Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prahu čekají zřejmě škrty tramvajových spojů kvůli hluku

  17:23aktualizováno  17:23
Praze a dopravnímu podniku (DPP) hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které čeká rekonstrukce, nebo už ji mají za sebou, ale neprošly ještě kolaudací.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Jako první na problém upozornil server Aktuálně.cz.

Tramvaje by mohl nuceně zmizet třeba z Bělehradské ulice. Po změnách letos v srpnu tudy jezdí nová tramvajová linka. Pokud bude muset město dodržovat platné limity, bude ale muset být zrušena.

Celkem by takto na území Prahy mohlo znamenat odebrání až 73 spojů, hlavně těch, které jezdí mezi 22. hodinou večerní a 6. hodinou ranní.

Podle dopravního ředitel DPP Jana Šurovského je problém ve výkladu nařízení hygieniků. Navíc se podle něj na trať nebudou vztahovat hlukové limity, které má daná ulice - hygienici tak rozlišují ulice, kde jezdí tramvaje na svém pásu, od těch, kde jsou koleje součástí vozovky. A tam vzniká problém.

„Tramvaj má na stejném místě přísnější limity než autobus. Hygienici mají za to, že dráha má své limity určené ochranným pásmem dráhy, a nebyli schopni pochopit, že tramvaj není jako běžná železnice, že má jinou charakteristiku,“ řekl Šurovský.

Problém mají i vozovny

Pokud by hygienici svůj názor nezměnili, mohlo by to dospět k tomu, že by DPP nahradil tramvaje autobusy, protože ty by hlukové limity splnily. Tím by se ale zřejmě zhoršil stav ovzduší a životního prostředí. Dalším problémem je podle Šurovského to, že neexistují starší data měření hluku a míra se zpětně pouze dopočítává.

Problémy má DPP i ve vozovnách, hygienici hluk z nich vnímají jako stacionární zdroj.

„Tramvaj, která jede do vozovny, ale není přece stacionární zdroj hluku. Chápal bych to, kdyby tam byl nějaký agregát, který neustále hučí,“ řekl Šurovský. DPP proto nemá stále zkolaudovánu vozovnu ve Vokovicích.

„Tam ale ani není možné hluk změřit, protože z Evropské (ulice) jde od aut i v noci takový kravál, že to nejde. Kdybychom postavili protihlukovou stěnu, která začne odrážet k domům hluk aut z Evropské, tak je to ale v pořádku. Hluku budou mít lidé víc, ale původcem budou auta a to nevadí. Je to celé absurdní,“ řekl.

Praha a DPP chce proto v lednu uspořádat jednání, na které by přizvali rovněž hygieniky a problém jim vysvětlili.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místo na Karlově mostě, odkud údajně spadl do Vltavy herec Jan Tříska. (25....
Třískův pád do řeky nebyla sebevražda, řekla policie. Hledá svědky

Pražská policie vyloučila, že by Jan Tříska na Karlově mostě spáchal sebevraždu. Mluví o náhodě. Herec spadl do řeky v sobotu, dnes v noci zemřel.  celý článek

Nehoda zbrzdila dopravu Pražském okruhu u obce Ořech. (25.9.2017)
Z kamionu při nehodě spadl nový peugeot a převrátil se na střechu

Kuriózní nehoda se stala odpoledne na Pražském okruhu u obce Ořech. Ze soupravy, která převážela nové automobily, se uvolnil bílý peugeot, převrátil se a...  celý článek

Karlův most v Praze, v pozadí Pražský hrad
Řidič autobusu vjel na Karlův most, dostal blokovou pokutu

Řidič turistického autobusu vjel v neděli odpoledne přímo na Karlův most. Za porušení zákazu vjezdu dostal od strážníků blokovou pokutu, kterou hned zaplatil.  celý článek

BMW 320 2,0 320D 120 kW
BMW 320 2,0 320D 120 kW

r.v. 2005, naj. 223 960 km, diesel
165 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.