iDNES.cz

Technická správa komunikací k letním uzavírkám pražských ulic

Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka
velikost textu:
vydáno 3.7.2018 2:00
Ptejte se generálního ředitele Petra Smolky na uzavírky pražských ulic a další projekty Technické správy komunikací
OTÁZKA: Kdy bude dostavěn a zprovozněn nový dispečink na Malovance?? a co bude s původní budovou? Igor novotný
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Multifunkční centrum Malovanka realizuje Magistrát HMP. Původní dispečink, tedy Hlavní dopravní řídící ústředna (HDŘÚ) bude v budově DP hl. m. Prahy zachována a bude na rozhodnutí HMP zda zde bude chtít provoz částečně zachovat. Petr Smolka 13.7.2018 10:01
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl kdy bude hotova rekonstrukce ulice Patočkova před vozovnou Střešovice. Ulice je rozkopaná již delší dobu, ale pracovní ruch tam není vidět téměř žádný. To opravdu si můžeme dovolit rozkopat ulici a pak tam nic nedělat? Proč není požadovaný termín dokončení nastaven tak aby tam nebyl prostor na týdenní nicnedělání? Děkuji Jiří Šmíd
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce komunikace Patočkova v úseku U Brusnice – Střešovická, byla zahájena 12.6.2018 a předpoklad dokončení je 26.8.2018. Od 16. 7. bude probíhat dláždění chodníků. Součástí stavby jsou i přeložky a ochrana kabelů inženýrských sítí, vč. trakčního vedení. Práce probíhají podle harmonogramu, a i přes některé nepředvídané okolnosti se snažíme termín, co nejvíce zkrátit, ovšem s ohledem na technologické postupy. Od 10/2017 zde byla realizována pouze rekonstrukce přípojek a uličních vpustí. Ty byly prováděny takzvaným hornickým způsob, kdy práce probíhaly pod úrovní komunikace v hloubce zhruba 5 metrů pod povrchem. Tento způsob používáme zejména z důvodu menšího dopravního omezení. Doba realizace je součástí výběrového řízení a harmonogram prací pravidelně hlídáme na kontrolních dnech a v případě, že je to jen trochu možné z pohledu používaných technologií vždy tlačíme na zkrácení termínu. 13.7.2018 10:06
OTÁZKA: Nedávno byla opravena vozovka v části ulice Zelená v Praze 6. Opravu by si však zasloužila i navazující velmi namáhaná vozovka na křižovatce Zelená x Jugoslávských partyzánů. Kdy je naplánována důkladná oprava této křižovatky? (podloží, tichý asfalt aj,) Dana
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Oprava této křižovatky je v plánu na srpen letošního roku. Budeme zde dělat souvislou údržby vozovky, což je rychlejší než kompletní rekonstrukce. Rozsah poškození nevyžaduje zásah do celého vozovkového souvrství. 13.7.2018 10:06
OTÁZKA: Dobrý den, kdy začnete opravoval dolní část ulice Nad hradním vodojemem a Střední ve Veleslavíně, Praha 6? Je tam už jedna hluboká díra vedle druhé a skoro se nedá prokličkovat... Petr Hahn
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V současné době zde děláme pouze provizorní opravy tak, aby nedošlo k dalšímu poškozování komunikace a byla zachována její sjízdnost. Kompletní rekonstrukce je v zatím přípravě, jejíž termín nebyl upřesněn. 13.7.2018 10:06
OTÁZKA: Kdy plánujete, prosím, výměnu povrchu vozovky v ul. Šárecká v oblasti Pražských Dejvic? Její povrch je téměř v celé její délce naprosto katastrofální (s přihlédnutím, že tato ulice je poměrně dost vytížená). Zanedbanost této ulice považuji za velmi kontroverzní: Například pro to, že v této ul. Šárecká u kříž. s ul. Na Karlovce byl několik let zpět zbudován za velké peníze příčný práh s přechodem v místech, kde je pohyb chodců naprosto minimální, naopak v křížení s ul. Matějská a Na Šťáhlavce - které zůstává beze změny - je pohyb chodců značný vč. několika nehod s chodci v posledních letech. Druhak v ul. Šárecká nedávno probíhalo několik výkopových prací - vždy jen s nedbalým zaplátováním. A za třetí, před dvěma měsíci byl vyměněn povrchový asfalt v podobně vytížené ul. Zelená od nám. Na Santince po křižovatku s ul. Jugoslávských Partyzánů a to i přes to, že původní stav vozovky byl velmi dobrý. Dokážete tedy prosím vysvětlit, proč je vozovka v ul. Šárecká tak zanedbaná? Děkuji. Jan Dudek
