Infocentrum římskokatolické církve stojí u kostnice v Sedlci. Od centra Kutné Hory je vzdáleno dva kilometry. Ilustrační foto

Infocentrum římskokatolické církve stojí u kostnice v Sedlci. Od centra Kutné Hory je vzdáleno dva kilometry. Ilustrační foto | foto: Radek Cihla, MAFRA

V Kutné Hoře otevřeli turistické infocentrum, které zřídila církev

  • 0
Nové informační centrum otevřeli u kostnice v Kutné Hoře. Kromě toho, že je to už třetí centrum pro turisty ve městě, je zřejmě jediným infocentrem ve středních Čechách, které zřizuje církev. Budovu nechala upravit Římskokatolická farnost Sedlec.

Nové infocentrum se nachází nedaleko katedrály Nanebevzetí Panny Marie a kostnice, která je nejnavštěvovanější památkou Kutné Hory a zároveň je na třetím místě v návštěvnosti v celé České republice.

"Před dvěma lety jsme si uvědomili, že něco takového je u kostnice potřeba. Stojí na okraji Kutné Hory, turisté tady občas bloudí, nejbližší infocentrum je v centru, což je dva kilometry," uvedl Karel Koubský mladší z římskokatolické farnosti.

INFORMAČNÍ CENTRA V KUTNÉ HOŘE

Otevírací doba: listopad - únor

Sedlec (u kostnice)
denně od 9 do 16 hodin

Palackého náměstí
pondělí - pátek od 9 do 17 hodin
sobota a neděle od 10 do 16 hodin

Domeček (u chrámu sv. Barbory)
denně od 10 do 16 hodin

Loni získala farnost dotace a hned začala s přestavbou bývalé drogerie. V polovině letošního listopadu se centrum otevřelo a přístupné bude celoročně ve stejné časy jako kostnice. Kromě letáčků a brožur jsou tu zájemcům k dispozici i tři počítače s veřejným internetem.

"Náš projekt byl vybraný mezi různými žadateli v dotačním programu dokonce jako nejlepší. Náklady byly kolem šesti milionů korun a dotace byla devadesátiprocentní," upozornil Koubský.

Farnost bude roční provoz infocentra stát 800 tisíc korun, proto pro příští sezonu připravuje akce, kterými návštěvníky do svých památek naláká. Například nové speciální slevové balíčky. Spolupracuje i s místní Průvodcovskou službou.

"Víme, že je potřeba turistům to, že si koupili vstupenku, formou služeb vrátit. Prostředkem je infocentrum," vysvětlil Koubský.