Diskuze

Proměna Václaváku se komplikuje, práce může zpozdit návrat tramvají

Dlouho očekávanou rekonstrukci Václavského náměstí může zbrzdit návrat tramvají, kvůli kterým bude nutné získat nové územní rozhodnutí. Obnovu komplikuje i spor o vjezd do podzemních garáží, se kterými nesouhlasí Praha 1.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Už se těším až si v roce 2020 přečtu že "příští rok se už určitě začne". Ale ono nezačne... S alibistickými politiky a úředníky nelze čekat že se něco změní. Maximálně se zase utratí pár milionú za projekty a pěknou vizualizaci...

2 0
možnosti

No komplikuji to rampy, pamatkari s nimi nesouhlasili a pan ministr Herman (KDU-CSL) jejich rozhodnuti zrusil ve zkracenem rizeni. To bylo napadeno Klubem za starou Prahu u soudu a soud jim dal za pravdu.

Podstata sporu se týkala postupu ministerstva kultury při posuzování stanoviska památkářů. Ministerstvo bylo původně proti výstavbě nájezdových ramp, po zásahu tehdejšího ministra Daniela Hermana (KDU-ČSL) však otočilo a dalo projektu zelenou.

„Soud shledal, že v průběhu řízení o odvolání proti územnímu rozhodnutí došlo k procesnímu pochybení, které mohlo mít vliv na zákonnost napadeného rozhodnutí ve věci samé," uvedla mluvčí soudu.

Herman totiž přezkoumal a zrušil původní stanovisko svých památkářů ve zkráceném přezkumném řízení. „Tedy bez toho, aby se k tomu mohli vyjádřit všichni účastníci odvolacího řízení," podotkl soud.

2 0
možnosti

Dalo se čekat že ty sluníčka na radnicích těmto věcem moc nepomohou, tím spíš když je už x posledních let komplikovali jak to šlo. Nejdřív nesmysl v podobě tramvají, teď snaha komplikovat jednu z mála pozitivních věcí na celé rekonstrukci - možnosti zaparkovat a alespoň trochu tak otevřít cestu pražanům zpět do lokality. Jediný co je pozitivní že díky neschopnosti nic z toho nestihnout realizovat.

1 1
možnosti

Otevřeme Pražanům Václavák, postavíme 20 parkovacích míst na úkor tramvaje. Aha.

0 0
možnosti
Foto

První turista s telefonem, jako navigaci v ruce...

0 0
možnosti

.... co mají co dělat koleje na Václáváku ?!!!

2 5
možnosti

Cemu to vadi? Prakticky 100 let tam byly a nikomu nevadili, spis naopak...

4 2
možnosti

Náměstí se po zprovoznění tramvaje stane pouze rušnou ulicí, kde nebude k hnutí a bude spousta úrazů. Krok špatným směrem.

2 4
možnosti

Vzdyt budou misto tech 5 pruhu silnice?

1 2
možnosti

I bez tramvají je na Václaváku narváno. Až přibudou koleje, tak to budou jatka.

3 2
možnosti

Jen misto silnicnich 2-3 pruhu bude jeden pruh s kolejemi... pro by meli?

1 1
možnosti

K64a38r51e84l 68D40r59d98a

3. 4. 2019 8:29

Nový náměstek pro dopravu v Praze je venkovan z vesničky v Jižních Čechách. Je to včelař, dobrovolný hasič. 31 let. Jaderný fyzik. Náhodnému hemžení nahodilých prvků velmi dobře rozumí. Rv S tímto přístupem teď překopeme všechny dopravní projekty v Praze. ;-D

Ať zhyne svět vedený Piráty za větší slávu hrdinů jdoucích na smrt! ;-D

2 5
možnosti

Jaké dopravní vzdělání máte vy, když váš nejlepší argument zní "za všechno může arogantní zvonící tramvajová mafie"?

