VIDEO: Do Prahy se po 45 letech vrátily trolejbusy, zatím na zkoušku

  16:59aktualizováno  16:59
Na den přesně po 45 letech se lidé v Praze zase svezli trolejbusem. Nyní tedy oficiálně elektrobusem, jehož testovací provoz v neděli začal na trase mezi Palmovkou a Letňany. Nové vozy bude pražský dopravní podnik na trati několik týdnů testovat ve zkušebním provozu.

Na dopolední zahájení provozu se přišlo podívat několik desítek lidí. Ti se mohli elektrobusy na nové trase poprvé svézt. Prohlédli si i starý trolejbus Tatra T400, který byl vyráběn na přelomu 40. a 50. let a byl jedním z nejrozšířenějších trolejbusů v Praze.

V Prosecké ulici vznikla ve směru do kopce asi kilometr dlouhá trolej, na kterou se vozy za provozu připojí. Jízda do kopce je totiž pro elektrobus náročná na spotřebu energie a baterie by se tak vybila mnohem rychleji, tomu se podnik vybudováním troleje vyhne. Ve směru z kopce měří trolej 600 metrů.

Fotogalerie

„Tato linka byla vybrána z důvodu velmi prudkého kopce na trase, který je velmi nepříjemný pro baterie elektrobusu a mohl by limitovat jejich životnost,“ řekla před časem mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.

„Troleje by mohly v budoucnu vést právě do kopců a na trasách páteřních linek, to znamená tam, kde dominují kloubová vozidla, a také tam, kam neplánujeme metro nebo tramvaj,“ prohlásil technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Elektrobus bude dobíjen i na konečné na Palmovce, kde bude asi 20 metrů dlouhá trolej, která bude dobíjet z tramvajových trolejí. Toto místo nebude sloužit pouze pro vozy z Palmovky do Letňan, ale také pro elektrobusy, které se přesunou z linek číslo 163 a 213 na linky 109 a 239. Tyto elektrobusy se dobíjejí vždy na obratišti.

V Praze bylo přes 60 kilometrů trolejbusových tratí

Pražský dopravní podnik v minulosti testoval elektrobusy několikrát, nikdy však nešlo o vozy, které by se na své trase připojovaly k troleji. Testovalo se loni i letos, v minulosti i v roce 2014. Tehdy ale vůz ujel na jedno nabití krátkou trasu.

GALERIE: Trolejbusy uměly šplhat po sloupech. Nedožily se ale nástupu metra

První pražská trať pro trolejbusy, která spojovala Střešovice s Dejvicemi, byla postavena v roce 1936. Další byla zřízena mezi Jinonicemi a Smíchovem o tři roky později.

Další rozvoj trolejbusové dopravy zastavila druhá světová válka, pokračoval až na konci 40. let.

Výstavba tratí se znovu zastavila v roce 1955. Na svém vrcholu v roce 1959 existovalo v Praze přes 60 kilometrů trolejbusových tratí. Trolejbusy v Praze definitivně dojezdily v 15. října 1972, poslední spoj tehdy jel z Orionky na Strahov. Celkem tak trolejbusy v Praze jezdily 36 let. Zatím.

Autoři: ,

Nejčtenější

Nebránil se, jen slabě dýchal, popisují svědci smrtelné napadení v autobusu

Policie vyšetřuje střelbu u smíchovského nádraží (13.3.2018)

Brutální a zbytečné, tak během hlavního líčení v jednací síni Městského soudu v Praze popsali svědci březnové napadení...

V Letech u Prahy hořel sklad odpadu, hasiči požár likvidovali 21 hodin

Požár haly v Letech u Prahy je vidět na kilometry daleko. Kouř je cítit až v...

Téměř 21 hodin likvidovali hasiči v Letech u Prahy požár haly se 600 tunami elektroodpadu určeného k recyklaci. Zápach...

Indický herec obvinil kavárnu v Praze z rasismu. Nedorozumění, hájí se podnik

Indický komik Vir Das

Indický komik Vir Das, který se proslavil v Bollywoodu, obvinil na Twitteru pražskou kavárnu Café Café z rasismu....

Vlak srazil u Černošic nezletilou dívku se sluchátky, trať do Plzně stála

U Černošic srazil rychlík na železničním přejezdu nezletilou dívku. (6....

Krátce před sedmou hodinou srazil na trati z Prahy do Plzně vlak nezletilou dívku. Kvůli smrtelné nehodě byl přerušen...

Barrandovské terasy sežrala rez tak, že to překvapilo i architekty

Rekonstrukce Barrandovských teras se opozdí kvůli rozsáhlým pracím na...

Průběh rekonstrukce funkcionalistické budovy Barrandovských teras a výstavbu hotelového komplexu v jejím okolí...

Další z rubriky

S žáky spal nahý a masturboval s nimi, soud řediteli potvrdil tříletý trest

Odsouzený bývalý ředitel Střední školy elektrotechniky a strojírenství v Praze...

Bývalý ředitel pražské Střední školy elektrotechniky a strojírenství Lumír Kymr si odpyká tři roky vězení za zneužívání...

Stavba multifunkčního centra O2 Universum za miliardu finišuje

Stavba multifunkčního centra O2 Universum vstupuje do závěrečné fáze

Stavba nové budovy napojené na O2 Arenu v pražské Libni je v plném proudu. Takzvané O2 Universum má sloužit k pořádání...

Armáda spásy má pro bezdomovce v Praze 350 lůžek, v ulicích rozdá deky

Armáda spásy představila nově zrekonstruovanou noclehárnu pro muže v pražských...

Charitativní organizace Armáda spásy připravila své noclehárny na zahájení zimního provozu. Možnost přespání může...

Dětská fantazie vs. realita dospělých: Máme děti ve fantazírování brzdit, nebo podporovat?
Dětská fantazie vs. realita dospělých: Máme děti ve fantazírování brzdit, nebo podporovat?

Bujná fantazie k dětem neodmyslitelně patří. Její používání znamená, že vývoj probíhá v pořádku. Kromě toho je důležitá pro rozvoj slovní zásoby a pro celkovou kreativitu. Jak tyto kvality u svých potomků podporovat? A je potřeba je někdy i usměrňovat?

Najdete na iDNES.cz