Diskuze
Pražský „trolejbus“ začal brázdit ulicemi, zatím s nápisem Brno
Děkujeme za pochopení.
P61a65v59e72l 55F96r34u46m48e31r88t
Super, Praha se rozhodla jít správným směrem.
Není nic horšího, než interiér současných autobusů SOR. Např. sólo (krátká) verze SORu je snad světový unikát, jediný 100% nízkopodlažní autobus bez jediného místa k sezení bez podesty (stupínku) - sklopné sedačky v prostoru kočárků nepočítám, ty jsou tam jen na potvoru.
Oproti tomu ten brněnský trolejbus má celkem hned 6 regulérních (nesklopných) sedaček přímo na nízké podlaze bez podesty, což je umožněno právě tím jiným pohonem. A to je cesta, kterou by se mělo moderní město dnes, kdy populace stárne, ubírat.
Navíc je tam celkově víc volného místa, pod ty sedačky si můžete strčit zavazadlo, nebo si tam víc zasunout nohy, když je nával. Prostě větší variabilita interiéru, jako je to třeba u tramvají.
A tichost provozu, možná delší životnost (alespoň teda obecně drážní vozidla mají delší životnost), nulové emise ve městě, jsou další bonusy navíc.
J47a57n 90S66l41o78v12í91k
Jsem nevěděl, že v Praze jezdí trolejbusy až na východní předměstí
M36a90r39t40i32n 80R55u51z43i59c46k78a
Prijde mi to jako nejlepsi reseni pro Prahu, ... teren je vhodny pro trolejbusy a pokud jde o bateriove, tak ok...
Trochu me prekvapilo, ze natrolejovaci strizky jsou umistene, dle meho ne moc vhodne, na Palmovce az na konci kratkeho useku, coz bude tak akorat pro ten kratky 12m vuz, kloubak bude mit vidle dal nebo bude muset parkovat na prechodu, stejne tak na Prosecke ul. bude muset nasazovat vidle mimo zastavku, tedy bud vyrazne zpomalit nebo zastavit v jizdnim pruhu... Take me prekvapilo ukonceni troleje na Kelerce pricemz do zastavky Prosecka je jeste prudke stoupani, tech par metru troleje se jeste natahnout mohlo...
M69a92r53t89i14n 66R29u33z79i83c37k49a
No, vlastne na Palmovce je to umistene tak, aby se tam zatim vesli dva male vozy, trolejbus s vidlemi u prechodu (testovaci provoz v Prosecke ul.) a elektrobus s pantografem za nim na konci (provoz na lince 109 a 239)...
P81a53t14r75i47k 48"37L93u76x13p82e54" 32E35g37e90r
Těchto trolejbusů, ale raději těch kloubových by si měl DP pořídit více a aspoň úsek Palmovka - Prosek - Avia Letňany - Klausova mít pod vedením trolejbusů. Jen linka 195 by se musela vrátit do své původní trasy tedy na Sídliště Čakovice, do Čakovic a Miškovic by jela 136 a do zst. Avia Letňany a Krausova linka 140. Linka 236 by se měla přečíslovat na 206, aby bylo možné do Miškovic vést z Palmovky tuto linku.
B10r54o89n86i11s52l29a54v 14G10a61b73r59y77š
Minimálně 50 linek by mohlo být trolejbusových. Není žádná slast jít okolo rozjíždějícího se autobusu.
H22o51n62z88a 57F77á75t79o13r
Jsem zvědav, jak se to bude líbit baterkám, když se vždycky trochu vybijí, zase dobijí a takhle hodněkrát za den. Nevím, jak to mají elektromobily, ale normální baterky přes 1000 cyklů nedávají.
M93i31c51h12a65l 20C98h66a78l38u37p33a
Jak to je realizované nevím, třeba se používá jenom část, takže by se dobíjela jiná část, než na kterou vozidlo aktuálně jede, tím se ten počet nabíjecích cyklů sníží.
Spíš by mě zajímalo, proč to místo nabíjení z troleje nebere proud rovnou a nejede to na něj tam, kde trolej je. Ale třeba to tak je.
J34a92n 50L48u39k34á58š
Mne prijde, ze ta fotka z Twitteru neni z Prahy. Na fotce je totiz standardni trolejbus, co v Brne jezdi v hojnem poctu, a prototyp by se zrejme nejak lisil.
Navic, pokud ma Praha testovaci trolej na Prosecke, tak tam takovato zastavba neni.
B71r46o85n63i44s97l90a40v 90G43a76b58r25y30š
Ta fotka je z Prahy. Dolní konec ulice Prosecké (https://mapy.cz/s/27der).