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: K rekonstrukci ulice Šárecká je vypracována studie proveditelnosti. Nyní je v přípravě a předpoklad realizace po získání všech potřebných povolení je nejdříve v roce 2020. Rekonstrukce bude v koordinaci se správci inženýrských sítí tak, aby byly práce všech dodavatelů provedeny při jedné akci. 13.7.2018 10:19
OTÁZKA: proč na ulici olšanska, v lokalite okolo olšanska 4 mezi českou pošto a benzinkou je za rok již cca po 5 rozkopany chodnik, proč se přidal na kraj dvouproudé silnice parkovaci automat a udělali se parkovaci stani, mesic na to se zrušily parkovaci stani znovu se udělala dvouprouda silnice a ke všemu se již snad po 18 rozkopal chodnuk a udělal se ostruvek do silnice a zužila se silnice ze dvou pruhu do jednoho, ted tam stoji automat na parkovani v mistě zuženi, žadny parkovaci misto tam něni, proč se chodnik do finalni podoby daval na 4krát nešlo to udělat napoprve, pokaždy je tam bagr se sbiječkou, cca 5-10delniku, nejaky nakladni auto, poklada se asfalft to neni zadarmo, nejde to udelat v ramci jednoho projektu pořádně Josef Dvořáček
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Investorem této akce není TSK a.s. Jedná se o opravu horkovodu v ulici Olšanská. V této jsme jako správci zón placeného stání byli vyzváni k odstranění parkovacích hodin po dobu opravy, která je plánována do 10. 9. 2018. 13.7.2018 10:19
OTÁZKA: Prave probiha rekonstruckce krizovatky Ceskobrodska-Do Rican.Proc se zaroven neopravi i prilehla komunikace(smer na Dubec) ktera je nyni pouzivana pouze jako slepa? Vladislav Kejdana
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Důvod je nasnadě. Bylo nutné zachovat průjezdnost v dané lokalitě a opravy navazujících komunikací by vedly k dopravnímu kolapsu. 13.7.2018 10:21
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat, proc TSK zadala zakazku na aktualizaci jen par let stare studie o tzv. Severní Cimicke radiale (kterou odmitaji obyvatele Dolnich Chaber a Cimic), kdyz byla tato alternativa v ramci pripominkovani Metropolitniho planu zastupitelstvem Prahy 8 pred tydnem odmitnuta ve prospech zahlubeni Holesovicek pod zem. Dekuji. Ondrej Ruttkay
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: TSK a.s. byla pověřena MHMP pokračováním přípravy záměru severní radiály ve variantě Čimická. Aktuálně zadáváme posouzení vlivu stavby na životní prostředí pro obě varianty řešení severní radiály, tzn. Prosecká a Čimická. Pro realizaci tohoto záměru je nutné aktualizovat projektové podklady, tedy studii z roku 2009. 13.7.2018 10:22
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat v jaké stádiu je připravovaná oprava ul. Malešické od ul. U nákladového nádraží do centra včetně nových přechodů a nových autobusových zastávek. Dočkáme se konečně v příštím roce. Děkuji za odpověď. Milan Penc
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce Malešické ulice (na území MČ P3 a P10) probíhá po etapách již několik let a v plánu je i tento úsek, ale vzhledem k probíhající rozsáhlé rekonstrukci Husitské ulice není možné tuto část opravovat v tomto roce. V příštím roce plánujeme pokračovat rekonstrukcí navazující ulice Koněvovy, a zřejmě nebude možné tyto dvě opravy dopravně zkoordinovat. 13.7.2018 10:22
