Elektrobus SOR EBN 8

Elektrobus SOR EBN 8 | foto:  Petr Topič, MAFRA

V Praze skončil další test elektrobusu, na nabití ujede málo kilometrů

  • 23
Pražský dopravní podnik ukončil testování elektrobusu od firmy SOR Libchavy. Přestože zatím nechce výsledky testu příliš komentovat, ukázalo se, že problémem je krátká vzdálenost, kterou elektrobus ujede na jedno nabití.

Zda si dopravce vůz pořídí, zatím není rozhodnuto, do pátku by měl mít hotovou analýzu všech poznatků z testu.

"Zkušební provoz elektrobusu SOR EBN 8 v zásadě dopadl dle našich předpokladů. Vůz splnil předložené parametry. Pro praktické použití je ale současný dojezd přibližně 150 kilometrů nedostačující pro celodenní provoz," uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Elektrobus SOR

Autobus na elektrický pohon testoval pražský dopravce od 7. do 11. února, kdy jezdil na lince 216 z Bořislavky k Poliklinice Petřiny. Dopravnímu podniku jej půjčila firma SOR.

Dopravci také nevyhovuje, že vozidlo není plně elektrické. "Rovněž je třeba podotknout, že při použití naftového topení nelze toto vozidlo chápat jako zcela bezemisní. Nicméně zkušební provoz je pro nás užitečný, máme řadu cenných poznatků," uvedl Štábl s tím, že konkrétní poznatky společnost stále ještě zpracovává.

Dopravní podnik letos již jeden elektrobus testoval, když na stejnou trasu poslal vůz Siemens-Rampini (více o testu čtěte zde).

Ten však nedokončil své testovací jízdy kvůli mrazu - vůz parkoval noc před posledním testovacím dnem venku a zamrzlo mu pneumatické odpružení. Tento elektrobus je zvláštní tím, že se nabíjí pomocí pantografu z trolejbusových trolejí.

Dva elektrobusy dopravce zkoušel již v roce 2010 na lince číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být vyřazeny z provozu.

6. února 2014

,