Provoz tramvají se od 27. března přeruší mezi Vozovnou Pankrác a náměstím Bratří Synků. V rámci rekonstrukce DPP vymění 5,5 kilometrů kolejnic, 300 metrů čtverečních dlažby či část kolejového trojúhelníku v křižovatce Vladimírovy a Nuselské ulice.
Budoucností dopravy v Praze jsou vlaky, „Masaryčku“ čeká modernizace |
„Trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské pochází ještě z roku 1985, část z roku 1986, a je nezbytné ji kompletně zrekonstruovat. Místo současných velkoplošných panelů bude nová trať na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Podnik si od opravy slibuje snížení hluku a vibrací z provozu, lepší technický stav a s tím spojenou plynulejší jízdu tramvají. „V rekonstruovaném úseku upravíme i všechny zastávky, budou mít bezbariérový přístup a doplníme do nich přístřešky,“ dodal Šurovský. Na některých místech bude trať oddělena od automobilů, tramvaje by také měly dostat přednost na křižovatkách se semafory.
V plánu je mimo to posun tramvajové zastávky Pražského povstání. Nově bude přímo na úrovni stanice metra, aby se zlepšila přestupní vazba. Ostrov přímo na náměstí Hrdinů mezi světelnými křižovatkami spojí s ulicemi přechody pro chodce.
Místo ní DPP vybuduje za křižovatkou ulic Na Pankráci a Na Veselí novou zastávku Kotorská, informoval mluvčí podniku Ondřej Kubát. S dokončením všech prací se počítá v termínu 4. června.
Oprava tramvajové trati na Pankráci (podzim 2020) |
Podnik zavede pro cestující náhradní autobusovou dopravu X18 a noční X93, současně změní trasu autobusová linka 193. Tramvaje číslo 18 a 93 budou končit na smyčce mezi Otakarovou a náměstím Bratří Synků.
Současná rekonstrukce navazuje na etapu z loňského podzimu, kdy se opravoval úsek od vozovny Pankrác po křižovatku ulic Na Veselí a Na Pankráci. Zároveň byl postaven nový úsek na Pankrác.