Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze přibude zastávek na znamení. Prohlédněte si seznam těch nových

  11:32aktualizováno  11:32
Na cestující v autobusech pražské integrované dopravy čeká mnohem více zastávek, které budou na znamení. Přímo v Praze jich bude o asi 160 více, na příměstských linkách zhruba o padesát. Řidiči v nich budou muset nově zastavit, jakmile na zastávce bude někdo stát. Odpadne tak mávání.
V Praze přibude zastávek na znamení, mávat se na nich ale nebude. Ilustrační foto

V Praze přibude zastávek na znamení, mávat se na nich ale nebude. Ilustrační foto | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Nový systém začne platit od pondělí 3. ledna 2011. Rozšířit počet zastávek na znamení se rozhodla organizace Ropid, která organizuje dopravu v Praze a sestavuje jízdní řády, na základě zkušenosti některých dalších českých nebo moravských měst.

NOVÉ ZASTÁVKY NA ZNAMENÍ V PRAZE

"Systém úspěšně funguje v mnoha českých městech například v Brně, Ostravě, Olomouci nebo Liberci a Jablonci. Zvýší se plynulost a rychlost dopravy a také tepelná pohoda v autobusech v zimních měsících," vysvětlil mluvčí Ropid Filip Drápal.

NOVÉ ZASTÁVKY NA ZNAMENÍ U PŘÍMĚSTSKÝCH LINEK

Další změnou bude to, že na zastávkách už nebudou muset cestující na řidiče mávat. Bude úplně stačit, když bude na zastávce stát tak, aby jej šofér viděl. To ale znamená, že cestující nesmějí být schovaní například za přístřeškem polepeným plakáty nebo uvnitř zastávky přilepeni na stěnu, která je blíž k přijíždějícímu řidiči.

VŠECHNY ZASTÁVKY - ŽLUTĚ NA ZNAMENÍ

"Řidič také musí zastavit, jakmile v zastávce již jeden autobus stojí. Cestující budou mít větší jistotu, že jim autobus zastaví. Zmizí tak případy, kdy cestující přehlédl přijíždějící autobus a ten mu následně nezastavil,"

Při vystupování potom bude stačit stisknout tlačítko umístěné na tyči uvnitř vozu. Pokud bude hlásič rozbitý, šofér musí opět automaticky zastavit.

Autobus. Ilustrační foto

V Praze byl počet zastávek na znamení rozšířen již v roce 2007. Nakonec byl ale jejich počet opět snížen. Dopravní podnik chtěl změnou režimu na zastávkách především ušetřit. "Autobus, který zbytečně zastavuje, spotřebuje při opětovném rozjíždění mnohem více nafty. Také se šetří životní prostředí," vysvětloval tehdy dopravní ředitel DP Petr Blažek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

(ilustrační snímek)
Učitelé v Praze mají nižší plat, než je průměr. Magistrát chce rozdíl snížit

Pražští pedagogové ze základních škol mají nižší plat, než je průměr v hlavním městě. V metropoli jsou přitom životní náklady podstatně vyšší. Magistrát...  celý článek

Popelářské auto sjelo ze svahu a nabouralo do dvou aut, nakonec se převrátilo...
Zfetovaný řidič šel vysypávat popelnice, popelářský vůz mu ujel a boural

V pražské Ruzyni boural popelářský vůz Pražských služeb. Při vysypávání odpadu se auto samo rozjelo z kopce a nabouralo přitom zaparkovaná auta. Policie navíc...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.