Tramvajový most vznikl jako provizorní spojení mezi Trojou a Holešovicemi v roce 1977.

Tramvajový most vznikl jako provizorní spojení mezi Trojou a Holešovicemi v roce 1977. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

„Rámusák“ mezi Trojou a Holešovicemi nahradí nový most, bude i pro chodce

  • 5
Tramvajový most, spojující už třiatřicet let pražské čtvrti Troja a Holešovice, nahradí nový most. Vyrůstá nad Vltavou jako součást tunelového komplexu Blanka. Stejně jako tunel by měl být hotov za dva roky. Nový most pak bude sloužit nejen tramvajím, ale také autům a cyklistům.

Ocelový most, právem nazývaný "Rámusák", byl mezi Trojou a Holešovicemi postaven v roce 1977 jako provizorní spojení těchto dvou oblastí.

Každý, kdo po něm v tramvaji přejíždí, dobře ví, proč takovou přezdívku dostal. Most totiž rámusí do celého údolí a jízda po něm ani není příliš příjemná.

"Na Trojském mostě jsme začali dělat přípravné práce. Stavíme provizorní konstrukce, na které bude následně posazena mostovka. Zůstanou tam do chvíle, než bude dokončen definitivní nosný oblouk," vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.

Na most budou moci i pěší a cyklisté

Spojnici, po které dnes jezdí tramvaje, tak nahradí elegantní most pro auta, tramvaje, cyklisty i chodce. "Počítáme tu se dvěma pruhy v každém směru pro auta, uprostřed budou jezdit tramvaje. Na okrajích mostu budou vyhrazené pruhy pro cyklisty a také chodníky pro pěší," popsal uspořádání mostu Polák.

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a TrojuVizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju

Jeho mostovka bude zavěšená na lanech. Konstrukce se dvěma pilíři na obou březích umožní, aby v řece žádný pilíř nestál. Most by měl navíc ulehčit dopravě v Troji, pomoci má především přetížené Argentinské ulici. Propojí totiž ulice Partyzánská a Povltavská. Rozprostře tak automobilovou dopravu po větším území.

"Nový okruh, který tu vyjede z tunelu, přivede totiž do Pelc-Tyrolky velké množství aut a nejbližší most Barikádníků by jejich nápor nezvládl," vysvětlil již dříve opodstatnění stavby dopravní odborník Petr Moos.