OTÁZKA: Dobrý den, od března do konce června, tedy 4 měsíce, probíhala rekonstrukce ulice Kolbenova. Nicméně nyní po zprovoznění tramvajové trati je ulice stále rozkopaná, přechody jsou nepřístupné, a má poměrně daleko k dokončení. Proč za ty 4 měsíce není možné dokončit ulici kompletně? To samé probíhalo třeba při rekonstrukci Sokolovské, kdy se ještě půl roku po konci výluky tramvají dodělávaly zastávky, chodníky a ulice kolem Invalidovny. Jan Tichavský
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Veškeré stavby je nutno koordinovat, a v případě rekonstrukce tramvajové trati není možné zároveň rekonstruovat poduliční sítě, a následně i vozovku a chodníky. V rámci rekonstrukce tramvajové trati potřebuje Dopravní podnik hl. m. Prahy dostatečný manipulační prostor pro techniku, která opravu realizuje. TSK se k rekonstrukci připojuje jako poslední z investorů s finální opravou povrchů chodníků, včetně přechodů pro chodce a vozovek. 13.7.2018 10:30
OTÁZKA: Dobry den, Planujete opravu ulice Prosecka? Je velmi frekventovana a je v dezolatnim stavu. Dale bych mel dotaz ke kvalite noveho povrchu v ulici Klapkova. Jak je mozne, ze novy povrch neni hladky? Mam pocit, ze kdyz uz konecne neco opravite, tak je kvalita stejne diskutabilni. anonym
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce ulice Prosecká je plánována na rok 2019. Ulice Klapkova nespadá pod TSK. Spadá pod odbor technické vybavenosti (OTV) MHMP. 13.7.2018 10:30
OTÁZKA: Proč TSK na křižovažce ulice Na Truhlářce a V Holešovičkách nevrátila do původního stavu úpravu jízdních pruhů. Soud Vám to přikázal po prohraném sporu města s místními obyvateli, ktěrí si nenechali líbit rozšiřování jízdních pruhů. Počet pruhů se vráti zpátky ze 3 na 2, dodnes tam ale chybí retardéry, které zde původně byly. Cyril Manes
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: TSK hl. m. Prahy, a.s. provádí sanaci říms a chodníků estakády (mostní objekt X543) v ulici V Holešovičkách v 7 na sebe navazujících etapách. V úseku most Barikádníků – Na Truhlářce probíhá oprava říms, betonových svodidlových zídek a části povrchu vozovky Z těchto důvodů zde zatím nebyla provedena další úprava značení, protože se zde budou měnit omezení. Provoz ve směru z centra je veden do 1 jízdního pruhu, za připojením ul. Nová Povltavská do dvou jízdních pruhů. Ve směru do centra je pak provoz veden ve dvou jízdních pruzích (operativně v jednom jízdním pruhu). 13.7.2018 10:31
OTÁZKA: Dobrý den, proč se uzavírka ulice Vinohradské - spojka mezi budovami Muzea mezi magistrálou neustále protahovala a nakonec, když měla být někdy v březnu otevřena, následně několikráte odloženo, bylo otevření odsunuto až na září? Připadá mi, že si z řidičů děláte legraci. Ivo Eichler
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce této části komunikace je řešena v koordinaci s rekonstrukcí budovy Národního muzea. Tato propojka byla uzavřena původně v rámci rekonstrukce Národního muzea, poté bylo rozhodnuto, že zde bude současně opraveno odvodnění napojené na kanalizaci a poduliční sítě. TSK se k rekonstrukci připojilo s opravou komunikace začátkem července tak, aby vše bylo dokončeno nejpozději (společně) s rekonstrukcí Národního muzea. 13.7.2018 10:31
OTÁZKA: Dobrý den, minulý rok byla rozkopaná nuselská ulice úsek mezi Kauflandem a Michlí - vybagrované koleje, silnice. Dneska jedu kolem a VY ZASE JSTE ROZFREZOVALI CELOU VOZOVKU .. co to porobha je?? Kdo to platí? Který inteligent toto vymyslel? Zajímá mě, kdo bude platit "plýtvání", když rok starý asfalt znovu předěláváte. a toto není jediná věc.. dlážděný chodník v Nuselské jste během posledních dvou let 4x (čtyřikrát!) rozkopali a pak tam zase nahnali dlaždiče, aby ti kostičky zatloukli.. 14 dní jsem se nevyspal, protože začali tlouct už od 7 do rána.. a zase.. těch peněz vyhozoených za práci ! Martin Novák
