Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Strahovským tunelem bude jezdit autobus, který spojí Smíchov a Dejvice

  12:18aktualizováno  12:18
Město Praha na několik měsíců vyzkouší autobusovou linku, která by jela ze Smíchova do Dejvic Strahovským tunelem. Důvodem je uzavření výstupu z metra na Anděl a plánovaná výluka tramvají z Újezdu na Malostranskou. S nárůstem počtu spojů nesouhlasí Praha 6.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Michal Šula, MAFRA

O rozšíření autobusů do tunelu budou jednat pražští radní v úterý 31. října. Pokud záměr schválí, začne spoj jezdit zhruba do čtrnácti dní a provoz skončí
16. února 2018. 

Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, navrhla tři varianty. Všechny počítají s intervalem deset minut ráno a patnáct minut dopoledne. Autobusy by jezdily pouze od 6 do 20 hodin.

Podle první varianty by autobus číslo 126 jel z terminálu Na Knížecí přes Anděl, Vozovnu Střešovice, Prašný most a Vítězné náměstí na Dejvickou. Náklady na zkušební období by byly asi 1,7 milionu korun, roční potom 12,3 milionu. 

Ze Smíchova do Dejvic za deset minut

Cesta ze Smíchova do Dejvic by se zrychlila asi o 9,5 minuty. Problémem je však nedostatečná kapacita některých ulic i terminálu Na Knížecí. S nárůstem počtu spojů na Dejvické navíc nesouhlasí Praha 6.

Druhá varianta počítá se spojem 126, který byl jel z Knížecí na Anděl, dále do stanice Vozovna Střešovice a končil by na Hradčanské. Náklady jsou zhruba stejné jako u první varianty. Nevýhodou je, že by autobus nejel na Dejvickou a přestup na Hradčanské by cestování na Vítězné náměstí prodloužil. Potíží zůstává kapacita terminálu Na Knížecí.

Poslední varianta počítá s úpravou trasy linky 147, která by obsloužila zastávky Na Knížecí, Anděl, Vozovna Střešovice, Prašný most, Vítězné náměstí a Výhledy.

Výhodou je, že nezvýší počet spojů na Vítězném náměstí. Naopak problémem je vytížená ulice Jugoslávských partyzánů, kde by se spoj zpožďoval. Nárůst počtu spojů na křižovatce na Prašném mostě by pak mohl zpožďovat tramvaje ve Svatovítské směrem na Hradčanskou. Náklady ve zkušebním provozu jsou spočítány na 1,4 milionu, roční pak na 10 milionů korun.

O zavedení spoje, který by jezdil tunely městského okruhu, se mluví dlouhodobě, město jej dosud odmítalo jako neopodstatněný. Naposledy záměr odmítl Ropid letos v lednu na jednání magistrátního výboru pro dopravu. Jako důvod zástupci organizace uvedli neefektivnost, bezpečnost, ekologii a nesouhlas některých dotčených městských částí (více zde).

Autoři: ,


Nejčtenější

Policie obnovila pátrání po lovci pokladů, potvrdila identitu utonulé ženy

Policie hledá v pražském podzemí lovce pokladů

Pražští policisté v neděli pokračují v pátrání po člověku, který se při geocachingu ztratil v soustavě kanálů...

Ve Vltavě našli tělo keškaře, který se ztratil v podzemí po přívalovém dešti

Policisté z Vltavy nedaleko Slovanského ostrova vytáhli mrtvého muže. Mohlo by...

Ve Vltavě u Slovanského ostrova v Praze odpoledne našli lidské tělo. Policisté po několika hodinách oznámili, že je to...



VIDEO: Výstup z metra Anděl je znovu otevřený, ruské eskalátory zmizely

Nové eskalátory ve stanice metra Anděl (10. června 2018)

V Praze se v pondělí po devítiměsíční rekonstrukci otevřel výstup ze stanice metra Anděl směrem k obchodnímu centru....

Restaurátoři našli v soše ze Staroměstského orloje tajný vzkaz

Apoštol z orloje na Staroměstské radnici ukrýval tajný vzkaz

Při rekonstrukci orloje na Staroměstské radnici našli restaurátoři v jedné ze soch apoštolů tajnou schránku se vzkazem...

Geocaching je bezpečný, většinou ho zvládnou i děti, říká hledač kešek

Ilustrační snímek

Tragické úmrtí hledačky kešek a dosud neúspěšné pátrání po jejím kolegovi přivedlo pozornost k populárnímu geocachingu....

Další z rubriky

Orlík i Slapy mají dobré podmínky ke koupání, horko to ale může změnit

Přehrada Slapy (ilustrační snímek)

Orlická i slapská přehrada prozatím nabízejí ideální podmínky na koupání, voda je čistá a podle posledního měření bez...

OBRAZEM: Autobusy na nádraží na Florenci staví už 70 let

Autobusové nádraží Florenc v centru Prahy slaví 70. let od svého založení....

Autobusové nádraží Florenc v centru Prahy slaví 70. let od svého založení. Provoz byl zahájen 17. června 1948 a začátky...

Studie má napovědět, jestli lze sídliště Ďáblice zahustit dalšími paneláky

Letecký pohled na sídliště Ďáblice. Čísla 1až 4 označují polohu plánovaných...

Praha nechá vypracovat územní studii sídliště v Ďáblicích, která má určit jeho budoucí rozvoj. Dokument vypracuje...

Najdete na iDNES.cz