- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spěch+nepozozornost+arogance = každodenní nehody.
Vsichni tu chvalite profesionalitu ridice tramvaje. Kdyby byl opravdu co pro to, nezrychloval by kdyz ma pred sebou prechod a dve dodavky z obou stran v pohybu. Zkuseny ridic, obzvlaste tramvaje, by mel predvidat chovani druhych. Chovani po nehode bylo profesionalni.
Co je to za profíka???Před nájezdem do křižovatky je jasně vidět , že je plná aut a je tam zmatek. Místo reakce snížení rychlosti je zvonění??? Bum
taky si myslím, že si měl před každou křižovatkou zastavit a náležitě se rozhlédnout bez ohledu na to, zda je na hlavní
Již několik desítek metrů tramvaják vidí , že je v křižovatce zmatek a stejně jede stále 44 km/hod. ????? Zvoní jak o závod. Přitom stačilo před křižovatkou přibrzdit. Kdybych takto neopatrně jezdil tak bourám denně. Trochu předvídavosti je kde??
Zmatek ? Jedno odjíždějicí auto !
Kde žijete, že takhle pro vás vypadá zmatek ?
Tak mi opět ujela tramvaj před nosem a prskal jsem vzteky. Devítka vyčkávala do času. To nikdo z chodců předem neví. Takže jsem ji z velké dálky nedobíhal. A přijdu na zastávku a ona tam stojí pořád, neřád. Tak tedy pět kroků popoběhnu a jedu, ne? To už jsem usoudil, že s ní chci jet. Udělali jsme to asi 3-4 lidi, jak jsme šli v hloučku od metra, ale řidič si zrovna vzpomněl, že právě teď musí zavírat dveře. Přicházejícím cestujícím, když tam předtím zevluje 2 minuty, musí přece ujet.
Mladík co přede mnou sprintoval, ještě naskočil. Já jsem od dveří, co se mi zabouchly před nosem couvl. A kolega u dalších dveří se nenechal odradit a drtil tlačítko. A ejhle, dveře se mu otevřely a nastoupil. Chtěl jsem udělat to samé, ale smůla. Dveře nic a řidič jel do háje. V podstatě mě tou kraksnou odstrčil zpět dál na ostrůvek. (Cože se nedá tramvaj v Praze zastavit, když má na dveřích připláclého cestujícího? To není proti bezpečnosti? Metro by se v takovém případě nerozjelo.)
Kolikátá je to ale šílená situace s vyčkáváním do času, co jsem zažil. V metru funguje dobíhání podle světla nad dveřmi. Jak svítí, je jasný interval, za jak dlouho se dveře zavřou. Pokud procházíte podél stojícího vlaku, v klidu nastoupíte. Ale u tramvají to má v ruce řidič. U vyčkávání netušíte, zda máte pohnout nebo ne. A pak to často jen krátce cinkne a dveře se zavřou. Žádná časová rezerva jako u běžného zavírání. Vlastně je to jen bezohlednost vůči cestujícím.
Má to nějaké technické řešení? Je vůbec smyslem vyčkávání nabrat cestující, co přichází? Byl bych pro to, aby vyčkávající tramvaj třeba blikala varovnými světly. Tím bych jako cestující věděl, že mohu popoběhnout a tramvaj nejspíš doběhnu. A mohl by se stanovit interval, třeba 5-7 sec., kdy varovná světla zhasnou a teprve po uplynutí jasné doby řidič zavírá dveře. Podle toho by se dalo rozhodnout, zda tramvaj dobíhat nebo nedobíhat. Bylo by pěkné něco takového zavést v Praze.
To je reakce, na téma níže a jeho doplnění.
Borec a absolutní profík. Skoro mi to přijde jako instruktážní video. Nejprve starost o cestující, pak o lidi venku. Výstražná světla, vesta... a teprve když si ověří, že je vše relativně ok, tak hlášení dispečinku - bez emocí, věcné.
A je v tom videu i kus lidského příběhu. To vydechnutí ve 2:13 a následná nervozita v hlase při hlášení ukazuje, jaký stres si prožil.
a teraz si predstavte ze namiesto saliny ide motorkar/skutrista - to by dopadlo seredne . Debil, ktory prehliadne salinu na ceste NEMA co robit, to sa proste neda ospravedlnit. Poznam jednu pani, ktora sa chvasta ze bura pravidelne raz rocne ale ze jej manza vzdy necha auto opravit/kupi ine. Vsetky tie senzory, pomocnici a podobne umoznuju nemehlam sadat do aut a byt ohromnym problemom. Tiez sa netlacim na sedadlo pilota lietadla, lebo viem ze na to nemam. Tato sebarefrexina vsak mnohym chyba
Řidič profík, úkony jak z manuálu, mám jen pár poznámek:
-proč v roce 2017 jezdí tramvaje stále s nasazenýma spřáhlama?
-vytočení dispečera přes vysílačku trvá 10 sekund? Co v případě tísně?
-a nejsem si jist, zda je dobré nechat cestující hned vyskákat na silnici, i když řidič tramvaje se určitě přesvědčil, že nevyskákají pod projíždějící auta.
- protože tak byly schváleny k provozu
- pro případ tísně je tam tlačítko "Tíseň"
- zajišťuje se bezpečný výstup cestujících, obvykle předními dveřmi
Nechápu, co tu někteří trollové řeší. Tohle jasné nedání přednosti v jízdě. Není problém, pokud přes křižovatku jedu rovně (a z vedlejší na vedlejší) a výhled nalevo mi zakrývá dodávka, si chvilku počkat až do té křižovatky uvidím.
plati klasicke: kam nevidim, tam nejdem. Zoceleny jazdou na motorke si vzdy toto pravidlo opakujem. Bohuzial na cestach vidim fakt opak.. casto doplnene zmatkovanim a korunovane casto telefonom pri uchu