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Tato rekonstrukce postupně probíhá již několik let a jde o koordinaci více investorů tj. Pražská plynárenská, Pražská vodohospodářská společnost, Dopravní podnik, UPC, T-Mobile, veřejné osvětlení atd. Probíhá zde kompletně oprava tramvajové trati, došlo zde k opravě poduličních sítí a nyní budou postupně probíhat opravy povrchů v úseku Vladimírova až po most přes Botič. Tento most prošel kompletní přestavbou v roce 2016. Součástí projektu je celková rekonstrukce komunikace. Nově navržené vozovky jsou s živičným povrchem, parkovací stání z velké žulové dlažby a chodníky z kamenné mozaiky. Součástí stavby jsou i přeložky sítí, úprava odvodnění, světelného signalizačního zařízení v ulici Mendíků, úprava zeleně, úpravy mobiliáře. Frézují se pouze lokality, kde je položen pouze provizorní povrch, který zde byl položen správci poduličních sítí a jeho životnost byla dočasná. Koordinace dopravních omezení je rozdělena na jednotlivé etapy z důvodu nedostatku objízdných tras s potřebnou kapacitou a minimálním dopadem na obyvatele dané lokality, proto se zde přistupuje k položení dočasného povrchu, aby mohla být oblast na určitou dobu provozuschopná. 13.7.2018 10:32
OTÁZKA: Ad ulice kamýcká- nešlo by jí opravit celou až na křižovatku Horoměřice- Únětice- třeba s nějakou spoluprací se středočeským krajem? Děkuji Pavel
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: TSK může realizovat opravy pouze na námi svěřeném majetku. Magistrát hlavního města Prahy se Středočeským krajem komunikuje, ovšem oprava této části komunikace nespadá do kompetence TSK. 13.7.2018 10:32
OTÁZKA: Dobry den, par tydnu se pracuje na vodovodu v ulici Krymska ve Vrsovicich, zatim je zcela prujezdna s mensimi omezenimi, planuje se po skonceni vodovodu celkova rekonstrukce povrchu vozovky a vymena chodniku, nebo se to jen zalatuje ? A kdy by mohlo byt hotovo ? Dekuji Lukas
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Ano, tuto celkovou rekonstrukci máme v plánu. Nyní čekáme až práce dokončí ostatní investoři a následně celou ulici rekonstruujeme. 13.7.2018 10:32
OTÁZKA: Dobrý den, 1) proč nebylo možné zkoordinovat práce v ul. K Barrandovu a Dobříšské tak, aby neprobíhaly současně? Už tak je snaha dostat se z prahého břehu Vltavy na Plzeň dostatečně "výživná", současné omezení prakticky všech tras nevnímám jako rozumný nápad. 2) ul. Zálesí: bylo by možné něco udělat s úsekem Sulická - Vídeňská, kde jsou zejména oba pravé pruhy taktéž ve velmi špatném stavu a jízda po sérii propadlých či vystouplých záplat kromě autobusů huntuje i páteře cestujících? (zkuste) 3) dojde v reálné době na opravu tankodromu v Baarově ulici? Stav je podobně otřesný jako v proslavené ul. U Seřadiště, o to trapněji působí čerstvě vymalované placené zóny. Prosím bez výmluv "že možná jednou", ulice se rozpadá nyní. 4) pod mostem magistrály (Baarova - Vokáčova) se zvedá podlaha podchodu a naopak vedle podchodu se propadá chodník (dochází k viditelným postupným změnám už o cca 30 cm). Do konstrukce v minulosti silně zatékalo. Je stav bezpečný? Děkuji. Petr
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: (1) Opravy na komunikaci Dobříšská a K Barrandovu neprobíhá současně. Po dohodě se silničním správním úřadem jsme se rozhodli, že oprava ulice K Barrandovu začne až 23. 7. (2 - 3) Ul. Zálesí a Baarova je v plánu oprav zatím bez přesné specifikace termínu. Vše bude záležet na koordinaci se správci poduličních sítí a přidělení finančních prostředků a priorit vlastníka. (4) Podchod byl zkontrolován a je v pořádku, propad je způsoben zřejmě závadou nad poduliční síti, kdy se zde objevila kaverna. Děkujeme za upozornění. 13.7.2018 10:33
