Analýza dodává, že ve vestibulu na Veleslavíně chybí automaty na jízdenky.
„Stanice nejsou jednotné v názoru na použití mobiliáře (jeho umístění či vzhledu), často postrádají jasný orientační systém, povrchové pěší vazby jsou v některých případech zrušeny a svedeny do podzemních tras, což snižuje komfort pro pěší,“ píše se v materiálu.
Od pondělí pojede každý spoj z DejvickéV pondělí 1. června skončí v úseku nových stanic metra Dejvická - Nemocnice Motol takzvaný pásmový provoz, kdy mezi 9:30 a 20. hodinou jezdila z Dejvické na konečnou pouze každá druhá souprava. Nově bude pokračovat každý vlak až do obratiště Petřiny, pásmový provoz se tak bude týkat jen posledních dvou stanic na trase, tedy Petřiny - Nemocnice Motol. |
Nejlépe z analýzy vyšla konečná stanice Nemocnice Motol.
„Veřejná prostranství navazující na stanici metra jsou dobře řešena, orientační systém je zcela přehledný a esteticky zvládnutý,“ píše se v dokumentu. Stejný způsob označení pak institut navrhuje využít také u zbylých tří stanic, kde umístěn není.
Naopak nejvíce připomínek mají odborníci ke stanicím Bořislavka a Nádraží Veleslavín. V případě Bořislavky chybí například ve východním vestibulu koše a u jižního vchodu vznikl podle institutu nevlídný a nevyužitelný prostor, v němž je pouze umístěna lavička.
Na Veleslavíně zase institut navrhuje například zlepšit informační cedule směrující cestující k výtahu, v horním vestibulu chybí automaty na jízdenky. Na povrchu rovněž chybí přechod mezi tramvajovou a autobusovou zastávkou.
Úsek byl zprovozněn letos 6. dubna a stavba vyšla na asi 20 miliard. V novém úseku vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.