Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Technická správa komunikací k letním uzavírkám pražských ulic

Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka
velikost textu:
vydáno 3.7.2018 2:00
Ptejte se generálního ředitele Petra Smolky na uzavírky pražských ulic a další projekty Technické správy komunikací

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. července 2018 do 23:59

OTÁZKA: Dobry den, par tydnu se pracuje na vodovodu v ulici Krymska ve Vrsovicich, zatim je zcela prujezdna s mensimi omezenimi, planuje se po skonceni vodovodu celkova rekonstrukce povrchu vozovky a vymena chodniku, nebo se to jen zalatuje ? A kdy by mohlo byt hotovo ? Dekuji Lukas
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Ano, tuto celkovou rekonstrukci máme v plánu. Nyní čekáme až práce dokončí ostatní investoři a následně celou ulici rekonstruujeme. 13.7.2018 10:32
OTÁZKA: Dobrý den, 1) proč nebylo možné zkoordinovat práce v ul. K Barrandovu a Dobříšské tak, aby neprobíhaly současně? Už tak je snaha dostat se z prahého břehu Vltavy na Plzeň dostatečně "výživná", současné omezení prakticky všech tras nevnímám jako rozumný nápad. 2) ul. Zálesí: bylo by možné něco udělat s úsekem Sulická - Vídeňská, kde jsou zejména oba pravé pruhy taktéž ve velmi špatném stavu a jízda po sérii propadlých či vystouplých záplat kromě autobusů huntuje i páteře cestujících? (zkuste) 3) dojde v reálné době na opravu tankodromu v Baarově ulici? Stav je podobně otřesný jako v proslavené ul. U Seřadiště, o to trapněji působí čerstvě vymalované placené zóny. Prosím bez výmluv "že možná jednou", ulice se rozpadá nyní. 4) pod mostem magistrály (Baarova - Vokáčova) se zvedá podlaha podchodu a naopak vedle podchodu se propadá chodník (dochází k viditelným postupným změnám už o cca 30 cm). Do konstrukce v minulosti silně zatékalo. Je stav bezpečný? Děkuji. Petr
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: (1) Opravy na komunikaci Dobříšská a K Barrandovu neprobíhá současně. Po dohodě se silničním správním úřadem jsme se rozhodli, že oprava ulice K Barrandovu začne až 23. 7. (2 - 3) Ul. Zálesí a Baarova je v plánu oprav zatím bez přesné specifikace termínu. Vše bude záležet na koordinaci se správci poduličních sítí a přidělení finančních prostředků a priorit vlastníka. (4) Podchod byl zkontrolován a je v pořádku, propad je způsoben zřejmě závadou nad poduliční síti, kdy se zde objevila kaverna. Děkujeme za upozornění. 13.7.2018 10:33
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat jak velké omezení dopravy nastane na pražském Spořilově, kvůli opravě plynovodů a jiných potrubí. Děkuji za odpověď. Karel Borovička
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: O prováděných opravách, rozsahu a termínech nerozhoduje TSK. Tento dotaz není na správce komunikací, ale na správce pouličních sítí. TSK spravuje jí svěřené komunikace, které vlastní hl. m. Praha. Zajišťujeme provádění ustanovení zákona č. 13/1997 Sb., která jsou určena pro výkon činnosti správce pozemních komunikací a spočívají především v zajišťování jejich sjízdnosti a schůdnosti prováděním úklidu a údržby vozovek a chodníků. V zákoně je výslovně uvedeno, že součástmi ani příslušenstvím dálnic, silnic a místních komunikací nejsou inženýrské sítě, energetická, telekomunikační, tepelná a jiná vedení. 13.7.2018 10:33
OTÁZKA: Kdy bude vybudován tolik potřebný nájezd na ul. 5. května směrem z centra z ulice Vyskočilova? Na webu MČ Praha 4 ještě nedávno svítil termín 4.kvartál 2017... Jan Tůma
