Nehoda se stala před půl osmou.
„Jedná se o technickou závadu, ke které občas dochází všude na světě. Vlak je spojen železným táhlem a může dojít k únavě materiálu,“ uvedl pro iDNES.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
S podobnou závadou se podle Šťáhlavského preventivně počítá - ve chvíli, kdy dojde k přetržení vlaku, se celá souprava automaticky zastaví.
„Seděla jsem v prvním voze ve druhém kupé, v tom, co se mu utrhlo spřáhlo. Strojvedoucí zřejmě vytušil, že se utrhlo, a tak začal brzdit, zbytek soupravy do lokomotivy narazil. Jako většina dojíždějících jsem po cestě usnula a probudil mne náraz a hluk. Nejdřív jsem se lekla, že jsme do něčeho narazili nebo snad někoho přejeli. Do dvou tří minut dorazil průvodčí a řekl nám, co se stalo. Požádal nás také o zvýšenou opatrnost při pohybu v kolejišti,“ popsala jedna z cestujících Barbora Hlaváčová.
Hasiči pomohli s evakuací zhruba čtyř stovek cestujících, kteří za jejich asistence nastoupili do dalších vlaků, které jely směrem na Prahu.
„Vlak stál na koleji, která je mezi dvěma sousedními kolejemi, není u ní nástupiště, které je u sousedních kolejí, takže v takovém případě je nutná asistence hasičů, aby nedošlo k úrazu,“ vysvětlil Šťáhlavský.