Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spojení Stodůlek se Zlíchovem prověřila průzkumná štola

  9:36aktualizováno  9:36
Blanka je hotová, stavba trasy metra D má problém s­ pozemky, pozornost magistrátu se tak obrací k jiné velké dopravní stavbě, která se intenzivně připravuje. Pod metropolí se chystá další velký městský tunel.

Průzkumná štola pro výstavbu Radlické radiály. | foto: SubterraMetro.cz

Tuneláři ze společnosti Subterra dokončili práce na průzkumné štole budované pro uvažovanou dostavbu Radlické radiály, jejíž velká část bude vedená pod zemí. Radiála bude spojnicí Pražského a ­Městského okruhu. Pět a ­půl kilometru dlouhá komunikace spojí dálnici vedoucí od Plzně, která nyní končí na křižovatce v Bucharově ulici ve Stodůlkách, s novou křižovatkou, která vznikne u podjezdu na Zlíchově. Skoro polovina její trasy povede v podzemí, a to hloubenými tunely Butovice a Jinonice, tunel Radlice bude ražený. Součástí stavby je i pět mimoúrovňových křižovatek.

Kvůli tunelům předchází stavbě náročný geologický průzkum, který má prověřit podmínky trasy radiály. „Při dosavadním průzkumu se neobjevily žádné zásadní skutečnosti, které by si vynutily změnu zamýšleného trasování radiály včetně všech plánovaných tunelových staveb,“ uvedl Jan Panuška ze společnosti Subterra, která má práce na starosti.

Radlická radiála by měla navazovat na konec, resp. začátek Rozvadovské spojky.

Radlická radiála

I když je štola už hotová, průzkum dále pokračuje. „Navrhli jsme, že by bylo vhodné provést průzkumné práce i ­v ­části druhého tubusu,“ přiblížil další postup Panuška.

Radlická radiála má v budoucnu převzít část dopravního zatížení zejména z Radlická, Plzeňské a ulice K Barrandovu. Ulevit má i Strakonické, tedy místu, kde se nejvíce zhoršila doprava po otevření tunelu Blanka.

Průzkumná štola, která bude v budoucnu součástí jedno z tubusů tunelu, zatím přišla magistrát zhruba na sto dvacet milionů korun. Podle náměstka pro dopravu Petra Dolínka má radiála ze všech plánovaných velkých dopravních investic nejblíže k realizaci. Termíny, kdy by se mohlo začít stavět nebo do kdy by mělo být hotovo, zatím ale nebyl stanoveny.

Autor:



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...



Olomoučtí chuligáni zbili v tramvaji Afričana, ostatní lidé přihlíželi

(Ilustrační snímek)

Pražští policisté v sobotu zadrželi skupinu agresorů ve fanouškovských barvách fotbalové Sigmy Olomouc, kteří jsou...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Další z rubriky



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.