Omezit provoz segwayů se radnice snažila již v minulosti, kdy požadovala změnu zákona. Na tu ale ministerstvo dopravy nepřistoupilo a segway je dál v zákonu veden jako chodec. „Jsem proti úplnému zákazu provozu segwaye, ale pro regulaci pomocí zónových značek,“ řekl zástupce starosty Prahy 1 Richard Bureš .
Městská část předpokládá, že by prostor, kde se dvoukolová vozítka segway smí či nesmí pohybovat, byl vymezen dopravní značkou. Taková značka ale nyní neexistuje a musela by být uzákoněna. Pro vjezd do oblastí by majitel vozítka musel zažádat radnici o povolení, stejně jako je tomu například při vjezdu aut do pěší zóny na Můstku a v okolí. Vozítka by také musela být vybavena GPS. „Pokud by někdo pravidla a zákaz vjezdu porušoval, tak bychom mu povolení k vjezdu odebrali,“ řekl Bureš.
Radnice chce segwaye vyhnat z chodníků
Jednou z oblastí, kde by radnice chtěla zavést absolutní zákaz vjezdu vozítek, je Kampa. Nyní platí zákaz například v průchodu Richterova domu mezi Michalskou ulicí a Malým náměstím.
Podle Bureše je také nutné legislativně definovat uživatele segwaye. „To znamená, aby byl legislativně ustaven, což by pak například znamenalo, že by nesměl pít a podobně, stejně, jako je tomu třeba u cyklistů,“ řekl.
Radnice Prahy 1 v minulosti opakovaně požadovala změnu zákona, která by segwaye vyhnala z chodníků. To ale ministerstvo dopravy nevyslyšelo a staví segway dál na stejnou úroveň jako třeba bruslaře na kolečkových bruslích.
Elektrickými dvoukolkami se zabývají i další evropská města, například v Berlíně požadují určité řidičské oprávnění. Velká Británie počátkem roku 2011 vozítka zcela vykázala z chodníků a pěších zón a zároveň jim kvůli bezpečnosti neumožnila využít silnice. Segwaye tak mohou jejich britští majitelé používat jen na soukromých pozemcích.