Koncem loňského roku politici slavnostně přestříhávali pásky ve znovuotevřené Patočkově ulici v Praze 6. Jenže v sobotu se opět uzavírá. Přes dvaatřicet tisíc aut, která tudy průměrně za den projedou, bude muset opět vyrazit na delší objízdnou trasu, kterou ještě navíc prodlouží dlouhé čekání hned na několika semaforech.
Na vytíženou silnici vedoucí do Strahovského tunelu budou mít řidiči zákaz vjezdu kvůli pracím na tunelech městského okruhu.
Kde budou další uzavírkyPatočkova Kde: mezi křižovatkou se Střešovickou ulicí a tunelem Kdy: od 4. srpna do 1. září Objížďka: Pod Královkou - Bělohorská - Myslbekova. 5. května Kde: úsek Hvězdova - přemostění Již. spojky směr do centra Kdy: od 6. do 31. srpna |
"Bude se budovat definitivní podoba křižovatky ulic Patočkova a Myslbekova. Pracovat se bude na kanalizaci, která vede pod křižovatkou, na veřejném osvětlení, pokládat se budou kabely a vybuduje se tu tramvajová trať a silnice," řekla Petra Kučerová, mluvčí společnosti Eurovia, která pracuje na výstavbě části budoucího městského okruhu.
Řidiči mířící třeba do Strahovského tunelu od Dejvic po cestě najedou asi o kilometr víc než dosud a navíc potkají pět semaforů. Objížďka totiž povede stejně jako ještě loni kolem Hotelu Pyramida. A pod okna místních obyvatel se tak opět přesune velké množství aut.
"Měla by to být poslední velká uzavírka Patočkovy ulice. Zatím si naši obyvatelé nestěžovali. Je ale pravda, že při poslední objížďce vedené přes Myslbekovu a Malovanku jsme s nimi byli co týden v kontaktu. Hledali jsme cestu, jak urychlit práce," řekla šéfka odboru dopravy Prahy 6 Dana Charvátová.
Úplný klid bude v Patočkově nejdříve příští rok
Přestože objížďka skončí počátkem září, silnici stejně zcela nezprovozní. Návrat do původní stopy se na Patočkově plánuje zhruba v dubnu 2013. Práce na křižovatce totiž budou i nadále pokračovat. "V září pojedou řidiči tak, jak jsou zvyklí dnes," řekla mluvčí magistrátu Tereza Králová.
Auta tak stejně budou muset sjet na Myslbekovu ulici a obkroužit místo, kde je dnes stavební jáma. Až pak se napojí na Patočkovu. I tak je ale cesta podstatně kratší a pro řidiče i příjemnější - netvoří se tu totiž zdlouhavé kolony. Tomu přispívají i vypnuté semafory před vjezdem do Strahovského tunelu.
Pak se obyvatelům Malovanky opět uleví od provozu aut v úzkých ulicích. Zcela si ale oddychnou teprve ve chvíli, kdy dělníci dokončí stavbu tunelů. V okolí jejich domů se totiž nejprve stavěl Strahovský tunel a na něj navázala výstavba tunelového komplexu Blanka. Ten by se měl otevřít v květnu 2014.