V roce 2017 vznikla z iniciativy Středočeského kraje studie, která zahrnovala mimo jiné možné vedení tramvajových tratí směrem ven z Prahy. Výsledkem studie bylo to, že nejreálnější je v dohledné době výstavba tramvaje do Zdib.
Podle Filipa Jiříka z dopravního podniku se letos zahájí projektová příprava. Další zvažované záměry, jako tramvaj do Průhonic či Jesenice, jsou podle něj v současné době pouze ve stádiu územních rezerv.
S oběma tratěmi nicméně počítá strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou DPP zpracoval a která zahrnuje stavbu tří desítek tratí.
Trať do Zdib vznikne prodloužením stávajících kolejí z Kobylis, úsek má mít zhruba 5,5 kilometru a stavba by mohla začít v roce 2022. Součástí projektu budou dva P+R terminály s parkovacími místy pro celkem 1260 aut.
Stavba má vyjít na více než dvě miliardy korun, o náklady se podělí Praha a Středočeský kraj. Cílem je lepší napojení severu Středočeského kraje na hlavní město. V současné době je spojení hromadnou dopravou zajištěno autobusy, které však již kapacitně nedostačují.
Hlavní město plánuje i další rozšiřování tramvajové sítě. Mezi prioritní patří nové tratě na Václavské náměstí, do Libuše, do Slivence a na Dědinu. Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastní tramvajové cestě. Na zbylých místech se jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.
VIDEO: Souboj v pražské MHD. Milovníci veřejné dopravy soutěžili, kdo zvládne nejčastěji přestupovat a stihne jet co nejvíce prostředky: