Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Depa Hostivař vznikne nová smyčka. Přestup na tramvaj bude snazší

  17:22aktualizováno  17:22
Pasažéři vystupující z konečné metra Depo Hostivař to budou mít k tramvaji blízko. Podle předpokladu totiž poblíž stanice metra za zhruba dva roky vznikne nová smyčka. Zatím musí lidé mezi nejbližší tramvajovou zastávkou a konečnou stanicí linky A urazit několik set metrů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: DPP

K nejméně frekventovaným stanicím v síti pražského metra tradičně patří Depo Hostivař. Dopravní průzkum uvedl, že zde denně projde jen o málo více než deset tisíc pasažérů. Zastávka slouží veřejnosti již 11 let, původně měla sloužit především pro terminál příměstské dopravy.

„Větší část příměstských linek se ale v letech 2008 a 2009 přemístila ke konečné metra C Háje a autobusový terminál Depo Hostivař tak není využit v plné kapacitě,“ uvedl Filip Jiřík z Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP). Nové obratiště tramvají by tak mělo dopravní uzel v Hostivaři poněkud oživit.

Pět minut chůze

Nyní to Pražané od stanice tramvaje v Černokostelecké ulici mají do vestibulu Depa Hostivař přes tři sta metrů, tedy přibližně pět minut chůze. Nová konečná bude umístěna do prostoru stávajícího autobusového terminálu a parkoviště P+R u metra linky A.

Napojení tramvajové smyčky na stávající trať inženýři plánují v prostoru před křižovatkou ulic Černokostelecká a Sazečská. Plán počítá s tím, že dojde k úpravě tramvajových kolejí v Černokostelecké v délce několika desítek metrů, kde dělníci položí základy křižovatky přes vozovku směrem z centra metropole. Změny poznamenají též stávající zastávku tramvají v Černokostelecké, stání pro cestující se zkrátí na délku jednoho vlaku.

„Tramvajová smyčka bude tříkolejná. Součástí záměru je úprava úseku hlavních kolejí v ulici Černokostelecká,“ uvádí projektová dokumentace. Cestujícím na konečné mají sloužit dohromady tři nástupiště. Smyčku projektanti zamýšlejí provázat s autobusovou dopravou. 

Současné záchytné stání u depa podle předpokladu nová konečná poněkud zmenší a změní se i místo vjezdu. Nyní na místě zaparkuje 177 aut. Pouze ve fázi nápadu je parkovací dům v blízkosti depa. Dokumentace předpokládá, že se celá přestavba dotkne plochy o velikosti asi 88 tisíc metrů čtverečních.

Památkáři nejsou proti

V současné době probíhá k výstavbě konečné stanice zjišťovací řízení a další nezbytné procedury předcházející vydání stavebního povolení a finálnímu okamžiku, kdy se do lokality zaryjí nástroje těžké techniky. 

„Dané území je silně ovlivněno lidskou činností, k dotčení jakéhokoliv prvku územního systému ekologické stability nedojde,“ uklidňuje Tomáš Novotný z odboru životního prostředí pražského magistrátu. S představeným projektem nemají podle aktuálních informací problémy ani hygienici, památkáři, lesníci či jiné organizace.

Letos byl vypracován projekt sloužící k územnímu řízení, v roce 2018 se předpokládá získání územního rozhodnutí. V roce 2019 může dojít k vydání stavebního povolení. Pokud vše poběží podle předpokladů, stavba smyčky tak odstartuje během roku 2020.

Záměr počítá s dvěma etapami výstavby smyčky. Během první dojde k přeložkám inženýrských sítí, rozestavění tělesa konečné a stavebním zákrokům na křižovatce s Černokosteleckou ulicí anebo v areálu parkoviště P+R. 

„První etapa je dále rozdělena na dvě části. Doba trvání je jeden měsíc,“ uvádí plán. V druhé fázi se počítá s dokončením konečné a zprovozněním parkoviště. To by se mělo odehrát v průběhu dvou měsíců. Náklady na celou stavbu se předběžně odhadují přibližně na 300 milionů korun.

Nové linky v desáté městské části

Projektovaná konečná Depo Hostivař, která navzdory svému jménu však leží v katastru Strašnic, není jediným místem, kde se v Praze 10 počítá se vznikem nových tramvajových tratí.

