Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze přibudou obří billboardy. Do roka a půl jich bude rovná stovka

  12:22aktualizováno  12:22
Přestože jsou ulice Prahy doslova zaplaveny billboardy, podél silnic se objeví další. Celkem to bude rovná stovka světelných velkoformátových vitrín, tedy takzvaných rolling boardů. Montovat je budou dělníci v průběhu příštího roku a půl.
Billboardy lemují i silnici 5. Května na Chodově.

Billboardy lemují i silnici 5. Května na Chodově. | foto: MF DNES

To, že se nové obří reklamy v Praze skutečně objeví, vyplývá z dodatku smlouvy, kterou město před dvěma roky uzavřelo s firmou JCDecaux. Tato společnost se zavázala, že do tří a půl roku vybuduje tři sta nových krytých autobusových a tramvajových zastávek a padesát kontejnerů na tříděný odpad.

Na oplátku firma od města dostala právo postavit a provozovat dvě stě padesát světelných reklamních ploch. Podmínkou dohody je, že jednu stranu reklamy bude využívat hlavní město pro své informační kampaně a druhou má k dispozici JCDecaux.

Výstavba světelných vitrín byla rozdělena do několika fází a před dvěma měsíci mělo stát už 131 z plánovaných 250. Zbývá tedy ještě 119.

Nové světelné poutače se tak objevily nebo v nejbližších měsících objeví i v centru města. Například v Chotkově ulici, dva na Hradčanech, jedenáct na Vinohradech a pět jich má být na Novém Městě. Město si dodatkem také zajistilo, že se bude zmíněná firma o zastávky starat a hradit veškeré náklady s tím spojené.

Billboardy kolem silnic odkazují na magistrátní web a bezplatnou infolinku.

Billboardy u silnic využil magistrát při epidemii chřipky, inzeroval informační web a bezplatnou infolinku.

Tedy zejména údržbu, úklid, osvětlení či vyprazdňování odpadkových košů. Do tohoto výčtu v případě provozu toalet patří ještě platby za vodné a stočné.

V Praze je místo na více než tisíc velkých billboardů

Z toho, kolik vloni Praha pronajala pozemků pro reklamy, vyplývá, že by na území metropole mohlo být dohromady až 1 258 billboardů. To se však týká pouze reklamních ploch s rozměry od devíti do dvaceti metrů čtverečních. Menší reklamy v této statistice nejsou.

Reklamy, billboardy, svítící a blikající reklamy přitom obyvatelům hlavního města vadí. Hlavně vitríny v blízkosti hlavních křižovatek, u stanic metra nebo u výpadovek z metropole často dráždí řidiče projíždějících aut. Podle nich je totiž "pohybující se reklamy" rozptylují a někdy jim i znemožňují výhled z auta.

I kvůli bezpečnosti na silnicích se proto skupina poslanců parlamentu snaží omezit počty reklam podél důležitých silnic. Praha zatím o snižování počtu legálních reklamních billboardů příliš nepřemýšlí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Za marihuanu si pěstitel koupil tři domy, míní policie. Je z Úřadu vlády

Šest pěstíren marihuany obhospodařovala podle pražských kriminalistů trojice mužů z Prahy. Hlavním z aktérů je podle informací iDNES.cz pětatřicetiletý...  celý článek

Nehoda Hořovice
VIDEO: Od jedoucího auta se odpojil vozík, srazil devadesátiletou ženu

V obci Hořovice na Berounsku policie vyšetřuje nehodu, při které se za jízdy uvolnil přívěsný vozík za autem a srazil starší ženu u silnice. Záchranáři ji s...  celý článek

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem.
Po opravách Negrelliho viaduktu začne jeho proměna na kulturní centrum

Vedení městské části Praha 8 schválilo koncepční studii Negrelliho viaduktu, která pod většinou oblouků počítá s umístěním kaváren i obchodů. S rekonstrukcí se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.