"Chceme, aby se ulevilo přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Pokud se stane nehoda tam nebo v Ječné, tak není alternativní trasa," uvedl náměstek pro územní plán Tomáš Hudeček.
Podle změny, kterou nechá město zpracovat, by tramvaje z Vodičkovy či Jindřišské mohly jezdit směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Po cestě by musely překonat frekventovanou magistrálu. Na úseku, který je zhruba 650 metrů dlouhý, by byly tři páry zastávek.
Praha 1 to ale zásadně odmítá. "Bylo to mnohokrát sděleno magistrátu, mnohokrát jsme se nad tím sešli a postup rady je proti přání městské části," uvedl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
Trať by podle něj ubrala prostor chodcům, lokalitu považuje za dostatečně dopravně obslouženou metrem a tratí z Vodičkovy do Jindřišské ulice. "Je to i problém z hlediska trolejí, inženýrských sítí, finanční náročnosti," dodal Lomecký.
Tramvaje zmizely z Václavského náměstí v roce 1980 (více čtěte zde), o obnově provozu se mluví již dlouhá léta. Klíčové je vyřešit, jak by tramvaje křížily frekventovanou magistrálu.