Správa železnic dnes uvedla na svém Twitteru, že v pondělí večer demontovala poškozený kotevní stožár a ve středu dojde k betonáži nového sloupu pomocí speciálního betonovacího vlaku.
K pevnostní zkoušce betonu potom přistoupí 1. března a pokud bude vše v pořádku, zprovozní trakční vedení a v druhém březnovém týdnu by se měl zprovoznit i celý úsek pro běžný provoz.
Stožár byl poškozen při silniční nehodě 28. ledna. Vozidlo skončilo na trati a poškodilo stožár včetně betonového základu. Správa železnic přistoupila v místě nehody ke snížení rychlosti na 50 kilometrů v hodině. Podle webu Českých drah může zpoždění dosahovat pět až 20 minut.
„Při dnešní kontrole se zjistilo, že působením současných klimatických podmínek je stožár ve stavu, kdy nelze provozovat dopravu po druhé traťové koleji,“ uvedla v pondělí mluvčí správy železnic Nora Friebová a dodala, že první traťová kolej je v provozu bez omezení.