Technická správa komunikací k podzimním uzavírkám pražských ulic

Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka
velikost textu:
vydáno 27.8.2018 5:00
Ptejte se generálního ředitele Petra Smolky na uzavírky pražských ulic a další projekty Technické správy komunikací

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. srpna 2018 do 12:00

OTÁZKA: Stav silnic v Praze je naprosto otřesný, připomíná mi Rumunsko v roce 1988. Samá díra, asfaltové záplaty, vypadané kostky...Zkoušel jste se někdy projet např. po Novovysočanské anebo ulicí Na Balkáně od Spojovací? Okolo kanálů jsou tam cca deseticentimetrové díry. Jak je možné, že sedmý nejbohatší region EU nechá svoje silnice dojít do takového zoufalého stavu? Radeg
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Věřte mi, že stav pražských komunikací znám, ale plánování rekonstrukcí není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Praha má na komunikacích vnitřní dluh v odhadované výši přibližně 21 miliard korun. Vše, co opravujeme a co bychom chtěli opravit, záleží na výši přidělených finančních prostředků, na koordinaci se správci poduličních sítí, spolupráci s městskými částmi s přihlédnutím k jejich prioritám a tak dále. Samozřejmě, že bychom rádi opravovali daleko více, ale není možné opravovat například ve chvíli, kdy je nutno nejprve řešit i poduliční sítě, jejichž správci mají jiné priority na jiných komunikacích. Dostáváme se také do paradoxní situace, kdy jsme naopak kritizováni za to, že takzvaně rozkopeme celou Prahu, jak se ukázalo letos v létě, když jsme museli opravit některé významné páteřní komunikace, aby nedošlo k jejich ještě většímu poškození. 31.8.2018 12:26
OTÁZKA: Budete rekonstruovat ulice Cíglerova a Rožumberska v Praze 14? Jan Pondělíček
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: S opravou těchto ulic počítáme, ale v letech 2019–20 připravujeme opravu Českobrodské ulice v úseku Pod Táborem – Rožmberská, a kvůli zachování průjezdnosti v dané lokalitě není možné opravovat tyto ulice současně. 31.8.2018 12:28
OTÁZKA: Dobrý den, již od jara řeší správce budovy Rybná 14 Praha 1 poškozenou dlažbu před vjezdem do garáží. Bohužel neúspěšně. Opakovaně zasílá zprávy přes webový formulář, získal i kontakt na dotčeného zaměstnance, ten jim však, pokud volají ze svého čísla, nebere telefon. Pouze, když zavolají z nového čísla telefon zvedne a slíbí, že ulice bude do týdne opravena.Tím to bohužel skončí. Ani se neptám, jak je možné, že vaši zaměstnanci takto pracují. Ale ptám se, kdy to skutečně opravíte ? děkuji za odpověď Kamínková Petra Kamínková
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Zjišťoval jsem, v čem je problém, a proč nebyl tento chodník stále opraven. V tomto konkrétním případě musí práce proběhnout pouze o víkendu, protože správce objektu nesouhlasí s omezením vjezdu v pracovním týdnu. Bohužel vzhledem k rozsahu prioritních oprav neměl dodavatel dostatečnou kapacitu, ale přislíbil, že tento víkend opravu provede. 31.8.2018 12:29
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jak TSK koordinuje prováděné opravy s ŘSD? Ul. Českobrodská kolem Běchovic je uzavřená kvůli opravám TSK a objízdné trasy vedou po D11 a D10, ovšem na obou pracuje ŘSD. V ulici Ve žlíbku kudy denně jezdím je pak situace katastrofální, jelikož na D10 se najíždí do zúžení, tj. bez připojovacího pruhu a tvoří se zde fakticky nehybné kolony (kamiony z průmyslové zóny tu mají málo možností najet). Nedovedu si představit jak bude situace vypadat od 1.9. Léta se na žádné z těchto silnic nic neděje a následně TSK i ŘSD začnou na všech stavět současně, objízdné trasy se malujou po jiných rekonstruovaných úsecích a doprava kolabuje. Můžete tedy popsat jak postupujete že svou praci nedokážete s ŘSD zkoordinovat? Výmluvy na ŘSD neberu, protože rekonstrukce D11 začala první, pak se přidala Českobrodská (tudíž objízdné trasy už jste malovali po úsecích v rekonstrukci) a teprve nedávno D10 (a také jste měli zabránit tomu aby Vám začali stavět na objízdné trase).Děkuji. Matyáš
