"V letech, kdy se to budovalo, jsem pracoval ve firmě Elektromontážní závody Praha, která dělala veškeré montážní práce v tomto zařízení," vzpomíná čtenář Metra Viktor Kočárek. Veškeré dodávky byly podle něj adresovány na Metro Klárov, a to bylo v době kdy ještě nebylo vůbec rozhodnuto, co bude v Praze jezdit. "Byl jsem u těch vrat několikrát s materiálem pro montéry, ale za ně ani krok," dodává Kočárek.
Co dělali v tunelech policisté?
Vzpomínají ale i další čtenáři. "Pracoval jsem na stavbě metra na Klárově a jednou jsem při práci narazil na schody vedoucí někam hlouběji. Přišel jsem do tunelu, kde byla provizorní mříž a v dálce bylo vidět, že tam jsou nějací příslušníci Veřejné bezpečnosti. Dál jsem se neodvážil," říká například Otto Trejbal.
Až do ničivých povodní v roce 2002 o tajemné stavbě neměl nikdo nezasvěcený ani ponětí. Nestal se stanicí metra, ta vyrostla v sousedství a objekt sloužil až do povodní civilní obraně. "V objektu jsem byl jako poslanec Braně bezpečnostního výboru Poslanecké sněmovny, někdy v roce 1993 - 94 a žádná záhada se tam neskrývala. Ale myslíte si, že nějaký stát může odtajnit plány něčeho, co má sloužit civilní ochraně obyvatelstva v takovém městě, jako je Praha?," napsal do redakce Tomáš Fejfar. Dnes slouží objekt dopravnímu podniku.