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat jak velké omezení dopravy nastane na pražském Spořilově, kvůli opravě plynovodů a jiných potrubí. Děkuji za odpověď. Karel Borovička
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: O prováděných opravách, rozsahu a termínech nerozhoduje TSK. Tento dotaz není na správce komunikací, ale na správce pouličních sítí. TSK spravuje jí svěřené komunikace, které vlastní hl. m. Praha. Zajišťujeme provádění ustanovení zákona č. 13/1997 Sb., která jsou určena pro výkon činnosti správce pozemních komunikací a spočívají především v zajišťování jejich sjízdnosti a schůdnosti prováděním úklidu a údržby vozovek a chodníků. V zákoně je výslovně uvedeno, že součástmi ani příslušenstvím dálnic, silnic a místních komunikací nejsou inženýrské sítě, energetická, telekomunikační, tepelná a jiná vedení. 13.7.2018 10:33
OTÁZKA: Kdy bude vybudován tolik potřebný nájezd na ul. 5. května směrem z centra z ulice Vyskočilova? Na webu MČ Praha 4 ještě nedávno svítil termín 4.kvartál 2017... Jan Tůma
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Výstavba nájezdové rampy je v přípravě. Probíhá zpracování aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí. Po jeho projednání bude zažádáno o územní rozhodnutí a následně bude zpracována dokumentace pro výběr zhotovitele. Realizaci předpokládáme nejdříve na rok 2019-2020. 13.7.2018 10:34
OTÁZKA: Dobrý večer. Na Jeremiášově ulici měly opravy skončit k 30.6.2018. Co je důvodem prodloužení oprav svodů dešťové vody do 31,7.2018. Opravdu k tomu termínu opravy skončí? Pavel Bernášek
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Nejedná se o investiční akci TSK. Tento dotaz není na správce komunikací, ale na příslušný silniční správní úřad nebo přímo na investory. V ulici Jeremiášova, Praha 13 dochází k pracím na inženýrských sítích, výstavby splaškové a dešťové kanalizace a protlak a pokládka kabelu VN. 13.7.2018 10:34
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je výhled na opravu ul. Nádražní na Praze 5. Je hojně využívána auty, autobusy, tramvajemi i nákladními atomobily TIR a na jejím povrchu je to znát... Nedávno došlo k omezení rychlosti na třicítku, to ovšem není řešení. Děkuji za odpověď. Jiří Londin
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V ul. Nádražní je plánována rekonstrukce na rok 2019. Předpokladem pro rekonstrukci jsou přidělené finanční prostředky a koordinace dopravních omezení a se správci poduličních sítí. 13.7.2018 10:34
OTÁZKA: Dobrý den pane GŘ, využívám tuto možnost a chci se Vás zeptat po 2 letech kdy jsem jednal s vašimi pracovníky pro Prahu 8- panem Tumpachem a ing. Fefrlem, kdy bude realizována rekonstrukce ulic Klíčanská a Hovorčovická v Kobylisích? Od výše uvedených pracovníků, kteří vědí o hrozném stavu obou ulic /byli na místě v r. 2017/ mám informaci, že budou zařazeny do plánu rekonstrukce na rok 2019? Jízda autem v obou ulicích je jako po autodromu! Děkuji za odpověď. Ing. Otakar Diviš
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Oblastní správa TSK Sever odevzdala k datu 12. 4. 2016 požadavek na opravu, který byl dokumentační komisí TSK přijat a na investičním úseku probíhá projektová příprava. Předpokladáme její provedení v 2019. 13.7.2018 10:35
OTÁZKA: Proc se nepracuje na uzavirce mezi tunelama Mrazovka a Zlichov i v noci, kolem 21 hodiny na stavenisti nebylo jedine vozidlo, jedinej stroj...nikde by nic nerusil. Viditelne se snažíte uvest Prahu do tolatlni dopravni krize ZS.
