Nový Trojský most v Praze se poprvé postavil na vlastní „nohy“

  • 34
Stavbaři spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách, které dosud podpíraly nový most přes Vltavu v Praze. Už se spoléhá jen na své vlastní "nohy" - holešovickou opěru a trojský pilíř. Metrostavu zbývá dodělat povrchy či zábradlí, na konci roku začnou po mostě jezdit tramvaje.

"Dnešek je pro nás významný, protože jsme spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách a most už od této chvíle stojí pouze na definitivních ložiskách," uvedl vedoucí projektu Alexandr Tvrz z Metrostavu.

Stavbyvedoucí Petr Koukolík doplnil, že hrubá stavba mostu je už hotová. Zbývá dokončit třeba zábradlí k chodníkům, izolace a asfalty. Doplnil, že na mostě byly použity samé nejnovější technologie.

Mostní konstrukce je dlouhá 250 metrů a široká 36,2 metru. "Rozpětí hlavního pole činí 200,4 metru, což je při dvacetimetrovém vzepětí naprosto unikátní parametr. Poměr mezi vzepětím a rozpětím je totiž neslýchaných 1:10. Laicky řečeno, most má jeden z nejplošších oblouků z podobných již ve světě realizovaných konstrukcí," doplnil Tvrz.

Trojský most bude mít dva jízdní pruhy pro každý směr. Uprostřed povede tramvajová trať a po stranách budou chodníky a cyklostezky. Na trojské straně zajistí oboustranné spojení s městským okruhem mimoúrovňová křižovatka Troja.

Stavba začne sloužit na konci letošního roku, kdy se po ní rozjedou tramvaje. Následně bude rozebrán nedaleký most přezdívaný "rámusák", po němž tramvaje provizorně jezdí už od roku 1977.

Průběh výstavby Trojského mostu lze sledovat on-line na této adrese.