Diskuze
Stav po povodních se mnou nikdo neřešil, říká projektant zřícené lávky
Děkujeme za pochopení.
J13a54n 92M43o16r43a69v61a
Žvanil: ..."Socialistická pracovní morálka byla poněkud volnější. Polovina lidí byla místo na stavbě v hospodě, podnik plný lidí v montérkách nebyl nic zvláštního. Stavělose na úrovni tehdejších technologií a kontroly,"...
Místo odkazování na dělníky v hospodě ať doloží jaký "Plán údržby a kontrol" - pokud vůbec nějaký - zpracoval a předal jako součást projektové dokumentace. Z dosavadních zpráv zatím vyplývá, že tu lávku nikdo pořádně nekontroloval, protože "odpovědní" tvrdí, že buď nevěděli jak nebo že to prostě kontrolovat nešlo.
"Plán údržby a kontrol" je nejdůležitější dokument a přitom se zdá, že neexistoval vůbec...
P57e56t18r 88S19u66c87h68ý
Plán údržby a kontrol rozhodně není standardně vydáván a spousta staveb jej nemá ( z toho období kdy vznikla lávka určitě přes 50%).
Záleží co měl projektant ve smlouvě - právě tam se totiž píše i požadavek na plán údržby, pokud to ve smlouvě uvedeno není, tak se nevypracovává (není ve smlouvě = firma by to dělala zdarma, protože investor to nezaplatí).
J41a58n 82K64o88v68á13ř
Smutné je, že na opravu mostů nejsou peníze, ale na to, aby vznikaly nesmyslné ostrůvky uprostřed silnic v obcích, na to peníze jsou. V poslední době je toho čím dál víc. Lidi si asi na přechodu potřebují uprostřed odpočinout.
P71e30t98r 29S69u61c80h36ý
Tak zrovna ty ostrůvky mají rozhodně větší smysl ...... mnohem více lidí je usmrceno autem na přechodu než vlivem spadnuté lávky. ...... a ono kdyby lidé jezdili opravdu 50km /h, tak by ty ostrůvky ani nevznikaly. Mám cca 50m od domu silnici, kde je 60km/h, ale běžně se po ní jezdí i 100km/h .... jak jinak ty řidiče donutit, aby tam jeli pomaleji? (pokud nevidím žádné auto a začnu přecházet, tak než dojdu na druhou stranu cesty, tak ze zatáčky vyjede auto které při vstupu na přechod ještě nebylo vidět - za poslední 3 roky co na tom místě bydlím už na tom přechodě byly 2 nehody s chodcem, z toho jedna smrtelná)
P.S. záleží na tom, jak je ten ostrůvek navržen, ale vím i o místech ( v brně), kde je ostrůvek kterů se dá objet bez problému rychlostí 50km/h, ale přesto si někteří stěžují že kvůli němu musí brzdit - ale o to jde ne, aaby jeli 50 a ne 80 )
M78i95c93h84a46l 69M98o42u79c13h90a
Čistě laická úvaha - lana jsou/byla uložena v nějakých kanálcích té betonové konstrukce, resp. ta na lana byla navlečena "jako korálky". Proti běžným povětrnostním vlivům jsou lana dobře chráněna, ovšem při povodních se část lávky ocitla pod hladinou Vltavy. Nemohla se tak voda dostat do lanových kanálů, kde se tak postupně vytvořily ideální podmínky pro korozi? Lana prostě uhnila a při poklesu teplot se vlivem smrštění material zvýšilo pnutí a korozí narušená lana to nevydržela?
J25i45ř13í 22L38i42e11t39a55v17e66c
Rád bych reagoval, ale jsem naprosto stejný laik jako vy.
J23o98z10e76f30a 38N92o24v80a50k98o42v25a
Letos jsem byla na dovolené v Holandsku a tam maji mnohem vice lavek a casto i mnohem starsi, a nic jim tam nepada...
M13i60l96a53n 67N68ě17m69e85c
Vy jste strávila dovolenou studiem tamních statistik? :)))
P67e31t34r 28M22u22d67r51o94c48h
V Chebu byval jeden most pres Ohri, pro pesi i auta, pomerne frekventovany. Asi pred 10 lety ho nahradili novym, protoze puvodni dosluhoval. Puvodni postavili jako provizorni Americane pri osvobozeni Chebu.
Kez bychom staveli takove provizorni mosty...
J85i35r66k14a 90K47o25c74m29a24n
Nakonec to dopadne tak, že za to může jen a jen ta protivná lávka a pak už nikdo. Hlavně, že Dolínek, Čižinský, dozorčí rada a ředitel TSK zůstanou na současných pozicích. Zraněným dají pár korun z veřejných prostředků a třeba si i odměny vyplatí za to, jak to pěkně vyšetřili, odklidili, uklidili ... a budou v klidu, dokud zase někde něco nespadne.
K61a59r40e22l 90M63á32d38l89e
Jezdil jsem tam na kole dost pravidelně, v jednom čase i denně, když jsem dělal v Kobylisích. Ta lávka vypadala tak subtilně, že bych měl asi hodně stažené půlky, kdybych tam měl najet s vejtřaskou dělat zatěžkávací zkoušku.
Jinak co si vybavuju - není to zase tak dlouho, co se tam dělala nějaká generální oprava. Sice za provozu, ale jedna půlka mostu byla vždycky zavřená a do hloubky vydlabaná.
M82i61c14h46a36l 40M77o52u11c25h80a
Nojo, generální oprava ale spočívala ve výměně toho pochozího betonu, opravy pláště a natření zábradlí. Ale nosná lana zůstala ukrytá v té betonové konstrukci.
A56l39e54š 60A56d88a45m
Při projektování se musí počítat s údržbou a kontrolou stavu. Pokud správci říkali, že hlavní lana nešlo bez zásahu pořádně zkontrolovat, tak buď projektant navrhl stavbu s obtížnou údržbou a kontrolou, nebo správce nemluví pravdu.
J56i16r16i 51O93s87v55a34l18d
Ne, tak jak jste si myslel to nefunguje. Vy s projektováním nemáte nic společného a jen tak střílíte, že?
J90o22z36e58f88a 38N60o21v85a80k87o40v72a
Ja doporucuju nove lavky projektovat tak, aby se vzdy jednalo o 2 nezavisla premosteni. Kdyz se bude opravovat jedno, druhe bude stale dostupne pro provoz..
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Výzvou bude naučit se pracovat s lidmi v důchodovém věku, říká personalista
Premium Počet zaměstnanců na zelených pozicích, tedy v oblastech obnovitelných zdrojů energie, jako jsou...
DPP už tramvaje nemusí rozebírat, do nového lakovacího boxu se vejdou celé
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil v ústředních dílnách provoz prvního průjezdného lakovacího...
Středočeský kraj chystá obří tendr za 60 miliard, bude hledat železniční dopravce
Středočeský kraj letos v létě vypíše historicky největší veřejnou zakázku na nového provozovatele...
Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy
Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...