„Pryžový profil je široký 90 milimetrů a vysoký 50 milimetrů. Na straně k vlaku je v šířce 35 milimetrů hřebenově nařezán tak, aby se mohl ohnout ve vodorovném směru v případě dotyku s vozovou skříní vlaku,“ popsala mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
Součástí je i ocelová deska, ke které je pryžový profil připevněn.
„Vyplněním mezery mezi vozem a nástupištěm metra se stane cesta metrem mnohem bezpečnější, především při samotném vystupování a nastupování do vagonu metra. Především lidé na elektrickém vozíku se nebudou muset bát zapadnutí kolečka do mezery a budou moci plně využít bezbariérové přístupy do metra,“ říká tajemník Komise RHMP pro Prahu bezbariérovou a otevřenou Tomáš Uhlík.
Profily jsou nyní ve zkušebním provozu a najdete je na Andělu u obou kolejí v místě zastavení prvních a posledních dveří vlaku metra, a to v délce čtyř metrů.
„Je to jedna z úprav vedoucí k větší přístupnosti pro lidi s pohybovým postižením, která není moc na první pohled vidět, o to víc je ale důležitá,“ domnívá se zastupitel Patrik Nacher, který působí jako člen Komise Rady HMP pro Prahu bezbariérovou a otevřenou.
Zkušební provoz potrvá asi měsíc. Pokud se osvědčí, dopravní podnik bude uvažovat o zavedení do všech stanic tratí A i B, což je reálné do konce roku 2017.