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V ulici Dobříšská se pokládá mikrokoberec, což je obrusná vrstva v tloušťce 15 mm, která byla ve špatném technickém stavu, a pokud to neuděláme nyní, tak v budoucnu bychom museli přistoupit k rozsáhlé opravě celého vozovkového souvrství, která by trvala řádově i několik měsíců a nebylo by možné ji realizovat v průběhu letních prázdnin. Díky prodlouženým směnám zkracujeme termíny opravy této komunikace. Práce probíhají v prodloužených směnách dle technologických možností. Práce v noci není u většiny činností při pokládce mikrokoberce vhodná, a to s ohledem na velkou chybovost. Směr do centra ve dvou jízdních pruzích jsme zprůjezdnili ve večerních hodinách. Směr z centra jsme naplánovali s ohledem na páteční víkendovou špičku začít tuto sobotu 14. 7. S předpokládaným dokončením během pondělí 16. 7. Opravu bychom tak celkově měli zkrátit prakticky o 14 dní. 13.7.2018 10:36
OTÁZKA: Nehodláte lépe spravovat a rozšiřovat veřejný kamerový systém pro sledování dopravní situace? Kamery jsou často nefunkční a pokrytí Prahy je nedostatečné. Petr Brázda
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Dopravní kamerový systém je součástí městského kamerového systému (MKS), který využívá Policie. Kamery ve správě TSK pouze tento systém doplňují. Na stránkách TSK je pouze část kamer a pro řízení dopravy se využívají i kamery DPP, MP atd. což je dostačují. V budoucnu se tento systém bude zřejmě rozšiřovat dle požadavku vlastníka komunikace. 13.7.2018 10:36
OTÁZKA: Dobrý den, jste schopni na žádosti k stavbám o územní řízení a tak podobně reagovat a vyhotovit vyjádření alespoň do dvou měsíců. Nebo je to pro TSK nereálná věc? V ČR ohledně tohoto nemáte konkurenci. Obvyklá čekačka je 4-7 měsíců. Ostudné a nepochopitelné. Děkuji. S pozdravem Z. Machů Zdeněk Machů
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Od ledna 2002 vydáváme pouze jedno souhrnné stanovisko za TSK a.s. ke studii stavby, územnímu souhlasu, územnímu řízení a stavebnímu řízení, tudíž je tento úkon technicky náročnější. Lhůta pro zpracování se souhrnných technických stanovisek TSK a.s. pohybuje (od doby podání žádostí do data jejich vyřízení) standardně mezi 3-mi týdny až 3-mi měsíci, u velmi složitých a komplikovaných dopravních staveb až do 6-ti měsíců a u rozsáhlých akcí, kde se projednává a i opakovaně upravuje PD, ve výjimečných případech i do 1 roku. V posledním Q/2018 připravujeme spuštění systému, kde bude možné sledovat jednotlivé kroky schvalování. 13.7.2018 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli, kde se dá najít podrobný seznam/harmonogram oprav pražských chodníků a silnic? Děkuji za odpověď, Hron Petr Hron
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V přípravě je společný projekt TSK s MHMP ohledně zveřejňování předpokladů plánů jednotlivých staveb. Nyní jsou seznamy pouze interní záležitostí všech investorů (nejen TSK). 13.7.2018 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, Technicka sprava komunikaci má na starosti i některé travnate plochy na chodnicich( konkrétně sokolovska ulice praha 9). Na těchto travnatých plochách se seká tráva 1x, až když kvete a nebo trava dosahuje pul metru, ( přičemž se zvyšuje úroveň pylu v ovzduší) navíc když už ji posekáte a necháte ji ležet na místě protože se neodveze, tráva pod touto nepropustnou peřinou většinou shnije a vznikne holé bahnité místo, kterému trvá zas nejaký čas než se tráva obnoví nebo doseje. Nejde o to že bych chtěl aby v ulicích byla tráva jako na golfovém hřišti, ale aby alespoň bylo vidět že se TSK stará o prostředí, které je jí svěřené ja je její vizitkou hospodaření. Děkuji předem za odpověd a přeji pěkné léto bez stresu Michael Belik