J51i94ř64í 58K50o62c44u14r43e82k
Podle toho, že to nemá RZ, tak je to trolejbus bez uvozovek. Trolejbus je vozidlo drážní, nikoliv silniční (), a tak nemusí mít RZ. Zatímco elektrobus je vozidlo silniční a RZ mít musí.
Bude zajímavé sledovat, co na to drážní úřad, jak moc bude zabraňovat protozu vozidla, které funguje podbně jako parciální torlejbus, ale trolejbus to není.
J45i31ř54í 87K57o21c50u28r53e27k
Vypadly mi uvozovky: Bude "zajímavé" sledovat
B18r65o18n67i17s13l74a78v 17G33a12b78r22y13š
Místo pochybných experimentů bych Praze doporučil zavést regulérní trolejbusovou trakci. Síť se rozšiřuje v Jihlavě, v Plzni...
A taky by neškodilo, kdyby článek obsahoval informace o celém projektu a vozidle, jak píše pan Smutný.
P81a96v85e88l 88S71l23a66d13o13v27n22í53k
Drátů už je takto v Praze příliš. Myslím, že DP postupuje správným směrem. Jen mi není jasné, co stále tak dlouho testuje. I kopec ze Spořilova na Chodov je docela velký a táhlý a elektrobus na lince 213 ho vyjel.
O13l81d79ř92i58c15h 96S22m84u86t95n51ý
Místo těch blábolů o Brně bych se radši dozvěděl, jak to funguje, jak rychle se to nabije na jaký dojezd, kolik to stojí a tak podobně...
M46a86r65t95i19n 80R65u19z50i15c59k35a
Parciální trolejbus s pomocným bateriovým pohonem. Vozidlo s označením SOR TNB 12 využívá motor o výkonu 175 kW od společnosti Pragoimex. Je vybaveno rekuperací elektrické energie, přičemž prioritně je rekuperovaná energie předávána do trakčních baterií, kapacita baterií je 56,4 kWh. Vozidlo je vybaveno poloautomatickými sběrači. Trolejbus je schopný ujet až 15 km na plnou kapacitu baterií. Bateriový box je vybaven samostatnou klimatizací, zajišťující optimální pracovní podmínky pro baterie, z důvodu dosažení maximální životnosti baterií. Vozidlo je vybaveno sedadly pro přepravu 27 sedících cestujících. Vnitřní prostor pro cestující není nijak omezen aplikací trakčních baterií, díky jejich umístění na střeše vozidla. Trolejbus je vybavený kompresorovou klimatizační jednotkou pro cestující a řidiče. Dodavatelem výzbroje u parciálního trolejbusu Sor TNB 12 je společnost RAIL ELECTRONICS CZ s.r.o. Trakční baterie jsou umístěny na střeše vozidla. Typové zkoušky bude trolejbus absolvovat v Brně, kde proběhla také kompletace vozidla.
Plastika na Andělu je lživá, míní Hřib. Jednání o odstranění se nekonalo
Plastika v metru na Andělu je lživá a dostane novou podobu. Oznámil to náměstek primátora Zdeněk...
Ven ze souprav! Pražské metro ve špičce ochromila závada i pád do kolejiště
Od 17:30 hodin stál provoz metra na lince B mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Florenc, DPP uvedl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník
V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...
Slovácko - Sparta 2:4, obhájce se strachoval o výhru, uklidnil ho Krejčí
Dvakrát přišli o dvoubrankové vedení, soupeři ale vyrovnání nepovolili a nakonec slaví. Sparťanští...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Praze boural rolls-royce s BMW. To bylo v pátrání, posádka od nehody utekla
Ve Výstavní ulici u pražského Jižního Města se dopoledne srazily tři osobní automobily. Na místě...
Nymburk se vrací do finále, napočtvrté Ostrava odpadla až v závěru
Nymburští basketbalisté jsou prvním finalistou ligového play off. V Ostravě osmnáctinásobní...
Hromadná nehoda na Kladensku. Při havárii čtyř aut se zranili čtyři lidé
Čtyři auta havarovala v pátek odpoledne na křižovatce u Unhoště na Kladensku. Při nehodě se zranili...
Les u Mladé Boleslavi zřejmě někdo zapálil, hasiči místo hlídají termokamerou
Hasiči ukončili letecké hašení požáru, který ve čtvrtek večer zasáhl zhruba hektar lesa u Žehrova...
Nabitý víkend v Praze: kvůli hokeji, derby a koncertům Rammsteinů posílí MHD
Prahu čeká jeden z nejvytíženějších víkendů v letošním roce. Během následujících dvou dnů se bude...