Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Provoz tunelu Blanka od půlnoci obstará její projektant, společnost Satra

  17:59aktualizováno  17:59
O provoz pražského tunelu Blanka se bude starat společnost Satra, která byla projektantem tunelu. Dosud se o zkušební provoz starala firma ČKD Praha DIZ, která byla dodavatelem technologické části, ale v pondělí odstoupila od smlouvy s Prahou.

Tunel Blanka | foto: iDNES.cz

„Jsem rád, že se podařilo městu tak složitou věc vyřešit tak rychle a zajistit provoz tunelu Blanka,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Satra se bude o provoz tunelu starat od půlnoci z dneška na 1. června. Podmínky budou stejné, jaké měla Praha s ČKD, které podle informací ČTK platilo město na provoz tunelu asi milion korun denně.

ČKD Praha DIZ odstoupila od smlouvy kvůli nezaplaceným pohledávkám. Spor mezi městem a firmou se týká technologické části tunelu (více zde). Žalobu firma podala v polovině letošního ledna, nárokuje si 779 milionů korun. Obě strany spolu na konci loňského roku vedly bezvýsledně smírčí řízení.

Firmu ČKD Praha DIZ miliardáře Petra Speychala v současnosti vyšetřuje specializovaný finanční úřad, takzvaná Daňová Kobra. V polovině května v sídle firmy zasahovala protikorupční policie. Podle Lidových novin společnost dluží na daních 791 milionů korun.

Problematická silniční stavba tunelového komplexu Blanka se po řadě odkladů otevřela loni v září (psali jsme zde). Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Nyní je ve zkušebním provozu.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60.000 aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový zastřešený vestibul nad nástupišti je součástí celkové rekonstrukce...
Praha pomůže developerovi splnit požadavky na zeleň kolem „Masaryčky“

Proměna území vedle Masarykova nádraží v Praze počítá se širokým bulvárem plným stromů a s posezením vedle komplexu moderních budov. Pozemky pro zeleň, se...  celý článek

Pražská magistrála patří mezi nejvytíženější ulice v metropoli.
Pražská magistrála se promění v bulvár, část radních je proti

Loni na podzim představil magistrát projekt humanizace magistrály. Obří asfaltový koridor, který necitlivě rozděluje město od severu k jihu už od 70. let, se...  celý článek

Sedmadvacetiletý řidič naboural do dvou aut  v Praze 11, ošetřili ho přivolaní...
Řidič v koloně naboural dvě auta, měl pozitivní test na drogy

Mladý řidič v ranní koloně nezvládl přejíždění z pruhu do pruhu a naboural do dvou automobilů před sebou. Nehoda se stala v ulici Na Jelenách v Praze 11....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.