Stavba a rekonstrukce 850 metrů dlouhého úseku vyjde na 282 milionů a hotová by měla být na konci června příštího roku. Dopravní podnik na stavbu získá peníze z evropských fondů. "Jsme rádi za každý další metr tramvajové dopravy na našem území, zlepšuje to dostupnost, a to je pro nás vždy přínos," řekl tiskový mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.
Projekt má však i své odpůrce, bojují proti němu lidé, kteří bydlí jen pár desítek metrů od plánované zastávky vlaku - ta je podle mluvčí Dopravního podniku Ilony Vysoudilové otázkou budoucnosti.
"Prodloužení trati o 860 metrů a za 282 milionů s nepochopitelným odůvodněním - připojení k prozatím neexistující železniční zastávce - se mi v době, kdy se zastavují rozestavěné dopravní stavby, jeví poněkud podivné," napsala v dopisu MF DNES Eva Svobodová z Prahy 6.
Dopravce: Není se čemu divit
Podle Dopravního podniku ale není částka, kterou za prodloužení a rekonstrukci tratě nijak přemrštěná.
"Zahrnuje jak rekonstrukci stávající trati, tak její prodloužení. Současná smyčka u hotelu Crowne Plaza je v hrozném stavu a patří mezi nejstarší úseky trati," vysvětlila Vysoudilová s tím, že se stavbou se začíná už teď kvůli možnosti získání evropské dotace.
"Navíc železniční zastávka tam skutečně bude a pro nás je prioritou, aby lidé, kteří tu vystoupí z vlaku, mohli hned přesednout na tramvaj," uvedla mluvčí.
K vysvětlení Vysoudilové se přiklání i dopravní expert Petr Moos. "Jde o výstavbu téměř jednoho kilometru dvojkolejné trati, včetně rekonstrukce úseku z Vítězného náměstí. Spolu se zařízením stanic a s přihlédnutím k tomu, že jde o částečně náročnou stavbu s požadavkem na minimální omezení dopravy, lze konstatovat, že jde o investici přiměřenou. Pozitivní je i využití prostředků z fondů EU," říká Moos.