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Koordinaci dopravních omezení, tedy státní správu ve věcech dálnic, silnic, místních komunikací a veřejných účelových komunikací, vykonávají silniční správní úřady. V současné době v České republice vykonávají působnost silničního správního úřadu podle Zákona o pozemních komunikacích (13/1997 Sb.) • Ministerstvo dopravy ve věcech dálnic a rychlostních silnic, • krajské úřady nebo Praha ve věcech silnic I. třídy s výjimkou rychlostních, (odbor dopravních agend MHMP) • obecní úřady obcí s rozšířenou působností (MČ) ve věcech silnic II. a III. třídy a veřejně přístupných účelových komunikací (odbory dopravy jednotlivých MČ) • obecní úřady (MČ) ve věcech místních komunikací (odbory dopravy jednotlivých MČ), pokud zákon pro určité případy nestanoví, že tuto působnost v určitém směru vykonává jiný správní úřad. Silniční správní úřad vykonává zejména působnost podle Zákona o pozemních komunikacích (t. j. Silničního zákona). TSK jako správce předkládá návrh nutných oprav, stejně jako další investoři (DPP, PVS, PVK, PPD atd.), a je na příslušném silničním správním úřadu, zda vydá dopravně – inženýrské rozhodnutí (DIR), na jehož základě bude moci investor komunikaci uzavřít nebo dopravu na ní omezit, a bude mu tak umožněno komunikaci opravit. 31.8.2018 12:30
OTÁZKA: Proč na většině staveb, organizovaných TSK, věčně pracuje jen vítr a déšť? Proč uzavírky trvají neskutečně dlouho, i když jde jen o drobnou opravu? Proč, i když je nedostatek lidí, rozkopete všechno najednou a pak se nic neděje? Nebylo by lepší udělat co nejrychleji jednu věc a pak se přesunout? Proč trvá např. demontáž kovové konstrukce v Řepích dva měsíce??? Michal
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Pokud někde není dostatek kapacit, tak se společně s našimi dodavateli vždy snažíme harmonogramy upravovat operativně, a to v průběhu trvání celé stavby, což je běžný postup. Vždy také usilujme o zkrácení plánovaných oprav a u většiny klíčových staveb se nám to letos podařilo. Například rekonstrukci Wilsonovy ulice, tedy páteřní komunikace, jsme ukončili o 15 dní dříve oproti plánu, konkrétně 15. 8. 2018. Zkrátili jsme také pokládku mikrokoberce v Dobříšské ulici, kde dělníci začínali po dohodě s dodavatelem pracovat už ve čtyři hodiny ráno a pracovali do večerních hodin. V Husitské ulici jsme zase spojili jednotlivé etapy tak, abychom tam mohli vrátit provoz ve směru do centra v plném rozsahu už koncem září, a pak budeme dodělávat chodníky okolo komunikace. Do Zenklovy ulice vracíme tramvajový provoz už se zahájením školního roku současně s automobilovou dopravu ve směru do centra a v plném rozsahu ji chceme vrátit v průběhu září, takže další části budeme dodělávat za omezeného provozu. 31.8.2018 12:31
OTÁZKA: Dobry den, muzete prosim vysvetlit opravu povrchu v ulici Lipanska? Delal se tam tusim plyn, vytrhaly se kocici hlavy, trvalo to nekolik mesicu, pak se nejake kocici hlavy vratily a zbytek se zalil asfaltem. Takze momentalne tam je asfaltova plocha a v nekolika mistech tam couhaji kocici hlavy. Tohle je fakt Balkan. Proc se to proboha rovnou neudela poradne????? Mayer
