Výstavba mimoúrovňové křižovatky v Letňanech zkomplikuje dopravu na půldruhého roku. Ilustrační foto

Výstavba mimoúrovňové křižovatky v Letňanech zkomplikuje dopravu na půldruhého roku. Ilustrační foto | foto: Michal Klíma, MAFRA

V Letňanech vznikne mimoúrovňová křižovatka, stavba způsobí kolony

  • 4
Na severním okraji Prahy má vyrůst obchvat severovýchodní části města. Jenže to hned tak nebude. Praha se proto rozhodla postavit v Letňanech mimoúrovňovou křižovatku, která pomůže ulevit dopravě na silnicích, které obchvat nahrazují. Po dobu stavby se ale řidiči v okolí Kbelské ulice budou potýkat s kolonami.

Půl kilometru musí ujet řidiči, když odjíždějí z nákupního centra Letňany, aby se dostali na Libereckou ulici ve směru do centra. Od soboty se jim cesta ještě zhruba o dva kilometry prodlouží. Na dálnici totiž budou muset najet až o kus dál.

KDE BUDOU OMEZENÍ

Kbelská ulice
Zruší se křižovatka s Veselskou a Cínoveckou tím, že tu budou odstraněny semafory. Provoz bude zachován jen na Kbelské ulici.

Veselská ulice
V úseku mezi Kbelskou a Obchodním centrem Letňany bude Veselská ulice jednosměrná.

Cínovecká ulice
Uzavřen bude nájezd na dálnici ve směru do centra Prahy.

Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

To je jedna z komplikací, která teď čeká motoristy v oblasti Letňan v Praze 9. Na křižovatce ulic Kbelská, Veselská a Cínovecká se o víkendu začne naplno pracovat na výstavbě nové mimoúrovňové křižovatky.

Uzavřen bude jeden nájezd na dálnici, zavedeny budou objízdné trasy. Zcela bez omezení se tudy řidiči znovu projedou až v červenci 2012.

Praha chce novou křižovatkou zlepšit plynulost provozu na "průmyslovém polookruhu", který spojuje Štěrboholskou radiálu s teplickou dálnicí. Ten zatím nahrazuje část Pražského okruhu. A ještě dlouho bude. Obchvat metropole mezi Březiněvsí a Satalicemi, který má postavit stát, se totiž hned tak stavět nebude.

Ve výhledovém plánu ministerstva dopravy, který nyní rozhoduje o stavbách do roku 2025, tato stavba není.

"Mimoúrovňové křížení výrazně zlepší průjezd křižovatkou, která navazuje na Kbelskou a Průmyslovou," vysvětluje důvod výstavby křižovatky náměstek primátora Karel Březina. Podle něj by křižovatka v současné podobě způsobovala problémy. Obzvlášť až se otevře Vysočanská radiála. "Potom bude Kbelská ulice dlouhodobě zatížená automobily i kamionovou dopravou," dodává Březina.

Řidiči musí počítat v prvních dnech s kolonami

Než se mimoúrovňová křižovatka postaví, budou se řidiči muset smířit s cestou po objízdných trasách a popojížděním v kolonách. "Provoz tam určitě zhoustne. Ze začátku to bude jako vždy horší. Až si řidiči zvyknou na objížďky nebo si najdou své vlastní, zlepší se to," odhaduje situaci dispečer ÚAMK.

Omezení na Kbelské ulici se budou v průběhu výstavby křižovatky měnit. Stavbaři silnici postupně zahloubí do země.

"Kbelská bude asi o metr a půl níž než dnes. Přes ni pak povede ulice Veselská," říká Tomáš Hajič ze společnosti Dálniční stavby Praha, která se na výstavbě křižovatky podílí. Nové křížení bude uzpůsobené na větší množství aut. "Bude se jednat o křižovatku dvou čtyřpruhových silnic včetně napojení na D8," dodává Hajič.

Obchvat severovýchodu Prahy