Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlak s protidrogovou osvětou nesmí na koleje, přesto křižuje krajem

  18:22aktualizováno  18:22
Kontroverznímu protidrogovému vlaku Revolution Train, který má odradit středočeské děti od užívání návykových látek, chybí podle všeho povolení k provozu a nemá tak na kolejích co dělat. Provozovatel vlaku i hejtman Rath to ale odmítají. Kraj do projektu vložil v průběhu dvou let 15 milionů korun.

Protidrogový vlak jezdí po středočeské železnici bez "technické", na kolejích tak správně nemá co dělat. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Vlak o víkendu přejel ze Slaného do Čáslavi a provozovateli železniční soupravy, Nadačnímu fondu Český vlak, nyní hrozí pokuta až 10 milionů korun.

Provozovatelé projektu, který se od počátku potýká s kritikou odborníků na drogové závislosti, prý totiž nepožádali drážní úřad o schválení k provozu na kolejích. "Drážní úřad nemá o vlaku žádné informace," potvrdil jeho ředitel Pavel Kodym.

Revolution train vznikl z vyřazených poštovních vozů. V útrobách třech vagonů je kinosál, improvizovaná místnost policie pro výslechy, cela a squat narkomanů.

Dočasné povolení je nesmysl, zní z Drážního úřadu

"Podle zákona o drahách smějí být provozována vozidla buď typově schválená, nebo vozidla zahraničního dopravce v souladu s mezinárodní smlouvou," upozornil Kodym.

Ředitel Nadačního fondu Český vlak Tomáš Bartoš ale říká, že je projekt naprosto v pořádku. Za kauzou vidí autora projektu Pavla Tůmu, který se s nadací rozešel ve zlém a teď se domáhá zastavení projektu. Nadaci hrozí dokonce i žalobami.

"Nic z toho není pravda, s drážním úřadem komunikujeme. Vagony navíc nejsou ještě úplně hotové. Máme dočasné povolení, jsme v ústředním registru mimořádných zásilek," reagoval na nařčení Bartoš.

Podle zjištění MF DNES ovšem nadace s úřady jednala před několika lety. "Ptali se nás jen na nějaké věci, od té doby jsme o nich neslyšeli," vyvrátil Bartošova slova ředitel úřadu Pavel Kodym.

Autem bez technické také nemůžete jezdit, ani dočasně

Nadace, v jejímž čele stojí významný podnikatel Martin Lain, se zřejmě pokusila drážní úřad obejít tím, že pro fungování protidrogového vlaku zvolila společnost Klub železničních cestovatelů.

Ten sice licenci v registru má, ale mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla upozorňuje, že se tím Lainova nadace nezbavuje odpovědnosti za technickou způsobilost soupravy. "S autem bez technické také nemůžete jezdit ani dočasně," vysvětluje Halla.

Středočeský hejtman David Rath na zjištění reagoval vyjádřením, že nic z toho není pravda.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Party (ilustrační foto)
Praha 1 chce bojovat s Airbnb. Centrum jinak rychle vymře, bojí se

První pražský obvod hodlá přesvědčit magistrát a zákonodárce, že je nutné regulovat sdílené bydlení. Denně přijímá stížnosti rezidentů na nepořádek a hlučné...  celý článek

Hasiči bojují s požárem v Kamenných Žehrovicích.
Zařízení na recyklaci plastů mohlo vzplát od nedopalku, škoda 100 milionů

Požár zařízení na recyklaci plastů likvidovali celou noc hasiči v Kamenných Žehrovicích na Kladensku. V sobotu ráno na místě pomáhalo přes padesát hasičů....  celý článek

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy připravil webovou aplikaci, která...
Kudy k pražským volebním urnám? Dovede vás webová aplikace

V hlavním městě žije podle údajů z roku 2015 1,259 milionů lidí. Z toho plyne i značný počet volebních místností a okrsků. Aplikace, kterou připravil Institut...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.