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Tato Vámi popsaná oprava nebyla realizována ani financována TSK a.s. Vámi uváděná oprava komunikace byla realizována společností Pražská vodohospodářská společnost a.s., a to v souvislosti se zde provedenou obnovou vodovodního řadu a rekonstrukcí kanalizace. Krytové vrstvy vozovky byly realizovány jako dočasné, a to s ohledem na zde plánovanou kompletní rekonstrukci vozovky, kterou v rámci společnosti TSK a.s. připravuje a zajišťuje naše oddělení přípravy a realizace oprav. Realizace kompletní rekonstrukce předmětné vozovky byla plánována již v roce 2018, ale zatím čekáme na potřebná povolení. 31.8.2018 12:39
OTÁZKA: Kdo vymyslel a financuje rozšiřování chodníků v ulicích např: Bělehradská, Na Slupi, Vršovická, V Olšinách, Nuselská a další, na úkor vozovky, a zúžení vozovky u přechodů, takže v zácpě není kam uhnout sanitce nebo hasičům? Děkuji za odpověď. Dana Kociánová
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Při plánování takto rozsáhlých rekonstrukcí se projekt připravuje nejen s dotčenou MČ, které si klade své požadavky, ale zejména se řídíme připomínkami a pravidly, které připravil IPR. Požadavky na bezbariérovost zastávek, tedy i v případě mysů a zastávek tzv. Vídeňského typu je dlouhodobým trendem, který je kladen na veřejný prostor, byť je na úkor individuální automobilové dopravy. Na druhou stranu klade velký důraz na bezpečnost chodců. Bez těchto úprav bychom nezískali v rámci projednávání stavební povolení. 31.8.2018 12:40
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli v nejbližší době plánujete opravu ulice U Nové dálnice na Chodovci. Silnice je už několik let v žalostném stavu, plná výmolů a výtluk, na velké časti silnice chybí úplně asfalt. Po deštích zde zůstávají hluboké kaluže vody. Děkuji Marek Nečas
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Z celkové délky této komunikace v délce cca 500 metrů je v naší správě pouze 39 m, a to pouze stavebně. Zbývající část je v majetku MČ Prahy 11. Pokud jde o naši část této komunikace, nemáme v plánu ji rekonstruovat, ale oněch 39 metrů prověříme a dále budeme postupovat dle pracovních postupů v rámci běžné údržby. 31.8.2018 12:41
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz na rekonstrukci ulic Hrabákova, Dědinova, Filipova a Petýrkova v tzv. červeném sídlišti na Horních Roztylech (celé obytná zóna). V červnu se začala opravovat část ulice Hrabákova (z hlediska vylepšení ulice to nevypadá nic moc, žádné parkovací stání navíc, nelogické uspořádání a využití některých ploch, jediné plus (byť znatelné) vidím v odstranění propadů a vystouplých kanálů). Otázka: budou navazovat v dohledné době rekonstrukce zbylých ulic a přilehlých prostor? Řeší se akce stavebním povolením a tedy s možností posunu obrub a dalších zařízení, nebo se zase jen stylem souvislé údržby, jako se bohužel často děje jinde? Rád bych k tomu podotknul, že současný stav zásadně neodpovídá dnešním normám (zejm. rozměry) ani nějakému bezpečnému užívání a to jak pro chodce, tak pro projíždějšící vozidla. Některé pěší vazby v přidružených prostorech dodnes chybí. Díky za čas a ochotu se vypořádat s dotazy. Martin Martin
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: V říjnu letošního roku plánujeme opravu vozovky Dědinova ve směru od centra k ulici Hrabákova. Bude se jednat o frézování vozovky a lokální sanace. Další ulice zatím řešíme v rámci oprav běžné údržby. Při plánování takto rozsáhlých rekonstrukcí se projektová dokumentace připravuje s dotčenou MČ, která si klade své podmínky v rámci projednávání stavebního povolení. 31.8.2018 12:41
