U Depa Hostivař vznikne nová smyčka. Přestup na tramvaj bude snazší

  17:22aktualizováno  17:22
Pasažéři vystupující z konečné metra Depo Hostivař to budou mít k tramvaji blízko. Podle předpokladu totiž poblíž stanice metra za zhruba dva roky vznikne nová smyčka. Zatím musí lidé mezi nejbližší tramvajovou zastávkou a konečnou stanicí linky A urazit několik set metrů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: DPP

K nejméně frekventovaným stanicím v síti pražského metra tradičně patří Depo Hostivař. Dopravní průzkum uvedl, že zde denně projde jen o málo více než deset tisíc pasažérů. Zastávka slouží veřejnosti již 11 let, původně měla sloužit především pro terminál příměstské dopravy.

„Větší část příměstských linek se ale v letech 2008 a 2009 přemístila ke konečné metra C Háje a autobusový terminál Depo Hostivař tak není využit v plné kapacitě,“ uvedl Filip Jiřík z Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP). Nové obratiště tramvají by tak mělo dopravní uzel v Hostivaři poněkud oživit.

Pět minut chůze

Nyní to Pražané od stanice tramvaje v Černokostelecké ulici mají do vestibulu Depa Hostivař přes tři sta metrů, tedy přibližně pět minut chůze. Nová konečná bude umístěna do prostoru stávajícího autobusového terminálu a parkoviště P+R u metra linky A.

Napojení tramvajové smyčky na stávající trať inženýři plánují v prostoru před křižovatkou ulic Černokostelecká a Sazečská. Plán počítá s tím, že dojde k úpravě tramvajových kolejí v Černokostelecké v délce několika desítek metrů, kde dělníci položí základy křižovatky přes vozovku směrem z centra metropole. Změny poznamenají též stávající zastávku tramvají v Černokostelecké, stání pro cestující se zkrátí na délku jednoho vlaku.

„Tramvajová smyčka bude tříkolejná. Součástí záměru je úprava úseku hlavních kolejí v ulici Černokostelecká,“ uvádí projektová dokumentace. Cestujícím na konečné mají sloužit dohromady tři nástupiště. Smyčku projektanti zamýšlejí provázat s autobusovou dopravou. 

Současné záchytné stání u depa podle předpokladu nová konečná poněkud zmenší a změní se i místo vjezdu. Nyní na místě zaparkuje 177 aut. Pouze ve fázi nápadu je parkovací dům v blízkosti depa. Dokumentace předpokládá, že se celá přestavba dotkne plochy o velikosti asi 88 tisíc metrů čtverečních.

Památkáři nejsou proti

V současné době probíhá k výstavbě konečné stanice zjišťovací řízení a další nezbytné procedury předcházející vydání stavebního povolení a finálnímu okamžiku, kdy se do lokality zaryjí nástroje těžké techniky. 

„Dané území je silně ovlivněno lidskou činností, k dotčení jakéhokoliv prvku územního systému ekologické stability nedojde,“ uklidňuje Tomáš Novotný z odboru životního prostředí pražského magistrátu. S představeným projektem nemají podle aktuálních informací problémy ani hygienici, památkáři, lesníci či jiné organizace.

Letos byl vypracován projekt sloužící k územnímu řízení, v roce 2018 se předpokládá získání územního rozhodnutí. V roce 2019 může dojít k vydání stavebního povolení. Pokud vše poběží podle předpokladů, stavba smyčky tak odstartuje během roku 2020.

Záměr počítá s dvěma etapami výstavby smyčky. Během první dojde k přeložkám inženýrských sítí, rozestavění tělesa konečné a stavebním zákrokům na křižovatce s Černokosteleckou ulicí anebo v areálu parkoviště P+R. 

„První etapa je dále rozdělena na dvě části. Doba trvání je jeden měsíc,“ uvádí plán. V druhé fázi se počítá s dokončením konečné a zprovozněním parkoviště. To by se mělo odehrát v průběhu dvou měsíců. Náklady na celou stavbu se předběžně odhadují přibližně na 300 milionů korun.

Nové linky v desáté městské části

Projektovaná konečná Depo Hostivař, která navzdory svému jménu však leží v katastru Strašnic, není jediným místem, kde se v Praze 10 počítá se vznikem nových tramvajových tratí.

Nová smyčka by mohla vzniknout i u křížení Švehlovy a Ždánické ulice v prostoru pod mostem Jižní spojky. Pokud se záměr podaří naplnit, svou cestu zde skončí spoje, které se nyní otáčejí na Radošovické. Část linek tak bude končit na nové smyčce Zahradní Město, část až na zastávce Nádraží Hostivař jako dosud. Konečná Radošovická by sloužila pouze nočním linkám.

„DPP chce k budoucí železniční stanici Zahradní Město přidat jednu tramvajovou smyčku a novou zastávku, díky čemuž vznikne významný přestupní uzel mezi vlakovými, tramvajovými a autobusovými spoji,“ vysvětlil již dříve radní Prahy 10 Martin Hejl (ODS).

Autor:

Nejčtenější

Nemocnici obsadila policie. Taxikář oznámil, že tam vezl vrahy čerpadlářky

Heliport ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové.

Zásahová jednotka, policisté v civilu i běžné hlídky ve čtvrtek dopoledne prohledávali Fakultní nemocnici v Hradci...

Tragikomedie. Fotbalová Sparta je zase v rozkladu a terčem vtipů

Trenér fotbalové Sparty Zdeněk Ščasný zadumaně sleduje výkon svých svěřenců na...

Naběhl na hřiště v nastaveném čase, poprvé v ligové sezoně. Ani nestačil kopnout do balonu, dřív ho měl v ruce než na...

Sparta - Teplice 0:1, další blamáž, zmar dokonal v závěru Moulis

Sparťanští hráči před utkáním proti Teplicím. Zleva: Srdjan Plavšić, Lukáš...

Fotbalová Sparta je v herních troskách. V jediném nedělním utkání 18. kola Fortuna ligy doma podlehla 0:1 průměrným...

VIDEO: Lupiči s pistolí zabili čerpadlářku, policie hledá dva podezřelé

V čerpací stanici na Mělnicku zemřela po loupežném přepadení prodavačka...

Středočeští kriminalisté vyšetřují od časného rána loupežné přepadení, při kterém zemřela prodavačka z čerpací stanice...

Vyřítili se přímo z dálnice a narazili do kamionu u pumpy, zemřeli dva lidé

Osobní auto na čerpací stanici u dálnice D5 narazilo do odstaveného kamionu....

K tragické dopravní nehodě došlo v neděli večer na čerpací stanici u dálnice D5 na Berounsku. Osobní auto tam narazilo...

Další z rubriky

Praha chce most na Výtoni rozšířit o třetí kolej, žádá o nový posudek

SŽDC představila návrh nové podoby železničního mostu na pražské Výtoni...

Praha preferuje rozšíření železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem na tři koleje, což by zvýšilo kapacitu...

Praha neznámá. Poznejte čtvrť kriminálníků, bláznů a učenců

Kostel Nanebevzetí Panny Marie a svatého Karla Velikého na Karlově se stavěl od...

Scházela se tam pražská galerka, probouzeli se opilci, bohaté paničky tajně rodily nechtěné děti. Zveme vás na...

Do pražské nádražní haly zatéká z parkoviště, SŽDC chce jednat s městem

Rekonstrukce železniční stanice Praha hlavní nádraží - nová odbavovací hala

Správa železniční dopravní cesty chce jednat s vedením Prahy o budoucnosti parkoviště nad novou odbavovací halou...

Najdete na iDNES.cz