Billboardy lemují i silnici 5. Května na Chodově.

Billboardy lemují i silnici 5. Května na Chodově. | foto: MF DNES

V Praze přibudou obří billboardy. Do roka a půl jich bude rovná stovka

  • 22
Přestože jsou ulice Prahy doslova zaplaveny billboardy, podél silnic se objeví další. Celkem to bude rovná stovka světelných velkoformátových vitrín, tedy takzvaných rolling boardů. Montovat je budou dělníci v průběhu příštího roku a půl.

To, že se nové obří reklamy v Praze skutečně objeví, vyplývá z dodatku smlouvy, kterou město před dvěma roky uzavřelo s firmou JCDecaux. Tato společnost se zavázala, že do tří a půl roku vybuduje tři sta nových krytých autobusových a tramvajových zastávek a padesát kontejnerů na tříděný odpad.

Na oplátku firma od města dostala právo postavit a provozovat dvě stě padesát světelných reklamních ploch. Podmínkou dohody je, že jednu stranu reklamy bude využívat hlavní město pro své informační kampaně a druhou má k dispozici JCDecaux.

Výstavba světelných vitrín byla rozdělena do několika fází a před dvěma měsíci mělo stát už 131 z plánovaných 250. Zbývá tedy ještě 119.

Nové světelné poutače se tak objevily nebo v nejbližších měsících objeví i v centru města. Například v Chotkově ulici, dva na Hradčanech, jedenáct na Vinohradech a pět jich má být na Novém Městě. Město si dodatkem také zajistilo, že se bude zmíněná firma o zastávky starat a hradit veškeré náklady s tím spojené.

Billboardy u silnic využil magistrát při epidemii chřipky, inzeroval informační web a bezplatnou infolinku.

Tedy zejména údržbu, úklid, osvětlení či vyprazdňování odpadkových košů. Do tohoto výčtu v případě provozu toalet patří ještě platby za vodné a stočné.

V Praze je místo na více než tisíc velkých billboardů

Z toho, kolik vloni Praha pronajala pozemků pro reklamy, vyplývá, že by na území metropole mohlo být dohromady až 1 258 billboardů. To se však týká pouze reklamních ploch s rozměry od devíti do dvaceti metrů čtverečních. Menší reklamy v této statistice nejsou.

Reklamy, billboardy, svítící a blikající reklamy přitom obyvatelům hlavního města vadí. Hlavně vitríny v blízkosti hlavních křižovatek, u stanic metra nebo u výpadovek z metropole často dráždí řidiče projíždějících aut. Podle nich je totiž "pohybující se reklamy" rozptylují a někdy jim i znemožňují výhled z auta.

I kvůli bezpečnosti na silnicích se proto skupina poslanců parlamentu snaží omezit počty reklam podél důležitých silnic. Praha zatím o snižování počtu legálních reklamních billboardů příliš nepřemýšlí.