Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

  12:59aktualizováno  12:59
Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat „Evička“, svezla tento týden po Praze první cestující na pravidelných trasách. Od pondělí jezdí na lince 6, o víkendu pak na linkách 5 a 7. Zkušební provoz s cestujícími potrvá až do konce srpna.

Tramvaj přezdívaná „Evička“ vozí cestující v rámci zkušebního provozu (2.2.2016). | foto: Yan Renelt, MF DNES

Evička je první jednočlánkovou a současně kompletně nízkopodlažní tramvají v Česku, je například oproti tramvaji 15T poloviční. Nepřehlédnutelná je i bílo-žlutým nátěrem.

„Tento projekt naplňuje mou představu o tom, jakým směrem by se měla Praha v budoucnu ubírat, tedy cestou podpory inovací, vzdělání, vědy a výzkumu, hledání nových a chytrých řešení,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Fotogalerie

Tramvaj má čtvery dveře, které umožňují rychlejší výstup a nástup cestujících. Součástí je také klimatizace udržující stabilní teplotu uvnitř vozu. Míst k sezení je třicet, dalších osmdesát lidí vůz pojme na stání.

Evička musí v rámci testování najet 4500 kilometrů. A není vůbec jisté, jestli se někdy do ulic metropole vrátí. Dopravní podnik má totiž objednáno 250 tramvají typu 15T ForCity, které bude do roku 2018 odebírat od společnosti Škoda Transportation.

Evička je určená spíš pro jiné zájemce. Dopravní podnik se totiž přímo podílel na její výrobě a kompletování pak probíhalo právě v jeho opravnách. V případě, že o EVO 1 projeví zájem některé z českých či zahraničních měst, dopravní podnik za každou z tramvají dostane svůj podíl.

„Evička, jak tramvaji říkáme, nyní jezdí ve zkušebním provozu s cestujícími. Kromě splnění všech technických parametrů nás bude zajímat především hodnocení od cestujících,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Výhodou žluté nízkopodlažní tramvaje je především nízká cena. Jeden nový vůz stojí zhruba 20 milionů korun. Jedna tříčlánková tramvaj typu 15T ForCity, která pojme přes 280 cestujících, vyjde pro srovnání na 70 milionů korun. Majitelem vozu je společnost PRAGOIMEX, která Dopravnímu podniku tramvaj zapůjčila.

Úplně první cestující svezla Evička po Praze loni v září:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stanice metra na Andělu se na uzavření eskalátorů připravovala už v pátek. (22....
Vstup do metra na Andělu se chystá na zavření, změní se i trasa tramvají

Od pondělního rána se uzavře vestibul metra na Andělu. Cestující se do metra dostanou jen přes vstup u obratiště autobusů Na Knížecí. Změní se i trasa...  celý článek

Sedmadvacetiletý řidič naboural do dvou aut  v Praze 11, ošetřili ho přivolaní...
Řidič v koloně naboural dvě auta, měl pozitivní test na drogy

Mladý řidič v ranní koloně nezvládl přejíždění z pruhu do pruhu a naboural do dvou automobilů před sebou. Nehoda se stala v ulici Na Jelenách v Praze 11....  celý článek

Nový zastřešený vestibul nad nástupišti je součástí celkové rekonstrukce...
Praha pomůže developerovi splnit požadavky na zeleň kolem „Masaryčky“

Proměna území vedle Masarykova nádraží v Praze počítá se širokým bulvárem plným stromů a s posezením vedle komplexu moderních budov. Pozemky pro zeleň, se...  celý článek

Zeleninové hranolky
Zeleninové hranolky

Hranolky nemusí být zabijákem diety.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.