"Uvedení nové tramvaje do běžného provozu vyžadovalo sérii nezbytných opatření, které stanovuje Drážní úřad a další příslušné instituce. Jsem velmi rád, že je tento proces u konce, a cestující tak mohou poznat nesporné výhody nízkopodlažních tramvají, které jsou považovány za jedny z nejmodernějších v Evropě," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
17. září 2008 |
V rámci zkušebního provozu musely nové tramvaje najet minimálně pět tisíc kilometrů bez cestujících a dalších patnáct tisíc kilometrů s cestujícími. Vozy navíc musely projít celou řadou kontrol.
Do roku 2017 by mělo do Prahy dorazit celkem 250 nových nízkopodlažních tramvají. Ty mají nahradit "monopol" starých tramvají typu T3.
Tramvaje se měly v Praze v běžném provozu objevit již začátkem roku. Jenže vůz neprošel zkušebními testy, a v běžném provozu se tak objeví až nyní.
NOVÉ TRAMVAJE FORCITYNová tramvaj je celá nízkopodlažní, má větší okna než vozy známé jako Porsche a sedačky jsou dřevěné. Dveře do kabiny řidiče jsou více opticky odděleny, takže si je cestující nebudou plést s dveřmi do vozu. Vůz je také vybaven zařízením, které při brzdění vrací energii do sítě, takže jeho provoz je úspornější. |