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. je správcem zejména komunikační zeleně a vynaloží ročně desítky milionů na údržbu silniční zeleně, keřů a stromů. Přesto nejsou tyto finanční prostředky dostatečné a k tomu se musí údržba přizpůsobit. Uvědomujeme si, že to není mnohdy ideální. Ze Zákona č.114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění vyplývá pro správce pozemků, jejichž součástí je komunikační zeleň, povinnost udržovat tuto zeleň v takovém stavu, aby byla provozně bezpečná pro své okolí. Na základě této skutečnosti se provádí průběžná místní šetření za účelem kontroly a zjištění aktuálního stavu svěřené zeleně. V případě potřeby jsou prostřednictvím specializovaných zahradnických firem, které jsou dodavateli TSK HMP, odstraněny veškeré nežádoucí projevy, které se mohou u komunikační zeleně vyskytnout. Převážně se jedná u stromů o zdravotně bezpečnostní řez, při kterém jsou odstraněny poškozené, nemocné a suché větve nebo jejich části. S tímto souvisí i zajištění podchozích a podjezdových výšek, včetně zviditelnění dopravních značek a zajištění výhledových poměrů, s tím souvisí i sekání trávy. Jejich délka nesmí ohrožovat bezpečnost provozu. Četnost se provádí několikrát do roka dle lokality a zejména dle potřeby. 13.7.2018 10:38
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, kdo je odpovědný za stavbu nových tramvajových zastávek neumožňujících objíždění stojící tramvaje auty? Např. ve Francouzské či Bělehradské ulici to omezuje nejen řidiče aut, kteří např. v Bělehradské ulici při cestě do centra za tramvají musí nesmyslně stát celkem třikrát (stanice Nuselské schody, nová totálně nesmyslná stanice Pod Karlovem, pak i stanice Bruselská), ale hlavně to extrémně prodloužilo jízdní řády tramvají, které neustále stojí v kolonách. Správný "dopravní expert" by měl v první řadě dbát na to, aby tramvaje jezdili úplně odděleně od aut a díky tomu byly preferovány a jezdily na čas bez zpoždění. Např. ve Vršovické ulici od stanice Otakarova až po Průběžnou, to bylo provedeno docela dobře a tramvaje to opravdu jedou rychle. V Bělehradské i Francouzské by stačilo zrušit parkovací stání a místo nich udělat pruh pro auta a mezi tramvajový pás a auta dát obrubník. Plynulost dopravy musí být absolutní prioritou před množstvím parkovacích míst!!! Antonín Petr
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Jedná se o bezbariérovou úpravu, která vzešla z projednávání projektové dokumentace dle požadavků IPR a příslušné MČ. Oddělené tramvajové těleso od vozovky je ideálním modelem, ale bohužel šířkové poměry to leckde neumožňují a k zajištění bezpečnosti chodců při nastupování se přistupuje k těmto typům zastávek nebo k tzv. Vídeňským zastávkám. 13.7.2018 10:39
OTÁZKA: Proč V Holešovičkách směrem do centra nefunguje úsekový radar? Sice měří rychlost, ale je bez sankce. Tzn. žádné pokuty negeneruje a řidiči si mohou v tomto úseku jezdit beztrestně tak rychle, jak se jim libí. Tereza Nová
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Všechna úseková měření jsou plně funkční a data z nich jsou předávána policii. TSK je pouze správcem zařízení a data z kamer postupuje policii a správním orgánům, v jejichž kompetenci je dohled nad dodržováním pravidel silničního provozu. 13.7.2018 10:39
