Ocelový most, právem nazývaný "Rámusák", byl mezi Trojou a Holešovicemi postaven v roce 1977 jako provizorní spojení těchto dvou oblastí.
Každý, kdo po něm v tramvaji přejíždí, dobře ví, proč takovou přezdívku dostal. Most totiž rámusí do celého údolí a jízda po něm ani není příliš příjemná.
"Na Trojském mostě jsme začali dělat přípravné práce. Stavíme provizorní konstrukce, na které bude následně posazena mostovka. Zůstanou tam do chvíle, než bude dokončen definitivní nosný oblouk," vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.
Na most budou moci i pěší a cyklisté
Spojnici, po které dnes jezdí tramvaje, tak nahradí elegantní most pro auta, tramvaje, cyklisty i chodce. "Počítáme tu se dvěma pruhy v každém směru pro auta, uprostřed budou jezdit tramvaje. Na okrajích mostu budou vyhrazené pruhy pro cyklisty a také chodníky pro pěší," popsal uspořádání mostu Polák.
Jeho mostovka bude zavěšená na lanech. Konstrukce se dvěma pilíři na obou březích umožní, aby v řece žádný pilíř nestál. Most by měl navíc ulehčit dopravě v Troji, pomoci má především přetížené Argentinské ulici. Propojí totiž ulice Partyzánská a Povltavská. Rozprostře tak automobilovou dopravu po větším území.
"Nový okruh, který tu vyjede z tunelu, přivede totiž do Pelc-Tyrolky velké množství aut a nejbližší most Barikádníků by jejich nápor nezvládl," vysvětlil již dříve opodstatnění stavby dopravní odborník Petr Moos.