Vizualizace navrhovaných stanic metra D | foto: Metroprojekt

Stavba metra D začne v úseku mezi Pankrácí a zastávkou Olbrachtova

  • 30
Stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác - Olbrachtova. Ve středu o tom rozhodla Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP). V tomto úseku je totiž nejsnazší získat potřebné pozemky. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice.

„Dobrých zpráv není nikdy dost. Právě začíná dozorčí rada Dopravního podniku, na které finálně schválíme investice do výstavby metra D. Plníme tím náš volební slib a už brzy se začne s průzkumnými díly. Mám radost,“ napsal ve středu odpoledne na svůj Facebook radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Metro D má ulevit přetížené trase C a má spojit centrum se sídlišti na jihu města. Celá stavba včetně úseku z Pankráce na náměstí Míru má vyjít asi na 50 miliard korun.

DPP si letos zadal analýzu čtyř variant stavby a nejlépe z ní vyšla právě odsouhlasená varianta. V možnostech pracoval dopravce například s výstavbou trasy z Pankráce na Nové Dvory, zbylý úsek do Písnice by budoval následně.

Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) se začne stavět za dva roky. „Tato varianta vypadá jako nejlepší možné řešení, protože pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom začít stavět už v roce 2019. V první fázi tam i otestujeme metro s automatickým provozem,“ uvedla.

Stavba metra měla začít už v roce 2017. Město má ale dlouhodobé problémy s výkupy pozemků (psali jsme zde).

Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit například v Krči developerské projekty.

Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na Náměstí Míru. O stavbě tohoto úseku se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady na celou trasu se předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun.

,