4 0
možnosti

K98a20r27e45l 95D96r11d91a

3. 4. 2019 8:06

Srovnával jsem Prahu s Vídní. Pokud bychom tramvaje řešili podobně jako ve Vídni, tak máme tramvaje jen na magistrále, v Ječné a na nábřeží. Vše ostatní v centru je nadbytečné. Centrum by mělo být výhradně pro chodce. Metro centrum obslouží pod povrchem. Pro bezbariérovou dopravu pro místní stačí jen občasný autobus.

Jindřišská, Národní, náměstí Republiky je diskutabilní kompromis vycházející z menší velikosti Prahy a ze snahy udržet Prahu stále menší a bezvýznamnou.

Původní vedení tramvají Na Příkopě je vymezením centra Prahy jen na Staré Město. Aneb návrat Prahy do středověku. Řešení dopravy jak v okresním městě.

Úvahy kolem návratu tramvají do centra jsou o vážném poškození Prahy. Rv

Hlavním průšvihem v Praze je ROPID a lobbování tramvajové mafie, kdy je povoleno uvažovat povrchovou dopravu jako stejně potřebnou a řešenou shodně jako metro. Dvě shodné dopravy vedle sebe. Všechny linky tramvají dle této logiky musí v Praze zbytečně projíždět centem. Centrum je pak takovou dopravou zahlcené. Což je důvod, proč je třeba řešit tramvaje na Václaváku. K nepochopení. Nesmyslná nadbytečná konkurenční doprava k draze placené podpovrchové dopravě, která pro svou existenci přichází s nesmyslnými požadavky. Rv

Tramvajová doprava má primárně účelně doplňovat ostatní páteřní dopravu. Pak nebudou tramvaje v centru potřeba, a to nejen na Václaváku.

2 8
možnosti

Jasně, místo extrémně vytížených tratí občasný autobus. Vyhlášený dopravní expert Drda opět promluvil.

5 0
možnosti

Ta nenápadná zmínka o novém obchodním centru, kvůli kterému se tam ty garáže mají budovat, je docela vtipná... Nepřidali byste něco víc?

0 0
možnosti

Koleje v horní polovině zhruba do dvou třetin.... a rekonstrukci spodní poloviny "zastavit" kvůli kolejím v horní polovině... Nějak prostě nechápu

0 0
možnosti

K48a45r11e19l 48D75r65d90a

3. 4. 2019 8:16

Ona ta rekonstrukce počítala s možným návratem tramvají na Můstek a Na Příkopě. Václavské náměstí musí být pro tramvaje řešeno jednotně v celé své délce, i když se tramvaje pustí jen po úroveň Jindřišské.

Už to bylo odsouhlaseno bez tramvají a schváleno k realizaci. Nové zastupitelstvo Prahy - Piráti, Praha sobě, TOP 09 a STAN - mají potřebu to všechno přeorat, vyhodit další naše peníze a začít znovu. Rv:-P

Jak se schválily nově tramvaje, musí se celý projekt upravit jednotně pro obě části. Začínající stavbu je proto třeba zarazit a přípravu zaplatit znovu. Rv

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

Po napadení v autoservisu v Řepích zemřel muž, druhého policisté zadrželi

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  14:55

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nesvítilo se tam, řekl policistům muž, který se vloupal do domu střelce z fakulty

18. dubna 2024  11:51

Po čtyřměsíčním pátrání policie zadržela muže podezřelého z vloupání do dvou domů v Hostouni na...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Kapitán Smoleňák: A máte příběh pro Netflix! Džegrův gól nás povzbudil

18. dubna 2024  22:12

Hráči na kladenské střídačce euforicky vyskočili, stadion vibroval a kotel nadšeně zpíval: My chcem...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

Nymburk se s Olomouckem natrápil. Opavští obhájci udolali Ostravu

18. dubna 2024  21:17,  aktualizováno  21:36

Obhájci titulu basketbalisté Opavy vstoupili do čtvrtfinále ligového play off s Ostravou vítězstvím...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...