Nová smyčka by mohla vzniknout i u křížení Švehlovy a Ždánické ulice v prostoru pod mostem Jižní spojky. Pokud se záměr podaří naplnit, svou cestu zde skončí spoje, které se nyní otáčejí na Radošovické. Část linek tak bude končit na nové smyčce Zahradní Město, část až na zastávce Nádraží Hostivař jako dosud. Konečná Radošovická by sloužila pouze nočním linkám.

„DPP chce k budoucí železniční stanici Zahradní Město přidat jednu tramvajovou smyčku a novou zastávku, díky čemuž vznikne významný přestupní uzel mezi vlakovými, tramvajovými a autobusovými spoji,“ vysvětlil již dříve radní Prahy 10 Martin Hejl (ODS).

Autor:

Volby 2018

Volby do obecních zastupitelstev a do Senátu PČR se konají 5. a 6. října. V pátek se volí od 14 do 22 hodin a v sobotu od 8 do 14 hodin.

Komunální volby

V Praze se bude volit do zastupitelstev městských částí a obvodů a současně do zastupitelstva hlavního města Prahy.

Volby do senátu

Ve Středočeském kraji volí do Senátu obvod Mladá Boleslav a Benešov. V Praze se volí v obvodech Praha 2, Praha 4, Praha 8 a Praha 12.



Nejčtenější

Přístroje revizorů nenačítají kupony na Lítačkách, lidé dostávají pokuty

Finální podoba nové čipové karty pro městskou hromadnou dopravu (23.2.2016)

Koupili si kupon na Lítačku, u revizora ale zjistili, že nejde načíst. Cestující bez dokladu o zaplacení tak dostali...

Slavia - Bordeaux 1:0, nevýrazného soupeře zlomila Zmrhalova paráda

Slávisté slaví gól v utkání Evropské ligy proti Bordeaux. Zleva Traoré, střelec...

Když v průběhu druhého poločasu slávisté postupně pálili gólové šance, možná se strachovali, aby o hubené vedení...



Sparta - Liberec 4:1, výhra a první místo v lize za parádní poločas

Fotbalisté Sparty oslavují gól Benjamina Tetteha (druhý zprava) v utkání proti...

Po dvou letech a jednom měsíci jsou sparťanští fotbalisté první v lize, byť ne po úplném kole. V sobotu večer porazili...

Betonová hráz kolem Prahy byla umlčena, řopíky se budovaly zbytečně

Osm stovek betonových pevnůstek mělo hájit Prahu před agresí nacistického Německa. Byly také součástí pevnostní linie,...

Slavia - Bohemians 1:0, rozhodl Zmrhal, po půli se domácí jen bránili

Brankář Roman Valeš z Bohemians se marně natahuje po střele slávisty  Jaromíra...

Fotbalisté Slavie vyhráli osmé ligové utkání a v čele tabulky zůstanou i po devátém kole. Nad Bohemians zvítězili 1:0,...

Další z rubriky

Ve dvě zavírat, nařizuje návrh vyhlášky restauracím v centru Prahy

Noční ruch v pražské Dlouhé ulici na Starém městě a okolí.

Pražští radní schválili návrh vyhlášky omezující provozní dobu restaurací. Nyní začne připomínkové řízení, kdy se k...

Řidiči se hádali na Pražském okruhu, jeden pak druhému vysklil okénko

Hádka dvou řidičů zkomplikovala dopravu na Pražském okruhu. (25.9.2018)

Hádka dvou řidičů zkomplikovala ráno dopravu na Pražském okruhu. Oba popojížděli v koloně a navzájem se uráželi....

Dopravní odbor Prahy 7 nesouhlasí s podobou provizorní lávky v Troji

Trojská lávka.

Provizorní lávka v Troji, kterou chce hlavní město postavit na místě loni zřícené lávky, obdržela nesouhlasné...

Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku
Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku

Jedním z nejčastějších sociálních problému, se kterými se dnes potkávají Češi, je pád do dluhové pasti. A může za to hlavně nedostatečná finanční gramotnost, na kterou se ve školách trochu zapomíná. Trénujte ji se svými dětmi už od předškolního věku a ušetříte jim tak v budoucím životě spoustu potíží. Kdy a jak můžete děti finančně vzdělávat?

Najdete na iDNES.cz