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Výstavba nájezdové rampy je v přípravě. Probíhá zpracování aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí. Po jeho projednání bude zažádáno o územní rozhodnutí a následně bude zpracována dokumentace pro výběr zhotovitele. Realizaci předpokládáme nejdříve na rok 2019-2020. 13.7.2018 10:34
OTÁZKA: Dobrý večer. Na Jeremiášově ulici měly opravy skončit k 30.6.2018. Co je důvodem prodloužení oprav svodů dešťové vody do 31,7.2018. Opravdu k tomu termínu opravy skončí? Pavel Bernášek
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Nejedná se o investiční akci TSK. Tento dotaz není na správce komunikací, ale na příslušný silniční správní úřad nebo přímo na investory. V ulici Jeremiášova, Praha 13 dochází k pracím na inženýrských sítích, výstavby splaškové a dešťové kanalizace a protlak a pokládka kabelu VN. 13.7.2018 10:34
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je výhled na opravu ul. Nádražní na Praze 5. Je hojně využívána auty, autobusy, tramvajemi i nákladními atomobily TIR a na jejím povrchu je to znát... Nedávno došlo k omezení rychlosti na třicítku, to ovšem není řešení. Děkuji za odpověď. Jiří Londin
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V ul. Nádražní je plánována rekonstrukce na rok 2019. Předpokladem pro rekonstrukci jsou přidělené finanční prostředky a koordinace dopravních omezení a se správci poduličních sítí. 13.7.2018 10:34
OTÁZKA: Dobrý den pane GŘ, využívám tuto možnost a chci se Vás zeptat po 2 letech kdy jsem jednal s vašimi pracovníky pro Prahu 8- panem Tumpachem a ing. Fefrlem, kdy bude realizována rekonstrukce ulic Klíčanská a Hovorčovická v Kobylisích? Od výše uvedených pracovníků, kteří vědí o hrozném stavu obou ulic /byli na místě v r. 2017/ mám informaci, že budou zařazeny do plánu rekonstrukce na rok 2019? Jízda autem v obou ulicích je jako po autodromu! Děkuji za odpověď. Ing. Otakar Diviš
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Oblastní správa TSK Sever odevzdala k datu 12. 4. 2016 požadavek na opravu, který byl dokumentační komisí TSK přijat a na investičním úseku probíhá projektová příprava. Předpokladáme její provedení v 2019. 13.7.2018 10:35
OTÁZKA: Proc se nepracuje na uzavirce mezi tunelama Mrazovka a Zlichov i v noci, kolem 21 hodiny na stavenisti nebylo jedine vozidlo, jedinej stroj...nikde by nic nerusil. Viditelne se snažíte uvest Prahu do tolatlni dopravni krize ZS.
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V ulici Dobříšská se pokládá mikrokoberec, což je obrusná vrstva v tloušťce 15 mm, která byla ve špatném technickém stavu, a pokud to neuděláme nyní, tak v budoucnu bychom museli přistoupit k rozsáhlé opravě celého vozovkového souvrství, která by trvala řádově i několik měsíců a nebylo by možné ji realizovat v průběhu letních prázdnin. Díky prodlouženým směnám zkracujeme termíny opravy této komunikace. Práce probíhají v prodloužených směnách dle technologických možností. Práce v noci není u většiny činností při pokládce mikrokoberce vhodná, a to s ohledem na velkou chybovost. Směr do centra ve dvou jízdních pruzích jsme zprůjezdnili ve večerních hodinách. Směr z centra jsme naplánovali s ohledem na páteční víkendovou špičku začít tuto sobotu 14. 7. S předpokládaným dokončením během pondělí 16. 7. Opravu bychom tak celkově měli zkrátit prakticky o 14 dní. 13.7.2018 10:36
OTÁZKA: Nehodláte lépe spravovat a rozšiřovat veřejný kamerový systém pro sledování dopravní situace? Kamery jsou často nefunkční a pokrytí Prahy je nedostatečné. Petr Brázda
