Ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. prosince 2014 do 15:20

OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Jak se osobně vyrovnáváte s faktem, že velká část cestujících viní ze všeho Dopravní podnik a není schopná pochopit, že vše způsobil svým způsobem unikátní přírodní jev, navíc v tak obrovsky plošném rozsahu. Vím, že DPP udělal maximum i včetně náhradních busů, nasazení řidičů z volna a složek vrchního vedení, které odstraňovaly námrazu nonstop. Ale mnoho lidí toto nevídí, v terénu nejsou a jen nadávají, že zrovna u jejich zastávky nejede tramvaj nebo alespoň náhradní spoj. Nechápou, že téměř 700 tramvají maximálně možnými 100 busy lze nahradit jen omezeně. Tito lidé argumenty nejsou schopni přijmout a svými laickými a neodbornými názory jsou schopni i leckoho otrávit. Převažuje u Vás spíš hrdost nad tím, jak DPP a jeho zaměstnanci kalamitu zvládli nebo se Vám promítne do nálady i hořkost z těch, co to nejsou schopni pochopit a ocenit? Děkuji za odpověď. Robert K.
OTÁZKA: Pane řediteli, led opadal. Jaké teď v souvislosti s kalamitou řešíte problémy? A dovedete si představit situaci, když by se zrovna v úterý otevírala Blanka? :) jana
OTÁZKA: Dobry den, proc tedy kdyz jsou s tramvajemi takove problemy, nenahradite radeji vsechny tramvaje vlaky? Bylo by tak mozne zaprahnout dieselovou lokomotivu a bylo by to bez problemu, predstavte si napriklad linku 9 nebo 22 v podani vlaku City Elefant. Dekuji Petr Fleischman
OTÁZKA: Dobrý den, nechci se na nic ptát, protože vím, jak náročné muselo být provozně vše zvládnout. Vlastně bych tímto rád poděkoval celému týmu, který se staral o to, aby celá dopravní infrastruktura neskolabovala. Hezký den, M. Schiffler. anonym
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete mi prosím říci proč jste na dotčené tramvajové zastávky neumístili alespoň základní informace o náhradní dopravě? Myslím, že by to bylo narychlo proveditelné. Děkuji. Jan Filip
OTÁZKA: Dobrý den chtěl sem se zeptat jaktože Na Nádraží Hostiveř přijel první náhradní autobus až po šesti hodinách??Bydlím tu a od devíti hodin do skoro dvou hodin ráno nepřijela ani jedna náhradní doprava i když tu silničáři udělali posyp??Děkuji za odpověd.Michal Reis anonym
OTÁZKA: Dobrý den, v situacích jako je tato by bylo užitečné, kdyby vyhledávač spojení na dpp.cz uměl pracovat s aktuálními informacemi o zpožděních a omezeních v sítí veřejné dopravy. Pokud by vyhledávač zohlednil aktuální stav sítě, dokázal by cestujícím nabídnout vhodné spojení i při takové (nebo podobné) neplánované situaci. Vyhledávače spojení v některých (především západoevropských městech) takové schopnosti mají. Dočkáme se i v Praze? Michal Jakob
OTÁZKA: Dobrý den přeji, chci se zeptat, zda-li je v nějakém šetření ochrana těchto trolejí před nepříznivými vlivy počasí? Myslíte, že by se to mohlo ještě letos, či někdy vůbec, stát znovu? Patricie Maňková
OTÁZKA: Dobrý den, informovanost o situaci byla hlavně ráno zcela nedostatečná - např. spoj Hradčanská - Dělnická vůbec neexistoval. Jako pražák mohu jít pěšky, případně metro Muzeum - Vlatavská a pak pěšky. Co ale mimopražští, nebo cizinci, ti byli úplně ztracení. Když už bylo nějaké hlášení tak pouze v češtině. Může DPP do budoucna připravit pro podobné situace hlášení a info. tabule i v cizích jazycích? Alex
OTÁZKA: Dobry den, reagoval Dopravni podnik nejak jiz ve chvili, kdy kalamitni situace nastala v Brne? Praha mela 6 hodin "naskok", presto byla doprava "nachytana na svestkach". Jaroslav Hutnik
OTÁZKA: Dobrý den. Nejsem zastánce dopravního podniku. Předražené nákupy, (ne)pokrytí signálem gsm a wifi, chování části řidičů či neochota revizorů řešit problémy s obtěžujícími cestujícími jsou body, na které by se mělo vedení DP mimo jiné také zaměřit. Současně však musím DP pochválit za zvládnutí přepravy cestujících během extrémně nepříznivých klimatických podmínek. Chybí však rychlá a přesná informovanost cestujících. Zvážíte zavedení bilingvního hlášení - dostačující by bylo v CZE a ENG jazyce? Děkuji. David Kohout
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vám a zejména všem zaměstnancům, kteří se v době neočekávatelné a extrémní kalamity snažili ze všech sil zajistit alespoň základní provoz městské dopravy, poděkovat za nesmírné osobní nasazení. Občas sice trochu vázla informovanost, ale pokud se člověk potřeboval někam po městě dostat s DP, pak se mu to, byť třeba v delší době, povedlo. To je obdivuhodné. Stran dotazu, čistě ze zajímavosti: Už tušíte, jak se s námrazou popasovaly jednotlivé typy tramvají? Říká se, že obecně zvládají podobné problémy starší typy výzbrojí a tramvajové vlaky se dvěma pantografy lépe, už máte nějaké poznatky z provozu, nebo spíše neprovozu během kalamity? Děkuji a přeji co nejméně mimořádných událostí. Vít Č.
