aries a německý Gaganeau. Od května byla pak trasa prodloužena přes Karlův most na Křižovnické náměstí.
Po nehodě v listopadu 1909, kdy jednomu z vozů praskl při jízdě dolů Nerudovou ulicí hnací řetěz, byla autobusová doprava z bezpečnostních důvodů zrušena. Autobusy se do ulic hlavního města vrátily až v červnu 1925.