Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starý tramvajový most zmizí z pražské Troje v roce 2013

  13:37aktualizováno  13:37
Tramvajový most, který namísto starého "rámusáku" spojí Troju a Holešovice, by měl být hotový v první polovině roku 2013. První rok provozu bude ale sloužit jen tramvajím. V roce 2014, kdy bude zprovozněn budovaný tunel Blanka, se otevře i pro auta, chodce a cyklisty.

Tramvajový most vznikl jako provizorní spojení mezi Trojou a Holešovicemi v roce 1977. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Kymácející se vozy a rachot, ve kterém není slyšet vlastního slova. Tak dnes vypadá jízda tramvají přes ocelový most nad Vltavou mezi Trojou a Holešovicemi, který vznikl už v roce 1977. "Rámusák", jak most místní nazývají, však brzy zmizí. A spolu s ním i rozléhající se hluk.

Trojský most

Délka mostu 250 m
Rozpětí oblouku 196 m

Pro auta: dva jízdní pruhy v každém směru
Pro MHD: uprostřed tramvajová trať
Pro pěší a cyklisty: po obou stranách mostu chodníky i cyklostezka

Zdroj: www.tunelblanka.cz

Linky s čísly 14 a 17, které přes provizorní "železňák" jezdí, se totiž v polovině roku 2013 přesunou na nový elegantní most, který buduje společnost Metrostav jen o pár desítek metrů dál.

Klidnou jízdu si však užijí po určitou dobu jen cestující městskou hromadnou dopravou. Přestože nový prostorný most má v budoucnu posloužit i cyklistům, chodcům a čtyři jízdní pruhy také automobilům, ti všichni si budou muset ještě počkat.

"Celý most zprovozníme až s tunelem Blanka, tedy zřejmě v roce 2014. Do té doby by nemělo smysl, aby tudy řidiči jezdili. Dokud nebude postavené napojení na okolní silnice, ani by neměli kam jezdit," vysvětluje mluvčí Metrostavu František Polák.

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju
Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju a navazující křižovatkou

Výstavbě křižovatky v Troji, která přivede řidiče do tunelového komplexu Blanka, přitom překáží právě současná tramvajová trať. Jakmile vozy Dopravního podniku pojedou po novém přemostění, starý "Rámusák", který slouží už více než třicet let, dělníci demontují a odstraní.

Chtěli ušetřit. Bylo už pozdě

Lidé z Troje mohou rostoucí stavbu nového mostu pozorovat už dnes. Dělníci pracují na nosné konstrukci. Ještě nedávno však nebylo vůbec jisté, zda se most v navrhované podobě nakonec dostaví. Trojský most patří totiž mezi položky, kvůli kterým se stavba Blanky prodražila. Možné úspory na výstavbě přemostění za více než 720 milionů korun nechalo město posoudit odborníky.

"Z posudku vyplynulo, že změnit vzhled mostu v této fázi výstavby by vyšlo ještě dráž," uvedl před více než měsícem náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy připravil webovou aplikaci, která...
Kudy k pražským volebním urnám? Dovede vás webová aplikace

V hlavním městě žije podle údajů z roku 2015 1,259 milionů lidí. Z toho plyne i značný počet volebních místností a okrsků. Aplikace, kterou připravil Institut...  celý článek

Navigace v Blance nefunguje, město ale o signál nestojí. (19.10.2017)
Navigace v Blance nefunguje, město ale o signál nestojí

Řidiči odkázaní na GPS bloudí a zmatkují, když jim navigace v pražských tunelech přestane radit. Řešením mohou být majáky, o které ale magistrát neprojevil...  celý článek

Ikonický robot R2D2 z Hvězdných válek zakotvil v  Praze. Kdosi neznámý takto...
Robot R2D2 z Hvězdných válek „přistál“ v Praze u Nuselského mostu

Nezvyklého „obyvatele“ má v posledních dnech park pod pražským Nuselským mostem. Neznámý umělec tam totiž přemaloval větrání krytu civilní ochrany na Folimance...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.