OTÁZKA: Dobrý den. Jeden čas se mluvilo o tom, že by se do nočních tramvají nastupovalo, kvůli eliminaci živlů a kumul, pouze předními dveřmi. Je taková myšlenka v Praze realizovatelná? Znamenalo by to velké zdržení tramvají? Radim
OTÁZKA: Dobrý den, Ten nejvíce inkriminovaný den metro praskalo ve švech. Máte nějaké odhady na počet přepravených lidí a kolik to bylo oproti normálu? Nezajistila kalamita nějaký ten přepravní rekord pro systém metra? :) Tonda Hejlík
OTÁZKA: Pane řediteli, jak dlouho trvá rozmrazit jednu trolej - tedy alespoň v nějakém použitelném úseku? A kolik strojů na to rozmražování jste museli nasadit? Pavel
OTÁZKA: Dobrý den přeji. Taky si myslíte, že za námrazu na trolejovém vedení může Zeman s Putinem? Milan Sikora
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mě cena předplatních ročních kupónů na rok 2015. Nová paní primátorka slibila zlevnění. Děkuji za Vaši práci, ráda jezdím MHD, až na bezdomovce je to OK. Věra Tichá
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě jakým způsobem byly tramvaje odtaženy do vozoven. Nemohl jsem tou dobou bohužel být v Praze, takže jsem to neviděl. Odtahovali se pomocí kolejového vozidla, nebo silničního? u silničního mě napadají problémy s vegetačními pásy, štěrkem a podoně. Děkuji Vojta Kočovský
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli . Myslím si že patří velké poděkování všem pracovníkům DPP ,kteří od pondělního večera po včerejší den ,dělali vše pro zajištění MHD v Praze . Situace nebyla vůbec lehká ,ba naopak a mohu jedině smeknout nad tím jak DPP a jeho pracovníci to zvládli . Proto si dovolím ,prostřednictvím tohoto mailu ,vám i všem na DPP ,za zvládnutí ledové kalamity veřejně poděkovat . Můj druhý dotaz se týká zlevňování jízdného ,když by opravdu k zlevnění došlo ,o kolik by DPP přišlo a zda bude DPP tyto peníze žádat po městu ,či bude nucen šetřit ,třeba i v dopravě ? Osobně toto zlevnění nepovažuji za moudré . předem děkuji za odpověď a ještě jednou velké poděkování za zvládnutí ledové kalamity . Jirka Jiří Maršálek
OTÁZKA: Dobrý den, nechápu proč linka 250 jezdila jako prodloužená do Úval jen do 19h, bohužel jsem se o tom na zastávce sídliště rohožník samozřejmě nedozvěděl, když jsem tam přijel v 19.30 a tudíž jsem musel jít 3km pěšky (to vy neznáte). Kavan
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne kolik má DP provozuschopných autobusů v záloze v ranní špičce? Čekat 24 min. na X3 a pak se do ní nevejít nebylo zrovna fajn. Děkuji V. Tydlitát
OTÁZKA: Dobrý den. Zdá se vám fair že politici kvůli hlasům naslibovali zlevnění ročního kupónu MHD ale vy jakožto DP hl.m.Prahy to máte v podstatě zaplatit? Tedy podle pana Dolínka.... Petr Svoboda
OTÁZKA: Dobrý den. Jeden čas DP nakupoval obousměrné tramvaje, které se dosud používají při různých výlukách spolu s provizorní kolejovou spojkou. Pokud vím, v současné době nákup obousměrných tramvají není v plánu. Jak chce DP řešit do budoucna absenci těchto již poměrně zastaralých tramvají ? Děkuji za odpověď Petr
