Nový přívoz pojmenovaný Troja ještě během dopoledne jeho posádka testovala a od půl druhé odpoledne byl zahájen ostrý provoz.
„Posádka si nové plavidlo ještě musí osahat, ale vše funguje bez problému. Jen bylo nutné na trojské straně přidat jeden ponton, aby bylo nastupování pro cestující pohodlné,“ řekl Dušan Sahula z Pražské paroplavební společnosti, která přívoz postavila a zároveň má na starosti i jeho provoz.
Hned po zahájení provozu začaly přívoz využívat desítky lidí.
Přívoz má patnáctkrát pět metrů a uveze 100 cestujících. Ve špičce jezdí po deseti minutách a za normálního provozu po dvaceti minutách. Za hodinu zvládne přepravit až 600 lidí v každém směru.
Původně měl vyplout už v červnu, ale termín byl kvůli náročné konstrukci posunut. Loď je totiž konstruovaná speciálně na tento úsek a tamní specifické podmínky.
Původní přívoz, který nahradil zřícenou lávku, už kapacitně nedostačoval. Často také nemohl vyjet, protože korytem protékalo málo vody.