Navracení čtyřiadvacetníku je jen jednou částí oprav. Celá rekonstrukce má trvat přibližně půl roku. Odstranit se má také nevhodný řetězový elektrický pohon z roku 1948 a navrátí se staré lanové bubny a ozubená kola. „Orloj budeme pohánět znova tak, jak byl poháněn původně,“ řekl orlojník Petr Skála.
Restaurátoři se pustí i do soch orloje a navrátí jim jejich původní význam. Ty představovaly tři nejhorší lidské hříchy a tři nejkrásnější lidské vlastnosti.
Orloj prošel výraznou rekonstrukcí v roce 1866 a dále v roce 1946, kdy jej zasáhla válečná střela. Tehdy se kromě čtyřiadvacetníku nahradily veškeré venkovní částí kopiemi. Současná rekonstrukce za 9,4 milionu má být ta největší v historii.
Po montáži číselníků čeká orloj další etapa - rozebrání jeho vnitřního mechanismu a restaurátorské práce.