"Jen se podívejte sami. Máte pocit, že to stihnou do konce srpna, jak slíbili?" mávl rukou jeden z obyvatel ulice nedaleko Letenského náměstí. Od fotbalového stadionu až k Letenskému náměstí se táhne jedno velké staveniště. Ani nasazení pracovníků nepřipomíná finiš dokončovacích prací, ale spíše poklidné vyplňování pracovní doby drobnými pracemi.
Potíže řidičů i cestujících hromadnou dopravou měly skončit 31. srpna, ale neskončí. "Bude to rozkopané někdy do října. Na tu křižovatku se padesát let nesáhlo, Letenský tunel je v provozu od roku 1953," řekl mluvčí Metrostavu František Polák.
Narozdíl od řidičů, cestující v MHD si oddychnou. "Od 1. září dojde ke kompletnímu zprovoznění MHD v úseku Strossmayerovo náměstí - Hradčanská. Ulice se budou dokončovat průběžně, termíny se budou upřesňovat.," doplnil mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.
Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka jsou za zpoždění zodpovědné především problémy v přeložkách takzvaných inženýrských sítí. Teprve pak se totiž může udělat definitivní tvar vozovky. Sítě se za posledních padesát let "záplatovaly" podle potřeby, a jsou proto velice špatně zadokumentované. Především se to týká vodovodního řadu.
"Někde to třeba prasklo a opravilo se to tehdy v místě, kudy se k tomu v tu chvíli dostali. A když dnes podle dokumentace tato místa hledáme, prostě tam nejsou," řekl Polák.