Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Kačerova do Radotína vlakem. Praha chce víc využít železnici v MHD

  14:29aktualizováno  14:29
Pražský magistrát chce zapojit vlaky do systému MHD. Zatímco nyní fungují převážně jako součást příměstské dopravy a vozí cestující z okolí Prahy do města, nově by měly spojovat jednotlivé čtvrti metropole. Jako první by mělo přijít na řadu spojení Radotína a Běchovic přes Kačerov.
Vlakem by se cestující mohli svézt v roce 2014 z Radotína do Běchovic. (Ilustrační snímek)

Vlakem by se cestující mohli svézt v roce 2014 z Radotína do Běchovic. (Ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Podle magistrátu má železnice potenciál konkurovat městským autobusům a tramvajím, protože je ve srovnání s nimi rychlejší a není závislá na dopravních komplikacích. Aby systém fungoval, je nutné postavit nové vlakové zastávky v okolí dopravních uzlů, především stanic metra.

První by měla stát zastávka u metra Kačerov. Hotová má být do roku 2014 a měly by přes ni jezdit vlaky z Radotína do Běchovic. Další vlakové linky by měly spojovat Radotín - Smíchov - Vršovice - Vysočany a nebo Hostivař - Libeň - Holešovice.

Magistrát se inspiroval systémem v německých městech. První výhradně pražské vlakové linky by mohly jezdit za dva až tři roky, plně fungující obdoba německého S-Bahnu by mohla vzniknout do roku 2020.

Vlaky pojedou častěji, ale budou potřebovat nové křížení

Množství lidí, kteří vlaky v Praze cestují, trvale narůstá od roku 2006. Za těchto šest let jich přibylo víc než třicet procent.

Pokud by měly vlaky fungovat jako v německých městech, bude třeba výrazně zkrátit interval mezi jednotlivými spoji, upozornil náměstek generálního ředitele Českých drah Antonín Blažek. Problém je ale v tom, že by se všechny vlaky na koleje "nemusely vejít". Nesmí se totiž zapomenout na rychlíky a nákladní dopravu.

Například trať z Vysočan přes Libeň a Malešice do Hostivaře, která by se pro takovéto městské spojení hodila, se v Libni kříží s frekventovanou rychlíkovou tratí na Kolín a Pardubice. Zkrácení intervalů městské dopravy by si proto vyžádalo stavbu mimoúrovňového přejezdu, aby se vlaky městské linky a rychlíky nepotkávaly. Se stavbou křížení správa železnic počítá.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Obžalovaný směnárník Haider Al Rashed u soudu (10. 8. 2017)
Za pobodání muže dostal směnárník deset let a má zaplatit půl milionu

Za pokus o vraždu si má směnárník Haider al Rashed odpykat deset let ve vězení, rozhodl o tom Městský soud v Praze. Podle spisu letos v březnu nožem brutálně...  celý článek

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.