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Dopravní kamerový systém je součástí městského kamerového systému (MKS), který využívá Policie. Kamery ve správě TSK pouze tento systém doplňují. Na stránkách TSK je pouze část kamer a pro řízení dopravy se využívají i kamery DPP, MP atd. což je dostačují. V budoucnu se tento systém bude zřejmě rozšiřovat dle požadavku vlastníka komunikace. 13.7.2018 10:36
OTÁZKA: Dobrý den, jste schopni na žádosti k stavbám o územní řízení a tak podobně reagovat a vyhotovit vyjádření alespoň do dvou měsíců. Nebo je to pro TSK nereálná věc? V ČR ohledně tohoto nemáte konkurenci. Obvyklá čekačka je 4-7 měsíců. Ostudné a nepochopitelné. Děkuji. S pozdravem Z. Machů Zdeněk Machů
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Od ledna 2002 vydáváme pouze jedno souhrnné stanovisko za TSK a.s. ke studii stavby, územnímu souhlasu, územnímu řízení a stavebnímu řízení, tudíž je tento úkon technicky náročnější. Lhůta pro zpracování se souhrnných technických stanovisek TSK a.s. pohybuje (od doby podání žádostí do data jejich vyřízení) standardně mezi 3-mi týdny až 3-mi měsíci, u velmi složitých a komplikovaných dopravních staveb až do 6-ti měsíců a u rozsáhlých akcí, kde se projednává a i opakovaně upravuje PD, ve výjimečných případech i do 1 roku. V posledním Q/2018 připravujeme spuštění systému, kde bude možné sledovat jednotlivé kroky schvalování. 13.7.2018 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli, kde se dá najít podrobný seznam/harmonogram oprav pražských chodníků a silnic? Děkuji za odpověď, Hron Petr Hron
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V přípravě je společný projekt TSK s MHMP ohledně zveřejňování předpokladů plánů jednotlivých staveb. Nyní jsou seznamy pouze interní záležitostí všech investorů (nejen TSK). 13.7.2018 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, Technicka sprava komunikaci má na starosti i některé travnate plochy na chodnicich( konkrétně sokolovska ulice praha 9). Na těchto travnatých plochách se seká tráva 1x, až když kvete a nebo trava dosahuje pul metru, ( přičemž se zvyšuje úroveň pylu v ovzduší) navíc když už ji posekáte a necháte ji ležet na místě protože se neodveze, tráva pod touto nepropustnou peřinou většinou shnije a vznikne holé bahnité místo, kterému trvá zas nejaký čas než se tráva obnoví nebo doseje. Nejde o to že bych chtěl aby v ulicích byla tráva jako na golfovém hřišti, ale aby alespoň bylo vidět že se TSK stará o prostředí, které je jí svěřené ja je její vizitkou hospodaření. Děkuji předem za odpověd a přeji pěkné léto bez stresu Michael Belik
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. je správcem zejména komunikační zeleně a vynaloží ročně desítky milionů na údržbu silniční zeleně, keřů a stromů. Přesto nejsou tyto finanční prostředky dostatečné a k tomu se musí údržba přizpůsobit. Uvědomujeme si, že to není mnohdy ideální. Ze Zákona č.114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění vyplývá pro správce pozemků, jejichž součástí je komunikační zeleň, povinnost udržovat tuto zeleň v takovém stavu, aby byla provozně bezpečná pro své okolí. Na základě této skutečnosti se provádí průběžná místní šetření za účelem kontroly a zjištění aktuálního stavu svěřené zeleně. V případě potřeby jsou prostřednictvím specializovaných zahradnických firem, které jsou dodavateli TSK HMP, odstraněny veškeré nežádoucí projevy, které se mohou u komunikační zeleně vyskytnout. Převážně se jedná u stromů o zdravotně bezpečnostní řez, při kterém jsou odstraněny poškozené, nemocné a suché větve nebo jejich části. S tímto souvisí i zajištění podchozích a podjezdových výšek, včetně zviditelnění dopravních značek a zajištění výhledových poměrů, s tím souvisí i sekání trávy. Jejich délka nesmí ohrožovat bezpečnost provozu. Četnost se provádí několikrát do roka dle lokality a zejména dle potřeby. 13.7.2018 10:38
