Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Dopravní podnik ukázal útroby rozestavěného metra na Veleslavíně

  16:03aktualizováno  16:50
Dopravní podnik hlavního města Prahy otevřel v sobotu pro veřejnost právě budované stanice a tunely prodloužení metra trasy A. Návštěvníky nejvíc zajímaly použité technologie a stroje. Jiní se těší, až tu příští rok projedou metrem a budou vzpomínat, že stavbu prošli pěšky. Novou trasu metra si přišlo prohlédnout přes 17 500 návštěvníků.

Prohlídka začala v rozestavěné trojlodní stanici Veleslavín, která bude ležet asi dvacet metrů pod povrchem. Po sestupu do podzemí po servisní rampě čekala návštěvníky tříkilometrová trasa. Cestou minuli stanici Petřiny a na povrch se vynořili na Vypichu.

Lidi do vlhkého tunelu táhnou technické zajímavosti i jedinečná příležitost projít se tam, kam se třeba už nikdy nedostanou. "Samozřejmě jako všechny návštěvníky mě sem žene zvědavost. Až tady pojedu metrem, tak si snad vzpomenu, že jsem v těchto místech taky šel pěšky," uvedl jeden z návštěvníků.

Fotogalerie

"Prodloužení 'áčka' až do Motola, jehož část si dnes mohli Pražané prohlédnout, bude mít významný dopad na zlepšení dopravy a životního prostředí v celém městě," řekl při dni otevřených dveří ředitel Dopravního podniku Milan Křístek.

Podle generálního ředitele Metrostavu Pavla Piláta stavba pokračuje podle harmonogramu. "V některých částech jsme v mírném předstihu. První cestující se metrem do Motola svezou na podzim příštího roku," uvedl Pilát.

Stanice už během stavby stihly několikrát změnit jméno. Červený Vrch se nakonec na přání Prahy 6 bude jmenovat Bořislavka. Název mění i stanice Veleslavín a Motol. Cestující nakonec budou po otevření tohoto úseku metra jezdit přes Nádraží Veleslavín a Nemocnici Motol (o názvech stanic čtěte zde). Podle magistrátu to lépe odpovídá pražskému místopisu.

Nový úsek projede metro za 7,5 minuty

Jednokolejné traťové tunely vybudovali raziči Metrostavu pomocí technologie TBM-EPB reprezentované plnoprofilovými razicími štíty Adéla a Tonda. Oba během své pouti z montážní jámy na Vypichu do Dejvic překonaly 4 177 metrů. Tondovi trvalo proražení levého traťového tunelu 596 dní, Adéla se vypořádala s pravým traťovým tunelem za 503 dní.

Ražbu zakončila v závěru listopadu loňského roku dvojitá prorážka do současné koncové stanice linky A Dejvická.

Zajímavostí je, že v nových stanicích by neměl být takový průvan. Umožní to celkem 16 tunelových propojek, které zmírní pístový efekt při průjezdu soupravy metra tunelem (o propojkách čtěte více v tomto článku.)

Stavba prodloužení stanic metra z Dejvické do Motola měří šest kilometrů a město by měla vyjít na 18,7 miliardy korun. Po uvedení do provozu projede jízdní souprava z Dejvické do Motola za 7,5 minuty.

Prodlužování poté bude ještě pokračovat. V roce 2018 by se stroje měly prokopat až do Ruzyně na letiště Václava Havla, uvádí server Metroweb.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policisté nacvičovali zásah proti teroristům
VIDEO: Střelba na koncertě, útok v metru. Policisté cvičili na teroristy

Nenadálý útok teroristů v metru, v kině či na koncertě. Na takové situace se připravovali policisté v rámci každoročního cvičení Fortress. Cvičení se konalo...  celý článek

Bezejmenné náměstí mezi ulicemi Kafkova a Wuchterlova v pražských Dejvicích...
Hřebejk navrhl pojmenovat náměstí v Dejvicích po Šabachovi. Podporu má

Režisér Jan Hřebejk na čtvrtečním zastupitelstvu Prahy 6 navrhl, aby náměstí mezi ulicemi Kafkova a Wuchterlova v Dejvicích neslo jméno spisovatele Petra...  celý článek

Protest taxikářů proti šoférům Uber na pražském letišti Václava Havla (18. září...
Ultimátum taxikářů pro Krnáčovou vypršelo. Chystají protestní jízdu

Ve tři hodiny odpoledne skončilo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové na vyřešení podle nich nerovného postavení klasické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.