OTÁZKA: Dobrý den. Pane řediteli, přijde mi, že jste to zvládli :). Jak se můžete pro příště z takovéto situace poučit? Btw. Do ulic jste nasadili 100 náhradních autobusů, jaké vůbec máte v tomto směru rezervy, bylo z čeho brát? Děkuji Jaromír
OTÁZKA: DObrý den, podle mne to DPP zvládnul, snažil se reagovat pružně a v rámci svým možností, určitě to nebylo jednoduché. Za mě dobrý a díky! A teď otázka úplně mimo obor: jste fanouškem fotbalu a pokud ano, komu fandíte? Díky a ať se daří. Martin Wallner
OTÁZKA: Jaká opatření ze situace DPP vyvodí? Bude po nových tramvajích požadovat, aby si s námrazou lépe poradili, a elektronika nebyla tolik náchylná na výpadky? Bořek Kušil
OTÁZKA: Neuvazujete o tom ze cast z manazerskych bonusu bude pouzita jako odmena pro pracovniky kteri se aktivne v terenu podileli na likvidaci nasledku? (mohl by jste jit prikladem a venovat dejme tomu 50% z bonusu) VV
OTÁZKA: Dobrý den, teď sčítáte škody za ledovku, je už nějaký prvotní odhad? A jak se díváte na to, že v příštím roce vám mohou díru do rozpočtu udělat zlevněné kupony. Protože radní Dolínek řekl, že pokud bude mít v této souvislosti dpp výpadek příjmů z jízdného, bude si muset najít peníze u sebe. Máte takové rezervy? Jana
OTÁZKA: V rámci oprav tramvajových kolejí byly na mnoha místech instalovány travnaté pásy - náhradní autobusová doprava tak nemůže zajíždět do všech zastávek tramvají a neinformovaní lidé většinou neví, kam na ni přejít. Myslíte si, že toto bylo správné řešení? (v posledních dnech je Praze dávána za vzor Vídeň - právě v ní ale mají přestupy domyšlené a tam kde vystoupíte z tramvaje, můžete nastoupit do návazného autobusu (vhodné by toto řešení bylo např. na Dejvické aj.) Pavel Štěrba
OTÁZKA: Dobrý den, kdy nebo jak nastal ten moment, že se všechny tramvaje najednou zastavily? Řidič prostě zjistil, že už se nerozjede, tak vysadil cestující a od té doby už se nepohnul? A nebo došlo k nějakému pokynu z dispečinku, že mají všichni zastavit, protože hrozí poškození sběračů a přepálení trolejí? Je mi divné, že jsem kolem deváté večer viděl stát kolonu tramvají z Kubánského náměstí až k Vozovně Strašnice, ale v opačném směru jsem jednu tramvaj viděl projet. Děkuji za odpověď Martin
OTÁZKA: Hezký den přeji, musím pochválit pružnost operativního řízení DP. I když nebylo jednoduché situaci zvládnout a někteří cestující se dost vyvztekali. Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem DP kontroloval sjízdnost tramvajových tratí a jak bude DP v podobné situaci reagovat příště. Je možné se nějak připravit nebo vytvořit nějaké opatření, aby tramvajová doprava i přes tuto nepřízeň byla v provozu? Děkuji. Bronislav Gabryš
OTÁZKA: Dobrý den. Překvapilo mě, že tramvaje nevyjely poprvé v historii. Nechce se mi věřit tomu, že by za cca 100let, co u nás jezdí tramvaje, nebylo nikdy takové počasí? Přeci varování před ledovkou posloucháme v radiu každou chvíli. Není to spíš tím, že dnešní hyper-super-moderní tramvaje takové počasí nezvládnou? A když byla stejná ledovka třeba před 30ti lety, tramvaje v pohodě jezdily? Děkuji Vít Žíla

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.