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, kdo je odpovědný za stavbu nových tramvajových zastávek neumožňujících objíždění stojící tramvaje auty? Např. ve Francouzské či Bělehradské ulici to omezuje nejen řidiče aut, kteří např. v Bělehradské ulici při cestě do centra za tramvají musí nesmyslně stát celkem třikrát (stanice Nuselské schody, nová totálně nesmyslná stanice Pod Karlovem, pak i stanice Bruselská), ale hlavně to extrémně prodloužilo jízdní řády tramvají, které neustále stojí v kolonách. Správný "dopravní expert" by měl v první řadě dbát na to, aby tramvaje jezdili úplně odděleně od aut a díky tomu byly preferovány a jezdily na čas bez zpoždění. Např. ve Vršovické ulici od stanice Otakarova až po Průběžnou, to bylo provedeno docela dobře a tramvaje to opravdu jedou rychle. V Bělehradské i Francouzské by stačilo zrušit parkovací stání a místo nich udělat pruh pro auta a mezi tramvajový pás a auta dát obrubník. Plynulost dopravy musí být absolutní prioritou před množstvím parkovacích míst!!! Antonín Petr
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Jedná se o bezbariérovou úpravu, která vzešla z projednávání projektové dokumentace dle požadavků IPR a příslušné MČ. Oddělené tramvajové těleso od vozovky je ideálním modelem, ale bohužel šířkové poměry to leckde neumožňují a k zajištění bezpečnosti chodců při nastupování se přistupuje k těmto typům zastávek nebo k tzv. Vídeňským zastávkám. 13.7.2018 10:39
OTÁZKA: Proč V Holešovičkách směrem do centra nefunguje úsekový radar? Sice měří rychlost, ale je bez sankce. Tzn. žádné pokuty negeneruje a řidiči si mohou v tomto úseku jezdit beztrestně tak rychle, jak se jim libí. Tereza Nová
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Všechna úseková měření jsou plně funkční a data z nich jsou předávána policii. TSK je pouze správcem zařízení a data z kamer postupuje policii a správním orgánům, v jejichž kompetenci je dohled nad dodržováním pravidel silničního provozu. 13.7.2018 10:39
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jakým způsobem se určuje sekání zeleně v okolí silnic? Například v ulici Horoměřická zasahují větve některých stromů nad vozovku, tudíž autobusy a další vozidla s vyšší výškou musí jezdit u středové čáry, a to i v zatáčkách a v jednom místě musí dokonce objíždět větve stromů částečně protisměrem, jelikož by došlo ke styku větví s čelním oknem. Na tento problém jste byli skrze formulář na svém webu upozorněni již před více jak 6 týdny a dosud se nic nezměnilo. Dále bych se chtěl zeptat, proč považujete za nutné většinu semaforů provozovat v nonstop režimu? Například i semafory vedoucí ke školám, do kterých o víkendu v 1 ráno opravu nikdo nepůjde. Děkuji Ladislav Holík
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Zahradnické práce jsou objednány u dodavatele a budou hotovy nejpozději do konce příštího týdne. Ohledně nepřetržitého provozu signalizací a způsobu jejich řízení, rozhodnutí o době jejího provozu a způsobu řízení vydává silniční správní úřad (ODA MHMP). TSK dlouhodobě podporuje (tam, kde je to vhodné) časově omezený provoz signalizací a zrušení režimu řízení pomocí tzv. „celočervené“, který je používán převážně v nočních hodinách. TSK je připravena realizovat na signalizacích, které má ve správě, změnu časového nastavení, pokud obdrží od MHMP žádost o omezení provozu či zrušení režimu „celočervená“. 13.7.2018 10:40

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.