Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Tramvaj Evička vyrazí do ulic Prahy, cestující sveze až v říjnu

  15:55aktualizováno  15:55
Ulice Prahy začne v nejbližších týdnech v rámci testů brázdit zcela nový typ čtyřdveřové bezbariérové tramvaje. Uplynulý půlrok ji kompletovali v dílnách dopravního podniku. První cestující by se s ní mohli svézt v říjnu.

Tramvaj oficiálně nese označení EVO1, ale už teď se pro ni vžilo označení Evička. A pokud projde náročnými zkouškami, stane se první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, která bude jezdit v České republice.

Uplynulých pět měsíců ji dávali dohromady v dílnách dopravního podniku v pražské Hostivaři.

„Jedná se o jednočlánkovou patnáctimetrovou bezbariérovou tramvaj s dvěma plně otočnými podvozky a klimatizovaným salonem pro cestující. Tramvaj lze podle potřeby spřahovat, například v dopravních špičkách. Čtvery dveře umožní zrychlenou výměnu cestujících,“ řekl už před časem iDNES.cz náměstek generálního ředitele firmy Pragoimex David Kronovetr.

Právě firma Pragoimex spolu s Krnovskými opravnami a firmou VKV Praha je v rámci obchodního sdružení Aliance TW Team vlastníkem prototypu.

Pražané tramvaj otestují, v metropoli však jezdit nebude

Jenže chuť na svezení novou tramvají si cestující budou muset nechat zajít. Zatím. Tramvaj v nadcházejících týdnech čekají teprve ostré testy.

Fotogalerie

Přes prázdniny proto tramvaj podstoupí mnoho zkoušek, jako například součinnosti brzd, hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících.

 „Aby bylo testování kompletní, v říjnu bude tramvaj na zkoušku vozit také cestující a my budeme moci pozorovat jejich reakce a zkušenosti s novou tramvají,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Dodal však, že do pravidelného provozu v metropoli vůz zařazen nebude.

Podobný typ vozí cestující v Liberci

Prototyp tramvaje EVO1 navazuje na podobný dvoučlánkový model tramvaje EVO2, který vozí cestující v Liberci.

„Přemýšleli jsme o tramvaji, která by byla zástupcem nové koncepce EVO, a zároveň mohla navázat na provozní úspěšnost a variabilitu osvědčené kapacitní dimenze tramvají řady T3,“ řekl ke vzniku projektu jeho vedoucí Rudolf John.

Tramvaj podle něj může mimo jiné zajišťovat efektivní dopravní obsluhu na méně kapacitních linkách, ale zároveň má dokázat ve spřažené soupravě zajistit i požadavky na silně zatížených linkách.

Pražané novou tramvaj při testech v pražských v ulicích rozliší velmi snadno, bude totiž jezdit v barevné žluto-bílo-černé kombinaci.

Oficiálně se „Evička“ představí už příští týden na veletrhu Czech Raildays v Ostravě, který začíná v úterý 16. června.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zloděj přepadl s nožem prodejnu v Praze 6 se solnou jeskyní. (19.10.2017)
Lupič přepadl s nožem v ruce solnou jeskyni v Praze 6, s kořistí utekl

Policisté pátrají po muži, který s nožem v ruce přepadl prodejnu v pražských Vokovicích. Podle informací policie nebyl během přepadení nikdo zraněn.  celý článek

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

Vnuk malíře Alfonse Muchy John u Obvodního soudu pro Prahu 1, který začal řešit...
Slovanská epopej zůstává Praze, John Mucha se žalobou neuspěl

Slovanská epopej patří Praze, potvrdil verdiktem městský soud. Vnuk autora, John Mucha, tak neuspěl ve sporu s pražským magistrátem o vlastnictví legendárních...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.