OTÁZKA: Dobrý den, dojde někdy na opravu ulic v tzv. Zeleném údolí (Praha 4 - Kunratice)? Např. ulice K Zelené louce má mnoho propadů a trhlin, které v průběhu let nebyly nijak řešeny (nebo ne viditelně). Celkově je stav v Zeleném údolí neutěšný a to jak značením, tak stavem vozovek. Před lety, když ulice převzalo město od developerů jsme doufali ve zlepšení a zatím stále nic. Děkuji za odpověď. Honza
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Tyto komunikace nejsou v naší správě. TSK a. s. může realizovat opravy pouze na nám svěřeném majetku. 31.8.2018 12:43
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete v nejbližší době opravu ulice Nádražní v Praze na Smíchově. Děkuji Marek Nečas
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Oprava je v plánu na rok 2019. 31.8.2018 12:44
OTÁZKA: Dobrý den, počítáte po otevření opravované části Zenklovy ulice s opravami objízdných tras, které se tímto dostaly do hrozného stavu? Mám na mysli ulici Vosminkových, Bulovka, nebo Františka Kadlece. Děkuji za odpověď David Vaněk
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Ano, počítáme. Projekt “Bulovka - rozšíření” se již projednává a další opravy proběhnou v rámci běžné údržby. 31.8.2018 12:46
OTÁZKA: Kdy se bude rekonstruovat Ostrčilovo náměstí a Jaromírova respektive celé Nuselské údolí, kde jsou chodníky i veřejný prostor ve špatném stavu, obzvlášť tramvajová zástavka z naskládaných panelů Svatoplukova a taky stromořadí v celém Nuselském údolí. Ondřej
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Tyto komunikaci budou postupně opraveny v rámci rekonstrukce Na Slupi, Jaromírova, Křesomyslova. Realizace již letos začala ulicí Na Slupi a to 1. etapou, a bude pokračovat postupně i v dalších letech dle vydaného DIR a v koordinaci se správci poduličních sítí a rekonstrukcí tramvajové trati, kterou by měl realizovat postupně Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.. 31.8.2018 12:56
OTÁZKA: Dobrý den. Dnes je 27.8. a lávka Píškova spojující sídliště Velkou Ohradu a sídliště Lužiny, kde se pár set metrů za lávkou nachází základní škola a dále metro, je stále rozbořená. Dělníci pouze vybourali starý asfalt a od té doby jsem je tam zatím neviděl (chodím okolo několikrát denně). Pokud nebude lávka do konce tohoto týdne dostavěna, budou stovky dětí a rodičů na začátku nového školního roku chodit z Velké Ohrady a zpátky přes čtyřproudovou silnici Jeremiášovu s poměrně hustým provozem a to přes dvoje semafory. Přijde Vám tohle v pořádku? Proč není lávka již opravena a dostavěna? Zamýšlel se někdo v TSK či jinde, zda nedokončení takovéto opravy v termínu může přinést obyčejným lidem spoustu nepříjemností (právě i s ohledem na již brzy začínající nový školní rok)? Neměla by takováto stavba mít vysokou prioritu k dokončení? Děkuji za odpovědi. Landa Pavel Landa
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Tato neutěšená situace nás mrzí. Uvědomujeme si zvýšené riziko přecházení víceproudé komunikace, zvláště v případě dětí, které se vrátí do školních lavic. Měli jsme zde, bohužel, problémy ze strany dodavatele, které v tyto dny aktivně řešíme. Dodavatel se potýkal s nedostatkem pracovníků, ale tato situace už by měla být vyřešena a předpokládáme, že v polovině září na lávku v omezeném režimu chodce pustíme. 31.8.2018 12:57
OTÁZKA: Dobry den Tankodrom v ulici Peroutkova u byvaleho hotelu Albion bude opraven kdy? Tech par set metru dlazby je uz horor. Hlavne prejezd z noveho useku u Waltrovky se pomalu zacina podobat horske krajine. Karel Langr
Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka Petr Smolka: Oprava je v plánu na rok 2019. 31.8.2018 12:57

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.