Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový elektrobus trápily v Praze kopce a mráz, testy skončily předčasně

  13:58aktualizováno  13:58
Testy nového elektrobusu v pražských ulicích nedopadly zcela podle představ dopravního podniku. Vozidlo zapůjčené z Vídně začalo mít problémy těsně před koncem zkušební doby, kdy ho zaskočily změny teplot. Autobus měl také problémy s jízdou v kopcovitém terénu.

Elektrobus, který v pražských ulicích zkoušel dopravní podnik | foto: Dopravní podnik Praha

Elektrobus Siemens-Rampini, který Praze zapůjčil vídeňský dopravní podnik, testoval dopravce minulý týden od středy do neděle na lince 216 mezi Bořislavkou a Poliklinikou Petřiny.

Fotogalerie

První tři dny autobus jezdil bez problémů. "V průběhu týdne jsme nezaznamenali žádné komplikace, dobíjení i jízdy probíhaly v pořádku," uvedl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. O svezení autobusem byl mezi cestujícími velký zájem.

Elektrobus disponuje neobvyklým technickým řešením dobíjení baterií. K síti se nepřipojuje prostřednictvím kabelů, stačí mu zajet na dobíjecí místo pod troleje a zvednout sběrač na střeše.

Poslední den autobus už vůbec nevyjel

Problémy se ale objevily o víkendu při poklesu venkovních teplot. "Kombinace větší zátěže, kopcovitého terénu a mrazivého počasí si kladla větší nároky na dobíjení, což se projevilo hlavně v neděli, tedy poslední den provozu," dodal Šurovský. Elektrobus v neděli už vůbec nevyjel s cestujícími.

Lidé si stěžovali na zimu ve voze, autobus měl problémy i se zdoláváním kopcovitého terénu. Ten se výrazně lišil od toho vídeňského, kde místní dopravce provozuje hned dvanáct těchto vozů..

"Záměrně jsme vybrali kopcovitou náročnou trasu," řekl k testu v Českém rozhlase - Regina generální ředitel Dopravního podniku Praha Jaroslav Ďuriš, který testy ohodnotil jako průměrné  - se svými pozitivy i negativy.

Dopravní podnik už ale brzy zřejmě vypraví elektrobusy jiné značky. "Ozvala se nám společnost SOR, která by dopravnímu podniku ráda nabídla svůj elektrobus k testům," dodal Šurovský.

Dva klasicky dobíjené elektrobusy dopravní podnik nasadil již v roce 2010 na linku číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být o dva roky později staženy z provozu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Německá dálnice A9 na severu Mnichova. (ilustrační foto)
Na Příbramsku se otevře nový úsek dálnice D4

Už za dva týdny se otevře nový úsek dálnice D4 na Příbramsku mezi Skalkou a křižovatkou se silnicí II/118. V provozu má být od 4. října, sdělil ČTK mluvčí ŘSD...  celý článek

Na dálnici D1 na okraji Prahy se srazilo auto s motorkou. (20.9.2017)
Auto se na dálnici D1 srazilo s motorkou, dva lidé jsou v nemocnici

Dopravu na dálnici D1 na okraji Prahy zkomplikovala ráno srážka automobilu s motocyklem, na němž jeli dva lidé. Oba jsou zranění. Okolo půl jedenácté byl...  celý článek

Martin Červený začal na Olšanských hřbitovech pomáhat hrobníkům a dalším...
Šéfa hřbitovů možná odvolali neprávem, audit obsahuje chyby

Začátkem roku odvolala rada hlavního města ředitele Správy pražských hřbitovů. A to na základě výsledků auditu, který poukazoval na řadu pochybení. Nyní se ale...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.