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jakým způsobem se určuje sekání zeleně v okolí silnic? Například v ulici Horoměřická zasahují větve některých stromů nad vozovku, tudíž autobusy a další vozidla s vyšší výškou musí jezdit u středové čáry, a to i v zatáčkách a v jednom místě musí dokonce objíždět větve stromů částečně protisměrem, jelikož by došlo ke styku větví s čelním oknem. Na tento problém jste byli skrze formulář na svém webu upozorněni již před více jak 6 týdny a dosud se nic nezměnilo. Dále bych se chtěl zeptat, proč považujete za nutné většinu semaforů provozovat v nonstop režimu? Například i semafory vedoucí ke školám, do kterých o víkendu v 1 ráno opravu nikdo nepůjde. Děkuji Ladislav Holík
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Zahradnické práce jsou objednány u dodavatele a budou hotovy nejpozději do konce příštího týdne. Ohledně nepřetržitého provozu signalizací a způsobu jejich řízení, rozhodnutí o době jejího provozu a způsobu řízení vydává silniční správní úřad (ODA MHMP). TSK dlouhodobě podporuje (tam, kde je to vhodné) časově omezený provoz signalizací a zrušení režimu řízení pomocí tzv. „celočervené“, který je používán převážně v nočních hodinách. TSK je připravena realizovat na signalizacích, které má ve správě, změnu časového nastavení, pokud obdrží od MHMP žádost o omezení provozu či zrušení režimu „celočervená“. 13.7.2018 10:40
OTÁZKA: Dobry den. Zajimalo by me, proc se umistuji kanalizacni poklopy do vozovky, kdyz je porjizdejici auta hned vymlati a oak se museji slozite a draze opravovat. Nebylo by lepsi je davat mimo silnici, treba na chodnik kde nikomu nevadi? Jindra
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Bylo, ale u většiny případů se jedná o povrchové znaky jiných správců poduličních sítí, která jsou zde historicky. TSK spravuje jí svěřené komunikace, které vlastní hl. m. Praha a zajišťujeme provádění ustanovení zákona č. 13/1997 Sb., která jsou určena pro výkon činnosti správce pozemních komunikací a spočívají především v zajišťování jejich sjízdnosti a schůdnosti prováděním úklidu a údržby vozovek a chodníků. V zákoně je výslovně uvedeno, že součástmi ani příslušenstvím dálnic, silnic a místních komunikací nejsou inženýrské sítě, energetická, telekomunikační, tepelná a jiná vedení. O prováděných opravách, rozsahu a termínech nerozhoduje TSK. Oblastní správci tyto správce vyzívají k úpravám a dle priorit správců poduličních sítí dochází k nápravě. Bohužel někdy si oprava vyžaduje celkovou rekonstrukci a není tak úplně jednoduché je kompletně přestavět mimo komunikaci. 13.7.2018 10:40
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Povrch vozovky v ulici Hradešínská, na Praze 10, úsek mezi ulicemi U vodárny a Chorvatská je v katastrofálním stavu. Každoročně je záplatován ale výtluky /často hlubší více než 10 cm/ jsou po několika měsících zpět. Na kdy / jeli vůbec / je plánována kompletní rekonstrukce vozovky? Děkuji za odpověď. Ing. Jiří Mašát, Hradešínská 5, Praha 10, email: jmasat@gmail.com Ing. Jiří Mašát
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce vozovky v ulici Hradešínská je v plánu v letech 2019 – 2020, záležet bude na koordinaci se správci poduličních sítí. 13.7.2018 10:41
OTÁZKA: Dobrý den, mám pouze jednu otázku. Kdy bude opraven popř alespoň zaplátován tankodrom v ul. Ješetická, neboť ať kličkujeme či ne, vždy minimálně jednu ďouru trefíme. Začíná to být hanba. Děkuji za odpověď. Zdeněk Salvet Přímětická 1185/8 140 00 Praha 4 Zdeněk Salvet
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Opravy jsou zařazené v plánu běžné údržby na 3. čtvrtletí tohoto roku. Investor zde připravuje výstavbu nového domu, při níž plánuje opravu celé ulice. V případě nerealizace této stavby, TSK zpracuje návrh a naplánuje jeho opravu. 13.7.2018 10:41
zpět na osobnost